Gå til innhold

min søster flytter inn i samme hus som meg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en søster som jeg ikke klarer å ha så mye med å gjøre. Siden hun er en veldig manipulerende person. og ekstremt selvsentrert. Og hun kommer med veldig sårende kommentarer, for å så nekte på at hun har sagt det dersom

jeg tar det opp med henne neste gang vi treffes(det er gjerne på mld kommentarene kommer og jeg liker best å ta opp ting face to face).

Nå har hun fått leilighet i samme hus som meg. Nå vet jeg faktisk ikke hva jeg skal gjøre. Jeg ønsker ikke å flytte for jobben og skolen til gutten min er i gangavstand fra oss nå.

Hun er ikke flyttet inn ennå,og har heller ikke skrevet kontrakt foreløbig. Jeg vil virkelig ikke ha henne i samme hus... Hva kan jeg gjøre? Blir det dumt å ta det opp med husverten?

Anonym poster: b70e81ab88a212dd2b5e4225a695ec0c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt blir det for dumt og ta det opp med husverten.

Anonym poster: a9eba9aee4e8494fdebb22144ab0f0e5

• Liker 2
Skrevet

jeg har bodd her i 7 år nå, og har et veldig godt forhold til husvert.... Han vet at jeg går til psykolog pga ting jeg sliter med. Han vet bare ikke at hun er en av de i livet mitt som gjør at jeg sliter.

Nå skulle jeg ønske at jeg hadde sagt det til han. Det hadde gjort livet mitt mye lettere

blir vel kansje litt dumt, ser den....

TS

Anonym poster: 4308f5541b7ef3eabaf634a23dca4f50

Skrevet

Hva mener du med at det er i samme hus? Deler dere noen rom, eller er det individuelle leiligheter i huset liksom?

• Liker 1
Skrevet

Det er en enebolig med to leiligheter

TS

Skrevet

TS...lyv til husverten og si hun har stumpen full av gjeld og er en fryktelig, dårlig betaler så flytter hun nok ikke inn ;)

Skrevet

Men da skjønner jeg ikke hva problemet er. Når dere hverken deler bad, kjøkken eller noe som helst annet areal, trenger dere ikke se hverandre mer enn hva dere bestemmer selv. Så hva er problemet?

• Liker 2
Skrevet

Husverten kan da ikke gjøre noen ting. Vedkommende kan ikke kaste ut søstera di pga dere er uvenner.

Anonym poster: 11b32a0ec04a9d26fd3a20b461a45ef7

Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg synes godt du kan ta dette opp med husverten. Din søster har kanskje baktanker med å flytte inn i samme hus hvor du bor, og følge med på hva du foretar deg, hvor du går, hvem du omgås. Når kontrakten ennå ikke er underskrevet, kan ikke din søster kreve noe.

• Liker 6
Gjest Eurodice
Skrevet

Men da skjønner jeg ikke hva problemet er. Når dere hverken deler bad, kjøkken eller noe som helst annet areal, trenger dere ikke se hverandre mer enn hva dere bestemmer selv. Så hva er problemet?

Har du ikke lest hva TS skriver om søsteren sin?

• Liker 2
Skrevet

Har du ikke lest hva TS skriver om søsteren sin?

Jo... men søsteren kommer med sårende kommentarer, og er manipulerende, hvordan har det betydning for at de bor i samme hus? De trenger jo ikke omgås særlig mye, når de har hver sine leiligheter.

Gjest Eurodice
Skrevet

Jo... men søsteren kommer med sårende kommentarer, og er manipulerende, hvordan har det betydning for at de bor i samme hus? De trenger jo ikke omgås særlig mye, når de har hver sine leiligheter.

Nå tenker ikke du særlig langt. Tror du virkelig at denne søsteren kommer til å la TS være i fred? Hvorfor skulle hun ellers ville bo i samme hus?

• Liker 10
Skrevet (endret)

Nå tenker ikke du særlig langt. Tror du virkelig at denne søsteren kommer til å la TS være i fred? Hvorfor skulle hun ellers ville bo i samme hus?

De er begge voksne personer regner jeg med, siden de bor for seg selv og har barn. Så da går jeg sterkt ut fra at dersom søsteren bryter loven, og invaderer privatlivet og ødelegger for husfreden til TS, tar hun en telefon til politiet. Eller huseier.

Hvorfor skulle hun ellers ville bo i samme hus - hvordan skal jeg vite det? Jeg kjenner ikke søsteren... men det kan faktisk foreligge andre årsaker enn at søsteren ønsker å plage TS. Som for eksempel at hun liker leiligheten.

Endret av Express
  • Liker 2
Skrevet

Problemet er at hun lager problemer for meg. Hun klager på alt, hun fester mye, hun driter i folk rundt seg. Jeg sliter psykisk pga dette mennesket, og nå skal jeg forholde meg til hun daglig. Hun har rett og slett ødelagt alt av selvbilde jeg engang hadde

Hun har også søkt datteren inn i bhg jeg jobber i. som er en 2 avdelings bagnehage. Jeg jobber på småbarnsavdeling. Datteren hennes er under 2 år.

TS

• Liker 1
Skrevet

Problemet er at hun lager problemer for meg. Hun klager på alt, hun fester mye, hun driter i folk rundt seg. Jeg sliter psykisk pga dette mennesket, og nå skal jeg forholde meg til hun daglig. Hun har rett og slett ødelagt alt av selvbilde jeg engang hadde

Hun har også søkt datteren inn i bhg jeg jobber i. som er en 2 avdelings bagnehage. Jeg jobber på småbarnsavdeling. Datteren hennes er under 2 år.

TS

La være å snakke med henne da.

Gjest Eurodice
Skrevet

La være å snakke med henne da.

Dere som svarer så likegyldig, har tydeligvis aldri opplevd å bli plaget og manipulert med. Godt for dere, men det går faktisk an å se ting fra andre perspektiver, også.

• Liker 13
Skrevet

TS

Jeg skjønner at du har et dårlig forhold til søsteren din, men du kan ikke kreve at hun ikke skal kunne bo hvor hun vil, eller å ha datteren sin i barnehagen. Dere er begge voksne mennesker, og om dere ikke går overens, får dere bare la være å møte hverandre... Og at dere bor i samme hus, har jo ingen betydning når dere har hver deres leiligheter.

Skrevet

Hvordan skal jeg klare å la være å møte henne da? vi kommer til å bo i samme hus, dele inngang, dele hage, møte henne to ganger om dagen på jobb, så har vi seff bare 1 butikk i nærheten.

Hun har ingen tilknyttning til bydelen, ingen hun kjenner, ingen jobb osv....

TS

• Liker 3
Skrevet

Hvordan skal jeg klare å la være å møte henne da? vi kommer til å bo i samme hus, dele inngang, dele hage, møte henne to ganger om dagen på jobb, så har vi seff bare 1 butikk i nærheten.

Hun har ingen tilknyttning til bydelen, ingen hun kjenner, ingen jobb osv....

TS

Du er ikke noe bedre enn henne om du begynner å manipulere husverten

Anonym poster: 11b32a0ec04a9d26fd3a20b461a45ef7

• Liker 3
Skrevet

TS. Det er lettere å hindre at hun flytter inn, enn å få kastet henne ut senere.

Du kan jo nevne litt om høylytt festig for huseier. Tvilsomme venner? Vaner som ødelegger huset? Smør gjerne på litt om ustabil økonomi. Her må du bruke alle midler, innen rimelighetens grenser. Huseiere vil ikke ha problemleiere. Kanskje fikk hun leiligheten fordi han trodde godt om henne siden hun er søsteren din?

Ja, slemt, men du kommer ikke langt med manipulerende mennesker om du selv følger alle reglene, og de føler seg hevet over de sammen.

Vet du om datteren hennes får plass på akkurat den barnehagen der du jobber?

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...