Gå til innhold

Hva gjør man om man mangler et fag for å få bacheloren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør man om man mangler et fag for å få bachelorgraden til våren f.eks? Altså, hvis man ikke består obligatoriske oppgaver og ikke får ta eksamen i et obligatorisk fag som kun går om våren? At man ender opp med f.eks 170 poeng fremfor kravet som er 180 poeng.

Kan man søke relevante jobber og forklare at man mangler det ene faget, men har planer om å ta det neste vår igjen? Noen som vil ansatte likevel??

Eller må man bare søke "underkvalifiserte" jobber til man står der med vitnemålet i hånden?

Anonym poster: 6ee5698d9e616f585e7ca0c208ed0076

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du melder deg opp til eksamen i et fag som du synes virker interessant og som har eksamen nu til våren og så søker du om å få ta eksamen til høsten, sånn at ingenting blir i veien for skrivingen av bacheloren.

Skrevet

du kan alltids søke jobber der de krever bachelor (jeg ville ikke latt vær å gjøre det..), 10 stp er jo mer eller mindre en formalitet. Så hvis du er rett kandidat så trenger ikke det være en dealbreaker for en arbeidsgiver. Men der kan jo muligens slå ut på lønn...

Det beste er selvfølgelig å bare bestå alt. Har de ikke konteeksamen på studiestedet ditt?

Anonym poster: ba4ba9e28b644d39b25ea50489433096

Skrevet

TS her.

Det er en bachelorgrad uten bacheloroppgave. Man får ikke ta eksamen i et fag som bare går om våren, om høsten, om man mangler de obligatoriske innleveringene man må ta for å få lov å gå opp til eksamen.

Skrevet

Det er enda tidlig i semesteret så hvis du ser du sliter allerede nå burde du kontakte fagansvarlig og høre hva som kan gjøres for at du skal få levert alt,.

Anonym poster: 0f44ed6d874d6273ce58040f1eaa82f9

• Liker 2
Skrevet

Du får ta faget når de som må ta opp fag går opp til eksamen. I hvertfall fikk vi det på min høyskole.

Skrevet

Det kommer jo veldig an på hva slags bachelor du er i gang med. Er det en BA i sykepleie, er det umulig å få jobb som sykepleier for eksempel. Ellers er det vel bare å søke, men du vil vel neppe bli lagt øverst i bunken dersom det er andre som faktisk er ferdige med graden sin som også søker.

Skrevet

Du får ta faget når de som må ta opp fag går opp til eksamen. I hvertfall fikk vi det på min høyskole.

Ja, skjønner jo at jeg må ta opp igjen faget ved en senere anledning. Men jeg lurer på hva jeg gjør i forhold til jobb, med en "nesten-der-men-ikke-helt-bachelor". Jeg lurte på om løpet var kjørt når det kom til å få en relevant jobb, eller om det var muligheter.

TS

Skrevet

Det er en bachelor i IT.

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...