Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg flyttet til et nytt sted høsten 2011. 1,5 år etter går jeg fremdeles med en vond klump i magen før det skal bli helg. Jeg er redd jeg ikke har noen å være med om kveldene, og føler det er et konstant stressmoment å prøve og planlegge noe med noen. Det ble slutt med kjæresten i høst, så jeg har ingen faste i livet mitt. Hverdagene går greit, men tomheten kommer når helgen nærmer seg. Jeg liker ikke å feste, men prøver å få med noen jenter i klassen på middag eller kino noen ganger. Likevel, alt jeg kjenner er klumpen i magen om at i morgen kveld har jeg ingen planer. De har sine kjærester og er ikke så flinke til å ta initiativ, og så vil de helst ha minst en kveld alene med kjæresten i helgene. Føler meg nesten masete og begynner å bli redd for å komme med forslag. Jeg har aldri vært så mye alene i helgene som det siste halve året. Savner eksen, men han er en egoist og bryr seg ikke om meg. Jeg har ingen. Hva skal jeg gjøre?

Anonym poster: 98f62fd3368a1567003819510f21dcac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det å trives i eget selskap er veldig viktig. Kanskje du skulle øve litt på det?

Ellers må du prøve å finne deg single venner. Noen plasser finnes det ulike helgekurs du kunne melde deg på. Da er du opptatt hele helgen, og du har mulighet til å treffe nye spennende mennesker.

Anonym poster: afc224d6c091c551c3c7c0e3cb6ea930

Skrevet

nå venner ikke har nok tid til en så må man enten finne på noe på egenhånd eller finne flere å være med. verre er det ikke. vennskap tar litt tid å skape, men man får nye venner om man vil ha det.

Anonym poster: 428ec9a0e5eab349cc9567814d7669cb

Skrevet

Jeg trives i utgangspunktet i eget selskap, men det blir for mye av det. Hvor finner jeg flere å være med? Alle sånne fritidsaktiviteter jeg bare er halvinteressert i resulterer som regel bare i enda flere bekjentskaper som man møter der og da, men ikke planlegger helgen med.

Skrevet

Jeg trives i utgangspunktet i eget selskap, men det blir for mye av det. Hvor finner jeg flere å være med? Alle sånne fritidsaktiviteter jeg bare er halvinteressert i resulterer som regel bare i enda flere bekjentskaper som man møter der og da, men ikke planlegger helgen med.

Er det ingen på studiet som du ikke har snakket med ennå da? Jeg flytta til et nytt land for å studere høsten 2011, og selv om jeg nå er halvveis ut i fjerde semester og har en etablert omgangskrets blir jeg stadig kjent med nye gjennom gruppearbeid eller ved å bare slå av en prat med ukjente fjes mens vi venter på å komme inn i forelesningssalen. Utenom skolen, jobber du? Hva med kolleger der? Ellers kan du jo evt vurdere å melde deg inn i en linjeforening på skolen, en idrettsklubb eller en annen fritidsaktivitet?

Det arrangeres stadig vekk KG-treff i forskjellige byer også, hva med å hive deg med der eller dra i gang et selv i din by? :)

Nordmenn er jo kjent for å ikke være særlig sosiale av seg, men vi trenger ikke leve opp til alle stereotypiene alltid heller. De fleste synes det er trivelig å bli sett, og at et hyggelig menneske viser interesse og vil bli kjent, såfremt du ikke kler deg ut som Hannibal Lecter og kaster deg over folk i mørke bakgater ;) En av mine beste venninner ble jeg kjent med på gata - hun spurte om jeg hadde lighter, noe jeg hadde, vi slo av en liten prat, fant ut at vi hadde ganske lik humor, utvekslet telefonnummer og tok en kaffe noen dager senere. Vi har nå vært nære venninner i 9 år. Jeg sier ikke at det nødvendigvis er enklest sak av verden å få nye venner, men det er heller ikke umulig :)

Skrevet

Hvor bor du og hvor gammel er du TS? :)

Anonym poster: 040350f1e0814f31d02da8ebb582a69a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...