AnonymBruker Skrevet 27. februar 2013 #61 Del Skrevet 27. februar 2013 Waitwhat? Jeg sier ikke at menns rettigheter minker, men at menns problemer blir nedprioritert ovenfor kvinners problemer. Jeg synes egentlig vi menn har det ganske greit, men jeg synes også dagens feminisme er dobbeltmoralsk så det holder. men hva slags problemer er det du som mann har som du føler blir nedprioritert da? Anonym poster: 93b574a0f006ac2dbddf2328a241ea2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katten. Skrevet 27. februar 2013 #62 Del Skrevet 27. februar 2013 men hva slags problemer er det du som mann har som du føler blir nedprioritert da? Anonym poster: 93b574a0f006ac2dbddf2328a241ea2c Kjønnskvotering (om en annen er bedre skikket til å utføre arbeidet, burde den personen få jobben, uavhengig lønn), barnefordeling, overgrepssaker, kvinner får lavere straff enn menn for samme forbrytelser, hvordan skolesystemet belønner feminin atferd men straffer maskulin/gutter er de store skoletaperne, seksualitet, førstegangstjeneste og boligmarkedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snehvit:-* Skrevet 27. februar 2013 #63 Del Skrevet 27. februar 2013 Kjønnskvotering (om en annen er bedre skikket til å utføre arbeidet, burde den personen få jobben, uavhengig lønn), barnefordeling, overgrepssaker, kvinner får lavere straff enn menn for samme forbrytelser, hvordan skolesystemet belønner feminin atferd men straffer maskulin/gutter er de store skoletaperne, seksualitet, førstegangstjeneste og boligmarkedet. jeg er enig i at det i at en kvinne ikke burde få jobben bare fordi hun er kvinne, men i de yrkene det er snakk om er det nesten ingen kvinner som er intressert i å ha, derfor det nesten bare er menn i yrkene. da er det vel litt greit at de få kvinnene som ønsker seg en sånn jobb kan få en mulighet til å få samme erfaring som menn. skjønner at det er dumt det går utover de andre søkerne. i barnefordeling så blir det jo mer og mer vanlig med 50/50 deling, dessuten så er det mer naturlig at det er kvinnen som får omsorgen fordi de gjerne får mer tettere bånn med barna, det er fordi kvinnen ofte er mer omsorg personer, det er også de som går gravid i 9 månder med barna. å det er gjerne de som velger å jobbe deltid så de får mer tid med barna. jeg opplevd ikke at det gikk noe dårligere med gutter på skolen når jeg gikk, vis gutter sitter i ro, rekker opp hånda og snakker med lærern med respekt så klarer de seg bra de også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katten. Skrevet 27. februar 2013 #64 Del Skrevet 27. februar 2013 jeg er enig i at det i at en kvinne ikke burde få jobben bare fordi hun er kvinne, men i de yrkene det er snakk om er det nesten ingen kvinner som er intressert i å ha, derfor det nesten bare er menn i yrkene. da er det vel litt greit at de få kvinnene som ønsker seg en sånn jobb kan få en mulighet til å få samme erfaring som menn. skjønner at det er dumt det går utover de andre søkerne. i barnefordeling så blir det jo mer og mer vanlig med 50/50 deling, dessuten så er det mer naturlig at det er kvinnen som får omsorgen fordi de gjerne får mer tettere bånn med barna, det er fordi kvinnen ofte er mer omsorg personer, det er også de som går gravid i 9 månder med barna. å det er gjerne de som velger å jobbe deltid så de får mer tid med barna. jeg opplevd ikke at det gikk noe dårligere med gutter på skolen når jeg gikk, vis gutter sitter i ro, rekker opp hånda og snakker med lærern med respekt så klarer de seg bra de også. Kjenner virkelig ikke at jeg brenner godt nok for disse sakene, til å gå gjennom dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jalp Skrevet 27. februar 2013 #65 Del Skrevet 27. februar 2013 Men er " tar særlig sikte på å bedre kvinners stilling " synonymt med at menn blir diskriminert? Ja åpenbart! Hvis man skal endre en lov og en praksis, koster det penger. Det krever at det får politisk prioritet. Men politikerne prioritere ned å gjøre noe med det som diskriminerer menn fordi likestillingsloven sier at diskriminering av kvinner skal gå foran. Dermed får f. eks ikke far styrket stilling i forhold til egne barn. Og det synes mange kvinner helt ok, for da svekkes ikke deres makt. Det at fedre får like rettigheter som mor bruker man bl.a likestillingsloven for å ikke gjennomføre. For da vil ikke lenger mor sitte på maktmonopolet og da mener man at mors stilling svekkes. Et annet eksempel er hvordan kvotering noen ganger praktiseres. Her er det åpenbart at enkelte menn har betalt en høy pris. En pris som egentlig er grov kjønnsdiskriminering på individnivå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå