Gå til innhold

BH-størrelser!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har BH'er fra billigkjedene jeg har hatt i mange år... De to BH'ene fra Change vet jeg ikke noe om kvaliteten på, de er jo så vonde å ha på seg at jeg aldri orker å bruke dem...

Nå vet ikke jeg hvordan du synes de er vonde, men om det er stroppene - som jeg gjerne har litt problemer med pga smale skuldre - er disse absolutt verdt å prøve!

Videoannonse
Annonse
Gjest Riskjeks
Skrevet

Nå vet ikke jeg hvordan du synes de er vonde, men om det er stroppene - som jeg gjerne har litt problemer med pga smale skuldre - er disse absolutt verdt å prøve!

Takk for tipset :) Men for min del er problemet at BH'ene gnager under armene/rett på sida av armene. Altså den siden av skåla som er på yttersiden av BH'en, helt fra undersiden og opp til stroppen. Mulig at puppene mine sitter høyt oppe? :ler: Jeg har små pupper, så det gjør kanskje at skåla ikke bir "dratt ned" slik den nødvendigvis vil hos dem som har store pupper? :vetikke:

Skrevet

Eg testa nett Change sin kalkulator: resultatet blei 60DD... Eg er 69cm under, og 82 rundt bysten. Dersom desse centimetra skulle ha noko å seie, så ville 65 vere rett (dersom ein rundar nedover). Eg mistenkjer Change for å lage storleikane sine slik at dei fleste av oss får mindre omkrets og større cup berre for å få oss til å kjenne oss tynne og med store pupper... DD, liksom, HAH!

Ja, det stemmer, det er et salgstriks. Og damene blir veldig fornøyd. Egentlig det samme som de butikkene der litt store damer kan kjøpe tøy i str s/36.

Enig - dette er latterlig. Jeg måtte måle jeg også og kom til 94 under brystene og 107 over :klo: . Det må da være aldeles feil, for jeg smetter rett inn i 85 D og selv de kan føles litt vide av og til - avhenger veldig av modellen. Til sammenlikning ble jeg i sin tid anbefalt 36 DD noe som vel tilsvarer 80 DD eller 80 E.

Kalkulatoren på change sine sider mente jeg var 90 D.

Hadde jeg endt opp i en 95 "noe som helst" ville jeg i praksis druknet, tror jeg.

Du måler under brystene og finner ut at du er 94 cm, men mener at du "drukner" i en bh med omkrets på 90 cm? Enten måler du feil, eller så prøver du feil str. Bh skal ikke sitte sånn på at den graver seg inn i all huden rundt ryggen.

Anonym poster: 0902b896fe51eadcf5eb8620ad788b85

Skrevet

Størrelseskalkulatoren til Change tok min størrelse perfekt :) Ble 75 F i kalkulatoren, og jeg pleier å vippe mellom 75 F og G.

Jeg er forresten 81 cm i omkrets, og har ikke kunnet bruke 80 i noen av bhene jeg har prøvd. Når bhene er så løse i omkretsen sklir de opp i ryggen og gir null støtte overhodet, de må rett og slett være litt trange for å holde ting på plass.

Skrevet

Du måler under brystene og finner ut at du er 94 cm, men mener at du "drukner" i en bh med omkrets på 90 cm? Enten måler du feil, eller så prøver du feil str. Bh skal ikke sitte sånn på at den graver seg inn i all huden rundt ryggen.

Da måler jeg i tilfelle feil, for den siste jeg kjøpte var så løs at den glir oppover, selv om jeg bruker innerste hektene, så det er ikke snakk om at 85 skjærer seg inn. Jeg ser jo selv at det blir aldeles mismatch så jeg måtte måle om igjen men fikk ca. det samme.

Skrevet

Ja, det stemmer, det er et salgstriks. Og damene blir veldig fornøyd. Egentlig det samme som de butikkene der litt store damer kan kjøpe tøy i str s/36.

Den stiller jeg meg skeptisk til. Jeg tror heller at dette går på utvalget, og BHer tilpasset enhver form. Jeg har f.eks veldig vide røtter på puppene mine, og endel flykter til siden. Så folk hadde nok gjettet C i vanlige butikker. Og det kan jeg forsåvidt ha på meg rett opp og ned også uten "scooping og swooping" eller mye bevegelse. Men nå som jeg "scooper og "swooper" har jeg grodd mye i størrelse, og de ville praktisk talt tyte ut av en C hos både H&M og Change.

Anonym poster: 84ab7ce334838eb65c5412e3b405f7f0

Skrevet

... Men nå som jeg "scooper og "swooper" ...

:fnise: Gjetter på at de fleste menn ikke klarer å se for seg det der, selv om de prøver aldri så hardt :ler:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...