Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har fått utvidet overgangsstønaden etter 3 år?

Og hvilklken possisjon i livet var du da? Jobb-utdanning-arbledig etc?

Min overgangsstønad er straks over , og jeg lurer på hvordan jeg skal få til å betale strøm o.l

Har 2 barn , 1 i bhg , 1 på skole. Jobber 100% i et vikariat , så må ha sfo.

Har nok penger til regninger , mat og tak over hodet , takket være barnetrygda .

Andre ting som klær , sko fritisaktiviteter osv har jeg ikke råa til.

Får ingenting av far , da hen ikke har noe å gi.

Har et mastercard som jeg ser for meg at jeg må bruke , men hvordan kan jeg betale tilbake?

Jeg har også diagnose MS , tør ikke ta på meg ekstrajobb , for jeg vil ta vare på kroppen min,å gi den ro i helgene. Har ungene 2-3 helger i mnd , så har ikke tid til en jobb eller for den saks skyld.

Er det bare sånn livet blir fremover , eller finnes det håp?

Å flytte er uaktuellt da jeg ikke får en like god boplass for den summen jeg betaler. Gutten min har også byttet skole en gang før da vi måtte flytte. Vil ikke at han skal bytte skole igjen.

Det eneste jeg unner meg i mnd til meg selv , er et treningskort , for å holde kroppen i form , for å leve lenge , uten at sykdommen skal gi meg for store atakk.

På forhånd takk for svar .

Anonym poster: 87587ce94a254c2702a9cfabaef8a3d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Studie er eneste grunn til å få utvidet overgangsstønad. Så jeg mann ikke se annet enn at du nå kutte utgifter. Mulig med billigere bolig?

Anonym poster: 1ebb38bc885dd2dd1bec164e1c947110

Skrevet

Få deg en bedre betalt jobb. Og treningssenter er ikke nødvendig, fint mulig å trene uten å betale i dyre domme.

Anonym poster: 8a74b4cdde1295c8c3058cbcac36a85b

• Liker 2
Skrevet

Studie er eneste grunn til å få utvidet overgangsstønad. Så jeg mann ikke se annet enn at du nå kutte utgifter. Mulig med billigere bolig?

Har kuttet alle unødvendige utgifter utenom treningskortet..

Billigere bolig er ikke å oppdrive her desverre , da blir det i et bokollektiv eller en råtten kjeller på 10 kvadrat. Det ønsker jeg ikke for mine barn , det tviler jeg på at dere hadde ønsket også , om dere var i min situasjon.

Men takk for svar dere, bare å finne frem mastercardet , og bli gjelds-slave da skjønner jeg :/

Skrevet

Har kuttet alle unødvendige utgifter utenom treningskortet..

Billigere bolig er ikke å oppdrive her desverre , da blir det i et bokollektiv eller en råtten kjeller på 10 kvadrat. Det ønsker jeg ikke for mine barn , det tviler jeg på at dere hadde ønsket også , om dere var i min situasjon.

Men takk for svar dere, bare å finne frem mastercardet , og bli gjelds-slave da skjønner jeg :/

Oj, så løsningsorientert! :rolleyes:

Du må tilpasse utgiftene etter inntekten din. Enkelt og greit. Nå aner ikke jeg hva inntekten din er, men om den er lav nok kan du søke om bostøtte fra Husbanken. Har du forresten husket å få støtte til barnetilsyn? Om alt dette er gjort, så må du kutte i utgiftene dine. Treningskortet må faktisk ryke. Du må trene hjemme og utendørs. Så får du frisk luft i samme slengen. Og du kan garantert kutte i matutgiftene. Mye vegetarmat, sesonggrønnsaker, hjemmebakt brød. For deg er jo uansett et kosthold uten kjøtt (men med fisk) og uten melkeprodukter og mettet fett anbefalt. Barna må ha noe melk, men ellers må det gå i vann som drikke. Brus, juice, saft er luksus du ikke har råd til.

For øvrig klarte vi oss som nøkkelbarn da vi var 7 år. Så om eldstebarnet går i 2. klasse eller over, så kan du trygt kutte ut SFO. Så får du et mer ansvarlig barn i samme slengen.

• Liker 2
Skrevet

PS: Søk om barnebidrag via NAV. Om far ikke er bidragsdyktig (da skal han ha veldig lav inntekt!), så vil du få bidragsforskudd om ikke inntekten din er for høy. Det er mellom 700 og 1.400 kr/måned, alt etter din inntekt og antall barn. Les mer her: http://www.nav.no/Familie/Barnebidrag/Bidragsforskudd

Skrevet

Noen her som har fått utvidet overgangsstønaden etter 3 år?

Og hvilklken possisjon i livet var du da? Jobb-utdanning-arbledig etc?

Min overgangsstønad er straks over , og jeg lurer på hvordan jeg skal få til å betale strøm o.l

Har 2 barn , 1 i bhg , 1 på skole. Jobber 100% i et vikariat , så må ha sfo.

Har nok penger til regninger , mat og tak over hodet , takket være barnetrygda .

Andre ting som klær , sko fritisaktiviteter osv har jeg ikke råa til.

Får ingenting av far , da hen ikke har noe å gi.

Du har krav på forskudd i forhold til barnebidrag uansett om far kan betale eller ikke. Dette får du så sant du ikke tjener over en grense som går rundt 350-400 000. Nav gir det det korrekte beløpet.

Har et mastercard som jeg ser for meg at jeg må bruke , men hvordan kan jeg betale tilbake?

Jeg har også diagnose MS , tør ikke ta på meg ekstrajobb , for jeg vil ta vare på kroppen min,å gi den ro i helgene. Har ungene 2-3 helger i mnd , så har ikke tid til en jobb eller for den saks skyld.

Du skal IKKE bruke mastercard. Du ender opp i en spiral som bunner ut i total crash når det gjelder økonomien. Du vil ønske på vegne av deg selv og dine barn å få til enkelte ting, men tro meg, du vil ikke betale det med et kredittkort. Heller la være og ha vissheten om at det du har brukt er det du har hatt inn.

Er det bare sånn livet blir fremover , eller finnes det håp?

Å flytte er uaktuellt da jeg ikke får en like god boplass for den summen jeg betaler. Gutten min har også byttet skole en gang før da vi måtte flytte. Vil ikke at han skal bytte skole igjen.

Det eneste jeg unner meg i mnd til meg selv , er et treningskort , for å holde kroppen i form , for å leve lenge , uten at sykdommen skal gi meg for store atakk.

Behold treningskortet dersom du klarer det. At du er i form gjør sitt til at du klarer dagene med ungene.

På forhånd takk for svar .

Anonym poster: ff34dd461847a1dd01a22df09489431d

Skrevet

Beklager om jeg virker frekk. Men overgangssønaden er nettopp det OVERGANGSstønad. Den er der i en periode så man skal komme seg "på bena". Man får penger i 3 år, og i løpet av denne perioden bør man gjøre mye for å klare seg selv etterhvert. Du vet at den varer i tre år, og burde på denne tiden ha funnet andre løsninger slik at du klarer deg økonomisk.

Er du såpass syk at du ikke kan jobbe nok, så går du til nav/lege, og evt går over på AAP/ufør.

Stønad til barnetilsyn får du for barn i barnehage og på SFO, og som en annen har nevnt så får du minimumsbidrag fra nav om far ikke er bidragsdyktig. Har han ikke penger, så vil han heller ikke opparbeide seg gjeld. Søk om bostøtte hos husbanken.

Og begynn å finne løsninger selv!

Anonym poster: c6adf66fe857907cdbe4fdc0fcf38b16

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...