Løvetanten Skrevet 22. februar 2013 #1 Skrevet 22. februar 2013 Har innsett at vi må ha ny madrass, og nå starter jakten. Det er så utrolig (!!) mange forskjellige anbefalinger og meninger, og du kan jo betale det hvite ut av øyet om du ønsker. Spesifikt så trenger vi en madrass for stive og vonde rygger. Den må gi støtte og gjerne være myk. Ikke rammemadrass, for vi har en seng som vi vil beholde. Er f.eks Tempur verdt pengene?
Minya Skrevet 22. februar 2013 #2 Skrevet 22. februar 2013 Om tempur er verdt pengene kommer helt an på hvor hard eller myk madrass du kan ligge på uten at ryggen krangler. Jeg MÅ ha hard, flat madrass, hvis ikke så låser ryggen min seg fullstendig, og jeg kan stivne til i resten av kroppen slik at jeg ikke kommer meg ut av senga uten hjelp. Tempurmadrassene som former seg etter kroppen er da en veldig stor no-no for min del. Enten føles de alt for myke slik at ryggen låser seg, eller så former de seg for godt rundt kroppen slik at de "setter seg" og jeg blir liggende for lenge i samme stilling slik at armer og bein sovner. Jeg kan heller ikke bruke sånne fancy tempurputer som former seg etter hodet, litt fordi det føles som å ligge med hodet på en sementblokk når de "setter seg" og litt fordi nakken min låser seg når puta er for hard. Det er mange møbelbutikker der ute, mitt tips er å bruke en hel dag på å gå rundt i forskjellige møbelbutikker for å teste ut madrasser. Sist jeg kjøpte ny madrass, brukte jeg to og en halv time på IKEA (hadde dårlig råd på den tiden) for å prøvesitte og prøveligge madrasser for å finne en som hadde riktig hardhetsgrad. Den jeg endte opp med, var det beste kjøpet jeg hadde gjort på lenge.
Gjest Funky Punk Skrevet 22. februar 2013 #3 Skrevet 22. februar 2013 Helt umulig å si hva slags madrass du burde ha. Venninnen min må ha en hard madrass, ellers stivner hun helt i ryggen. Jeg derimot må ha en myk madrass, ellers stivner min rygg helt. IKEA har vel fortsatt en sånn deal at man kan levere tilbake madrassen om man ikke er fornøyd. Det er veldig greit, for eneste måten man kan finne ut om en madrass er riktig for deg, er å prøve den over tid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå