Gå til innhold

Falsk mail fra DNB?

Anbefalte innlegg

Skrevet

"De Nederlandsche Bank,

"Dette er en automatisk melding av systemet til å fortelle deg at du må bekrefte kontoinformasjonen din innen 24 timer.

Din konto har blitt frosset midlertidig for å beskytte den. Kontoen vil fortsette å bli frosset før det er godkjent.

Når du har oppdatert kontoopplysningene dine, vil informasjonen bli bekreftet, og kontoen vil begynne å fungere som normalt igjen.

Dette vil bidra til å beskytte deg i fremtiden. Prosessen tar ikke mer enn 5 minutter.

For å bekrefte kontoinformasjonen din kan du laste ned og fylle ut skjemaet

Skulle du ha tvil om konfidensiell informasjon blir tilgjengelig for tredjeparter, vennligst kontakt DNB umiddelbart ved å ringe"

© De Nederlandsche Bank"

fikk denne mailen tidligere i dag og noe virker galt! jeg har ikke dnb som bank MEN jeg opprettet en konto der for 2 år siden gjennom en skoleoppgave. Jeg er usikker på om jeg fikk slettet den kontoen eller ikke men den mailen der virker det noe galt med

Anonym poster: ab9d868d644cf3804e56f2a112c8bf93

Videoannonse
Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet

Dette er phishing, altså eit forsøk på å få ut kontonummer og andre personopplysningar. Slett meldinga utan å trykke på lenker eller svare.

• Liker 1
Skrevet

Denne er falsk. DnB står jo her for De Nederlandsche Bank, og du mener antagelig at du har konto i norske DnB?

Kan uansett garantere, med 100% sikkerhet, at det der er et forsøk på å lure deg. DnB vil aldri be om sensitive oppysninger tilsendt via e-post, det har de uttalt flere ganger. De har tilgang på informasjonen selv dersom de ønsker den.

Anonym poster: 3af95881136a37425f21fb49ae318a9f

• Liker 1
Skrevet

Denne er falsk. DnB står jo her for De Nederlandsche Bank, og du mener antagelig at du har konto i norske DnB?

Kan uansett garantere, med 100% sikkerhet, at det der er et forsøk på å lure deg. DnB vil aldri be om sensitive oppysninger tilsendt via e-post, det har de uttalt flere ganger. De har tilgang på informasjonen selv dersom de ønsker den.

Anonym poster: 3af95881136a37425f21fb49ae318a9f

ja jeg ble litt usikker når jeg fikk mailen om jeg hadde fått den slettet eller ikke men leste denne artikkelen nå og der står det at det er svindel http://www.telen.no/nyheter/advarer-mot-svindelforsok-1.7777739

Anonym poster: ab9d868d644cf3804e56f2a112c8bf93

Skrevet

Scam scam scam scam lovely scam!

Skrevet

Alt av meldinger fra banken kan du lese når du har logget deg inn i nettbanken din. Alt annet kan du ignorere

Anonym poster: 693f585b08edca937ecbc6fe9480eddb

Skrevet

Og hvis du er usikker på om du er i ferd med å logge deg inn på den ekte nettbanken eller en fake kopi som er satt opp for å få dine vitale opplysninger, kan du forsøke å logge inn med FEILE opplysninger.

Er det fake, aksepterer de det falske passordet ditt, eller den falske engangskoden, eller det falske brukernavnet. Da kan du sende en melding til banken din og gjøre dem obs på problemet.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har fått slike mailer fra "DnB", "Skandiabanken" og en eller annen bank til de siste 2 dagene, bare scam alt sammen.

Anonym poster: 2a6b9fe90ed64a8367b5e106a68e7250

Skrevet

Og hvis du er usikker på om du er i ferd med å logge deg inn på den ekte nettbanken eller en fake kopi som er satt opp for å få dine vitale opplysninger, kan du forsøke å logge inn med FEILE opplysninger.

Er det fake, aksepterer de det falske passordet ditt, eller den falske engangskoden, eller det falske brukernavnet. Da kan du sende en melding til banken din og gjøre dem obs på problemet.

Eller ganske enkelt: Man bruker aldri link fra en epost til å logge seg inn på nettbanken. Banken vil aldri be deg om å gjøre det via mail.

Skrevet

Eller ganske enkelt: Man bruker aldri link fra en epost til å logge seg inn på nettbanken. Banken vil aldri be deg om å gjøre det via mail.

Også et godt råd, men man bør være obs på at man kan shuntes inn på en falsk side også om man skriver adressen etter hukommelsen eller benytter bokmerke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...