AnonymBruker Skrevet 21. februar 2013 #1 Skrevet 21. februar 2013 For en stund siden ble jeg ut av det blå kontakta av en fyr jeg gikk på ungdomsskolen med. Det viste seg at han lenge hadde syntes jeg var søt, og de siste månedene har det kommet frem at han liker meg. Jeg liker han også, og vi har brukt litt tid sammen. Jeg ble mobba gjennom hele grunnskolen, og den verste mobberen tror jeg er venn av ham, eller hvertfall i omgangskretsen hans. Det er også flere av guttene som hang seg på mobberen og småerta meg. Men aldri han her, han var alltid grei med meg på skolen. Det jeg er redd for er hva som skjer når de finner ut om oss, om de møter oss sammen en gang. Jeg tror de hater meg enda, for da jeg var i parken med eksen min i fjor sommer og tok bilder så kjørte de sakte forbi, rulla ned vinduet og ropte "***, DIN FOTOHORE!" Jeg vil ikke bli ydmykt sånn igjen Hvertfall ikke foran fyren jeg liker. Vet ikke helt hvordan jeg ville reagert hvis det skjedde heller, jeg tror jeg bare hadde blitt stum. Og hvis vi blir kjærester en gang... Det tør jeg ikke tenke på! :/ Jeg vil gjerne ta det opp med han og høre hva han tenker om det, men jeg finner aldri den riktige anledningen til det... Vet ikke helt hvor jeg ville med det her. Er det noen som har vært i samme situasjon eller har noe råd? Anonym poster: 9453c3154a083da94318d498c9f7a28e
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2013 #2 Skrevet 21. februar 2013 Dealbreaker. Anonym poster: c9397dbddae42e7c7b32380309ca07e0 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2013 #3 Skrevet 21. februar 2013 Dealbreaker. Anonym poster: c9397dbddae42e7c7b32380309ca07e0 Fordi jeg ble mobbet? Det vet han nok, siden vi gikk på skolen sammen og så hverandre hver dag. Anonym poster: 9453c3154a083da94318d498c9f7a28e
gjestSofia Skrevet 21. februar 2013 #4 Skrevet 21. februar 2013 Stakkars, det hørtes ikke ut som en kjekk situasjon. Si det til han du liker, han kommer jo til å forstå det, ingen som synes noe om mobbere. Skal ikke ha noe å si mellom dere, skulle nå også tro sånn mobbeting gikk over etterhvert år folk ble eldre.. Synd å høre di ennå virka unge og taktløse, men er han du liker normal skal ikke dette være noe problem, han vil nok bare føle med deg og hjelpe deg med det.:-)
super-s Skrevet 21. februar 2013 #5 Skrevet 21. februar 2013 Jeg vet ikke hva jeg ville gjort om det var meg. Ble selv mobbet og får vondt i magen hver gang jeg ser noen av dem. Hvis dere blir sammen må du jo mest sannsynlig forholde deg til dem, og det må du vurdere om du vil ta sjansen på! Men det beste er vel å snakke med ham om det. Kanskje han kan ta en prat med dem. Som regel vokser man jo fra sånnt.. Hvor gamle er dere?
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2013 #6 Skrevet 21. februar 2013 Vi er begge tjue Hvis det var en dealbreaker ville han vel ikke tatt kontakt med det første? Anonym poster: 9453c3154a083da94318d498c9f7a28e
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2013 #7 Skrevet 21. februar 2013 Mener at det burde være dealbreaker for deg. Jeg ble selv mobbet og hadde nektet å i det hele tatt være i samme rom som mobberne mine. Og at han henger med folk som mobbet deg i fjor indikerer ikke akkurat modenhet eller at han tar avstand fra oppførselen. Anonym poster: c9397dbddae42e7c7b32380309ca07e0 2
frøkna Skrevet 21. februar 2013 #8 Skrevet 21. februar 2013 Så ugreit, jeg ville tatt det opp med han så fort som mulig så dere har snakket om det før dere eventuelt støter på disse mobberne.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2013 #9 Skrevet 21. februar 2013 Mener at det burde være dealbreaker for deg. Jeg ble selv mobbet og hadde nektet å i det hele tatt være i samme rom som mobberne mine. Og at han henger med folk som mobbet deg i fjor indikerer ikke akkurat modenhet eller at han tar avstand fra oppførselen. Anonym poster: c9397dbddae42e7c7b32380309ca07e0 Åja, sånn ja Han henger ikke med dem så mye tror jeg, men de er i samme omgangskrets og møtes ved diverse sammenkomster som julebord, fester osv. Hvis det blir naturlig å ta det opp en gang, så gjør jeg det... Er uansett bestemt på at om jeg møter drittsekkene så skal jeg heve meg over dem. Anonym poster: 9453c3154a083da94318d498c9f7a28e
Gjest Svampebob1 Skrevet 21. februar 2013 #10 Skrevet 21. februar 2013 Resultatet av dette bør bli at de som har mobbet deg nå behandler deg med respekt. Hvis ikke har du jo typen din å sladre til hvis de ikke oppfører seg. Hvis han har litt bein i nesa, så setter han flokken på plass slik han burde. Ikke tror jeg mobberne dine hater deg heller. Tror heller de må ha noen å dra ned fordi de ikke føler seg så vel selv. 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2013 #11 Skrevet 21. februar 2013 Resultatet av dette bør bli at de som har mobbet deg nå behandler deg med respekt. Hvis ikke har du jo typen din å sladre til hvis de ikke oppfører seg. Hvis han har litt bein i nesa, så setter han flokken på plass slik han burde. Ikke tror jeg mobberne dine hater deg heller. Tror heller de må ha noen å dra ned fordi de ikke føler seg så vel selv. Hm, det er jo en mulighet. Det tenkte jeg ikke på. Takk for svar alle sammen Anonym poster: 9453c3154a083da94318d498c9f7a28e
Inwe Skrevet 21. februar 2013 #12 Skrevet 21. februar 2013 Jeg ble også mobbet gjennom grunnskolen. Har nå lagt merke til at de fleste som mobbet meg angrer veldig, og jeg har snakket masse med fler av de. Har også møtt folk som fortsatt ikke liker meg, vil si de henger igjen litt på ungdomsskolen. Når jeg har vært med andre som mobbet meg og noen overser meg pga jeg ble mobbet har jeg lagt merke til at de andre ser mer ned på de som overser meg og synes de er litt tåpelige. Jeg er forståvidt også bestevenninne med en av de som mobbet meg på ungdomsskolen nå så jeg ville råda deg til å prøve, han vil antagelig synes de som ser ned på deg nå uten å kjenne deg er mye dummere enn de noen gang synes du var. Har forståvidt også lagt merke til at de som mobbet har sliti værre psykisk i etter tid enn hva jeg har gjort. 1
Gjest Svampebob1 Skrevet 21. februar 2013 #13 Skrevet 21. februar 2013 Har forståvidt også lagt merke til at de som mobbet har sliti værre psykisk i etter tid enn hva jeg har gjort. Og hva er det dette forteller dere? Mobbeofre har en tendens til å synes veldig dårlig om seg selv. Men hvor tror dere mobbingen egentlig kommer fra?
twang Skrevet 21. februar 2013 #14 Skrevet 21. februar 2013 Husk at gutter er veldig umodene. Men ikke la en gutt som er "kjent" med de som mobbet deg få svi for det. Bare snakk ut om at hvordan de vennene hans mobbet deg da du var yngre, og dersom han er glad i deg vil han unngå dem, ikke forlate dem som venner, men heller ta litt mer konsekvent avstand fra dem. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå