Gå til innhold

MMA- Rousey vs Carmouche

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

MMA er omdiskutert, men oppretter ikke tråden på grunn av den diskusjonen, den kan taes et annet sted for de av dere som ikke liker det. Ser for meg at MMA ikke er helt stuerent her inne. I might be wrong.

I helgen går UFC 157 i Honda Center Los Angeles av stabelen og det er første gang to kvinner entrer buret i UFCs nesten 20 år lange historie. Som at det ikke var nok har også UFC satt opp Rousey vs Carmouche som Main-Event.

Never say never!

Det skulle altså bare en kvinne til for å det til nemlig Ronda Rousey.

Poenget med tråden er egentlig bare å "slå" et slag for likestilling.

Videoannonse
Annonse
Gjest Thai clinch
Skrevet

Yes, jeg er klar for UFC 157 med main event Ronda Rousey og Lis Carmouche. Ronda har i løpet av sine primetimes (video på youtube) vist helt klar forbedring i stand up.

Dette blir bra, som Dana White sier: " She is mean, she is nasty and she is dangerous. Tar med en video til av Ronda sine highlight vid. fra youtube. Håper det er i orden :-)

http://www.youtube.com/watch?v=Xik4vtTnvPw

• Liker 1
Skrevet

Hvor kan man se det?

Anonym poster: 75dd39ef2979a0c327157e13b60e8f11

Skrevet

Hvor kan man se det?

Anonym poster: 75dd39ef2979a0c327157e13b60e8f11

Du kan kjøpe det, pay pr view på UFC.COM. Det finnes også Live-stream med det vet jeg hvor er.. Eller så kan du vente en uke og da går det på Kanal 9. Det er jo også ulovelige metoder...

Anonym poster: 834d6cf29c64a1544fc992b93ada0e4b

Skrevet

Jeg vet ikke hvor du finner live-stream.

Anonym poster: 834d6cf29c64a1544fc992b93ada0e4b

Skrevet

Live Streames via http://www.ufc.tv - Går ogspå CMore tidl. Canal+.

Eller ESPN for de av oss som er i U.K.

Skrevet

Får vi se enda en Armbar seier?

Skrevet

Får vi se enda en Armbar seier?

Altså Kaufmann som Rousey lekte med sist er en mye mer komplett fighter enn Carmouche. Den eneste muligheten for Carmouche å vinne er enten ved å holde kampen stående eller få topp kontroll å ground and pounde Rousey.

Problemet Carmouche har er at Rousey er den som vil kunne dikterere kampens forløp siden hun kan bestemme om hun vil ta ned Carmouche eller ikke. Jeg tror det er rimelig klart at Rousey kommer til å prøve å hoftesvinge Carmouche og gå rett for armbaren. Jeg tror ikke Carmouche har så mye å stille opp med her egentlig. Skulle Carmouche ende på toppen så har også Rousey syke armbars fra bunnen. Tror nok vi får så en relativt kjapp armbar i denne kampen, igjen. Det er nok det alle vil se også.

600_ronda_rousey_0.jpg

Skrevet

Rousey er OL mester i judo. Problemet er kansje at de andre jentene i MMA ikke holder samme nivå i den idretten de opprinnelig kommer fra?

Gjest Thai clinch
Skrevet (endret)

Rousey er OL mester i judo. Problemet er kansje at de andre jentene i MMA ikke holder samme nivå i den idretten de opprinnelig kommer fra?

Jeg tror nok du er inne på noe her. Det er ikke bare det tekniske nivået på grapplingen som hun har en gedigen fordel, på bakgrunn av judoen. Men tenk på alle kampene hun har gått i judo. Det presset med adrenalin, publikum, forventinger, opptrening før kamp osv... Dette har hun vært med om i mange år og blir en kamperfaring som er fryktelig verdifull, selv om det da er i judo og ikke MMA. Sjekk ut judoerfaringen her på wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/Ronda_Rousey

Dette er en ringrev rett og slett.

Endret av Thai clinch
Skrevet

Da ser det ut som hun vant enda en armbar seier. Syntes hun kansje begynner å bli litt kjedelig?

Gjest Thai clinch
Skrevet

Da ser det ut som hun vant enda en armbar seier. Syntes hun kansje begynner å bli litt kjedelig?

Jeg synes ikke kampen var kjedelig. Det er opptil motstanderen å forsvare og overvinne armbar. Noen synes grapplingaspektet i MMA er kjedelig.

Det ingen som beskylder knockout-artister for å være kjedelig når de vinner på knockout hele tiden...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...