Gå til innhold

Broren min er sint på meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

For litt siden skjedde det et lite "uhell" med bilen min og ei annens.

Hun mente at jeg hadde bulka bilen hennes da jeg rygget ut, men verken jeg eller kompisen min i bilen merket noen ting til dette.

Hun insisterte så innmarri, sa at bilen hennes hoppet og mente at det ikke kunne være noen andre enn meg.

Jeg argumenterte med at jeg kom sent på skolen, og det var flere biler som parkerte der før meg.

Men hun fortsatte å insistere og jeg ga meg til slutt, sa OK

Og det endte med at jeg betalte nærmere 5000 kr,

noe jeg ikke har tenkt på i ettertid, jeg er veldig sånn, bryr meg ikke så mye om ting, liker bare å få ting unnagjort også ferdig.

Jeg valgte å ikke fortelle til verken foreldrene mine eller broren min dette,

vet at de er veldig OBS på penger og øjonomi (noe jeg ikke er i det hele tatt),

så bare betalte og ferdig.

I dag hadde jeg det litt for koselig med broren min, og klarte å såvidt nevne dette, og han tvang meg selvfølgelig til å fortelle alt og det gjorde jeg.

Nå er han drittforbanna på meg, hun jenta og han som satt i bilen med meg.

Han vil ikke snakke med meg mer, sier han trenger tid til å tenke på dette.

Og selvfølgelig blir jeg også litt lei meg, ikke pga pengene, men pga broren min er lei seg pga meg...

Vet ikke hvorfor jeg skriver dette, men han mente at jeg egentlig ikke hadde trengt å betale i det hele tatt, om jeg bare hadde snakket med han eller pappa, så hadde de ordnet det. Noe om vi har forsikring eller noe.... Ikke vet jeg.

Hilsen jente 18

:(

Anonym poster: 042a59eb64165ac93aa5f3765d22b136

Videoannonse
Annonse
Gjest Silvermist
Skrevet

Var det noe å bli sint på deg for??

Nei, vet du hva. La han kjøle seg ned litt, og ikke ta det opp med han igjen, så slipper du å bruke mer energi på den rare reaksjonen hans.

• Liker 2
Skrevet

En 18 åring som har 5000,- å dele ut uten noe god grunn? Enten troller du eller så eier du ikke ryggrad. Det er lite å gjøre nå annet enn å vente til det blåser over.

Anonym poster: 9f8a684d8a060194b780d434752c7569

• Liker 6
Skrevet

Glemte å skrive hovedgrunnen til at han ble sint.

Han mener at det faktisk IKKE var jeg som bulka bilen hennes.

Fordi:

1. Hun sa at det må ha vært meg, fordi hun sa at bilen hennes hoppet.

--> Broren min sier at det skal j****** mye til for at en bil hopper.

2. Det er ingen bulk på bilen min, og broren min sier at hvis det var jeg som hadde bulket bilen hennes,

så skulle det vært en bulk på min egen også. Det er det ikke.

Skrevet

En 18 åring som har 5000,- å dele ut uten noe god grunn? Enten troller du eller så eier du ikke ryggrad. Det er lite å gjøre nå annet enn å vente til det blåser over.

Anonym poster: 9f8a684d8a060194b780d434752c7569

Hva mener du med at jeg ikke eier ryggrad? Fordi jeg ikke nektet at jeg hadde bulket bilen hennes?

Nei, dette er ikke troll.

Gjest Katten.
Skrevet

Det skal faktisk meget lite til før bilen "hopper".

Uansett skulle dere begge skrevet skademelding og latt eventuelle forsikringsselskap tatt seg hånd om det.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Rart av han å bli sint på deg, men hadde jeg vært han så hadde jeg absolutt blitt oppgitt.

Hvorfor i alle dager gikk du med på å betale? 5000 er ganske mye, og jeg kan med sikkerhet si at jeg hadde aldri gått med på å betale for noe jeg ikke hadde gjort om hun så hadde anmeldt meg. Hadde tross alt hatt bevisene på min side.

Forresten, som katten sier så skal det ikke mye til før det rykker i bilen ved sammenstøt, men det er ikke til å unngå å legge merke til at man krasjer i noen. Så ut fra det du sier regner jeg med at du ikke var skyld i skaden.

Endret av Teriyaki
  • Liker 4
Skrevet

Rart av han å bli sint på deg, men hadde jeg vært han så hadde jeg absolutt blitt oppgitt.

Hvorfor i alle dager gikk du med på å betale? 5000 er ganske mye, og jeg kan med sikkerhet si at jeg hadde aldri gått med på å betale for noe jeg ikke hadde gjort om hun så hadde anmeldt meg. Hadde tross alt hatt bevisene på min side.

Men jeg vet ikke, jeg bare overtalte meg selv til å tro at jeg gjorde det bare for å bli ferdig med det.

Orker ikke masse drama, hater det, jeg er ikke sånn som går rundt og tenker på ting heller så bare betalte og ble ferdig. Dumt av meg å nevne det for han...

Bevis?

Skrevet

Satt hun i bilen da du liksom skulle ha kjørt på henne?

Skrevet

Men jeg vet ikke, jeg bare overtalte meg selv til å tro at jeg gjorde det bare for å bli ferdig med det.

Orker ikke masse drama, hater det, jeg er ikke sånn som går rundt og tenker på ting heller så bare betalte og ble ferdig. Dumt av meg å nevne det for han...

Bevis?

Skader på bilen din, om skaden på hennes bil passer med hvordan du rygget ut, om du kjente noen form for sammenstøt og din venn som vitne.

Så lenge ingen så det, det var null skader på din bil og verken du eller din venn merket noe til et krasj, så er det lite sannsynlig at det var du som gjorde det, og hun har ikke akkurat en sterk sak.

• Liker 2
Skrevet

Det burde uansett gått gjennom forssikringsselskapet og slikt. Ikke bare betale, uten noe annet. Slike ting burde de som er sjåfører vite. Men nå vet du det til neste gang :)

(Uansett høres det ikke ut som du hadde trengt å betale et øre for dette her.)

• Liker 2
Skrevet

Satt hun i bilen da du liksom skulle ha kjørt på henne?

Nei, det gjorde hun ikke. Hun var et stykke unna.

Skader på bilen din, om skaden på hennes bil passer med hvordan du rygget ut, om du kjente noen form for sammenstøt og din venn som vitne.

Så lenge ingen så det, det var null skader på din bil og verken du eller din venn merket noe til et krasj, så er det lite sannsynlig at det var du som gjorde det, og hun har ikke akkurat en sterk sak.

Det burde uansett gått gjennom forssikringsselskapet og slikt. Ikke bare betale, uten noe annet. Slike ting burde de som er sjåfører vite. Men nå vet du det til neste gang :)

(Uansett høres det ikke ut som du hadde trengt å betale et øre for dette her.)

Nei, dette var sure penger! 2 måneders arbeid....

Jaja, da vet jeg det til neste gang iallfall.. takk for svar alle sammen :)

Skrevet

Ta det som en lærdom til neste gang å ikke dele ut penger når det er ord mot ord, men ta det gjennom forsikringsselskap e.l.

Broren din kan være så sur han bare vil når det er dine penger og din bil.

Anonym poster: ee162aa10cc111ebffba39ea54badb95

• Liker 1
Skrevet (endret)

Her kan det nok se ut som om du har blitt lurt, noen har utnyttet at du er en ung sjåfør. Sånt lærer man av, neste gang gjør du det ikke igjen :)

Bare gi broren din litt tid til å roe seg ned igjen :)

Endret av up!
  • Liker 1
Skrevet

Du ble kansje lurt, men så har du vel lært. :) broren din kan være sur alt han vil, er ikke ditt problem men hans eget. Ignorer.

• Liker 1
Skrevet

Dumme meg :(

jaja, er ikke verdens undergang og jeg tar deres råd om at jeg må lære av dette til neste gang!

Skrevet

Jeg tror broren din er oppgitt og sur fordi du er så konfliktsky at du blir utnyttet.

Han er glad i deg, og ingen liker å se at de en er glad i blir utnyttet.

En ting er dette med bilen og pengene, det kan du ikke gjøre om. Men hva med andre situasjoner?

Jeg regner med at du har blitt utnyttet mange ganger fordi du hater drama.

Hadde du vært min søster ville jeg bla. vært redd for at du ble sammen med en drittsekk, og forsøkte å føye ham i ett og alt for å unngå bråk.

Det er nok derfor han er sur på deg.

Skrevet

Jeg tror broren din er oppgitt og sur fordi du er så konfliktsky at du blir utnyttet.

En ting er dette med bilen og pengene, det kan du ikke gjøre om. Men hva med andre situasjoner?

Hadde du vært min søster ville jeg bla. vært redd for at du ble sammen med en drittsekk, og forsøkte å føye ham i ett og alt for å unngå bråk.

Jeg tror du har helt rett, jeg er sånn som aldri hisser meg opp, og prøver å unngå konflikter.

Han har snakket veldig mye om dette ja, han er redd jeg skal bli sammen med en drittsekk.

I hvilke andre situasjoner tenker du på da?

Skrevet

Men da funker det veldig dårlig å bli sint på søsteren sin. Det bare skremmer folk fra å be om hjelp eller ta opp problemer i ettertid.

Jeg var sammen med en fyr som var slik. Han ble dritsur på meg for ting. Noe som bare førte til at jeg sluttet å åpne meg for ham og det ble selvfølgelig slutt.

Anonym poster: f1f833dbda12291e2bcf30c8ff71580b

Skrevet

Men da funker det veldig dårlig å bli sint på søsteren sin. Det bare skremmer folk fra å be om hjelp eller ta opp problemer i ettertid.

Jeg var sammen med en fyr som var slik. Han ble dritsur på meg for ting. Noe som bare førte til at jeg sluttet å åpne meg for ham og det ble selvfølgelig slutt.

Anonym poster: f1f833dbda12291e2bcf30c8ff71580b

At broren ble irritert kan jeg lett forstå. Jeg vil ikke si at det er den riktige reaksjonen, men helt menneskelig. Han sa at han ville være i fred til han hadde roet seg. Også helt greit synes jeg.

Jeg tror nok at han kommer til henne når han er rolig og snakker med henne da på en grei måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...