Elineia Skrevet 21. februar 2013 #1 Skrevet 21. februar 2013 Altså, her i familien har vi nå en 1 år gammel hannkatt som har adoptert oss (forrige hjem var en småbarnsfamilie hvor småbarn pluss leken hannkatt ikke var en fin blanding og de prøvde å gjøre han om til en utekatt så han kom til oss istedet) og jeg bare lurte på en ting... kan hannkatter har hormonelle dager? Oo altså idag jeg poster dette så har katten altså gått gjennom dagen og vært hissig som fy. Kjæresten min som liker å være tyggeleke på to ben har måtte jobbe overtid de to siste dagene fordi katten har bitt etter og klort etter både meg og han. Vi begynte å lure på om det kunne være noe som gjorde vondt for ham, men han brukte tenner og klør like mye som før, hadde ikke noe problem med å spise fisk eller lignende og brukte klorestasjonen like mye som før og han reagerte ikke hvis vi klødde han på nakken eller ryggen. Det hvirket nesten som om han måtte bestemme seg om han skulle være hissig eller kosen, han var på en måte begge deler på samme tid.
Gjest BettyBoop Skrevet 21. februar 2013 #2 Skrevet 21. februar 2013 Altså, her i familien har vi nå en 1 år gammel hannkatt som har adoptert oss (forrige hjem var en småbarnsfamilie hvor småbarn pluss leken hannkatt ikke var en fin blanding og de prøvde å gjøre han om til en utekatt så han kom til oss istedet) og jeg bare lurte på en ting... kan hannkatter har hormonelle dager? Oo altså idag jeg poster dette så har katten altså gått gjennom dagen og vært hissig som fy. Kjæresten min som liker å være tyggeleke på to ben har måtte jobbe overtid de to siste dagene fordi katten har bitt etter og klort etter både meg og han. Vi begynte å lure på om det kunne være noe som gjorde vondt for ham, men han brukte tenner og klør like mye som før, hadde ikke noe problem med å spise fisk eller lignende og brukte klorestasjonen like mye som før og han reagerte ikke hvis vi klødde han på nakken eller ryggen. Det hvirket nesten som om han måtte bestemme seg om han skulle være hissig eller kosen, han var på en måte begge deler på samme tid. kastrer dyret 1
Elineia Skrevet 21. februar 2013 Forfatter #3 Skrevet 21. februar 2013 Jeg måtte le da jeg leste svaret ditt! xD Herregud, jeg holdt sikkert på å vekke mamma Altså jeg er da en av ungene i huset fortsatt og mine foreldre er fortsatt i den "vi har tenkt til å kastrere ham men vi trenger ikke gjøre det nå fordi får vi en farskapssak så er det ikke våres problem"-fasen
Gjest BettyBoop Skrevet 21. februar 2013 #4 Skrevet 21. februar 2013 Jeg måtte le da jeg leste svaret ditt! xD Herregud, jeg holdt sikkert på å vekke mamma Altså jeg er da en av ungene i huset fortsatt og mine foreldre er fortsatt i den "vi har tenkt til å kastrere ham men vi trenger ikke gjøre det nå fordi får vi en farskapssak så er det ikke våres problem"-fasen men det er det som er best for katten og nabokattene. Det går jo an å ta hensyn til andre katteeiere og. Kastrer dyret. 1
Elineia Skrevet 22. februar 2013 Forfatter #5 Skrevet 22. februar 2013 Jeg skal nevne det for mine foreldre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå