AnonymBruker Skrevet 21. februar 2013 #1 Skrevet 21. februar 2013 Jeg er muligens blitt gravid med kjæresten min. Jeg har flere symptomer, og har tenkt å teste meg så fort jeg venter mensen. Problemet er vel at når jeg fikk denne tanken så fikk jeg helt hetta! Ikke panikk over å være gravid generelt, men at jeg i så fall er gravid med hans barn. (Ikke det at han ikke er god nok). Jeg vil jo ha barn en dag men, er jeg sikker på at det er han jeg vil ha barn med? Tenk om det blir slutt, og så sitter jeg der alene med et lite barn? Tenk om jeg/han finner ut at vi absolutt ikke passer så godt sammen alikevell? Det er jo mye vanskeligere å finne en ny bra mann når man har ett barn fra før av liksom... Alt ble plutselig bare 10 ganger mer seriøst og skummelt... Er det normalt å tenke slik eller burde varsellampene mine lyse? Vi har det veldig bra sammen. Anonym poster: e4a8b3a0a8f9e6aec42b193c542b173d
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2013 #2 Skrevet 21. februar 2013 Jeg er muligens blitt gravid med kjæresten min. Vi har det veldig bra sammen. Anonym poster: e4a8b3a0a8f9e6aec42b193c542b173d Du sier vel egentlig at det kommer til å gå bra? Anonym poster: 8325c0123f3d55c2e1a42644ee2c7b62
Gjest Skrevet 21. februar 2013 #3 Skrevet 21. februar 2013 Jeg er muligens blitt gravid med kjæresten min. Jeg har flere symptomer, og har tenkt å teste meg så fort jeg venter mensen. Problemet er vel at når jeg fikk denne tanken så fikk jeg helt hetta! Ikke panikk over å være gravid generelt, men at jeg i så fall er gravid med hans barn. (Ikke det at han ikke er god nok). Jeg vil jo ha barn en dag men, er jeg sikker på at det er han jeg vil ha barn med? Tenk om det blir slutt, og så sitter jeg der alene med et lite barn? Tenk om jeg/han finner ut at vi absolutt ikke passer så godt sammen alikevell? Det er jo mye vanskeligere å finne en ny bra mann når man har ett barn fra før av liksom... Alt ble plutselig bare 10 ganger mer seriøst og skummelt... Er det normalt å tenke slik eller burde varsellampene mine lyse? Vi har det veldig bra sammen. Anonym poster: e4a8b3a0a8f9e6aec42b193c542b173d Hva får deg til å tro at du merker masse symptomer de første to ukene? Det kan like gjerne være innbilning. Det er da under to uker siden eggløsnig. Egget fester seg ikke momentant, osv. Pust med magen, vent på at du skulle ha fått mensen og gjerne 3 dager til før du friker ut. Og test deg. Deretter, om det viser seg at du ikke er gravid, så skaffer du deg skikkelig prevansjon. Om du mot formodning er gravid, så får du og kjæresten ta en prat sammen om veien videre. 1
Missy1 Skrevet 21. februar 2013 #4 Skrevet 21. februar 2013 Det er unødig å bekymre seg sånn før du har testet, det legger bare en stor belastning på deg. Pust ut, ta en test og la tankene strømme etterpå isåfall
Gjest Marmot Skrevet 21. februar 2013 #5 Skrevet 21. februar 2013 Du får ikke masse symptomer før mensen er for sen.
Sueno Skrevet 21. februar 2013 #6 Skrevet 21. februar 2013 Tenker det kan være litt normalt å få litt sånn oi jeg ble overrasket hva nå hehe, men det ordner seg
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2013 #7 Skrevet 21. februar 2013 Ganske normalt tenker jeg. Du vet jo at hele livet ditt vil bli forandret fra nå. Men til det bedre:) Alle forandringer er skumle, er bare å hoppe idet. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2013 #8 Skrevet 21. februar 2013 TS her Kanskje det bare er ren innbildning ja, men nå var jo ikke det temaet her. Poenget er at jeg freaker ut av tanken, gravid eller ikke. Man blir liksom så låst.....? Anonym poster: b3f7b2cc5a1f8127be28dcf869ead64c
Gjest Skrevet 21. februar 2013 #9 Skrevet 21. februar 2013 TS her Kanskje det bare er ren innbildning ja, men nå var jo ikke det temaet her. Poenget er at jeg freaker ut av tanken, gravid eller ikke. Man blir liksom så låst.....? Anonym poster: b3f7b2cc5a1f8127be28dcf869ead64c Ikke mer låst enn du velger selv. Om du ikke er klar, så ikke få barn.
Ferny Skrevet 21. februar 2013 #10 Skrevet 21. februar 2013 Selvfølgelig freaker man ut om man blir gravid uten å ønske det/har tenkt tanken før. Herlighet, det må da være helt normalt. Er man ikke klar for barn, så er man ikke klar for barn. Og det trenger ikke bety at det er noe galt med kjæresten din, eller at dere ikke kan få barn sammen senere.
Gjest Skrevet 21. februar 2013 #11 Skrevet 21. februar 2013 Selvfølgelig freaker man ut om man blir gravid uten å ønske det/har tenkt tanken før. Herlighet, det må da være helt normalt. Er man ikke klar for barn, så er man ikke klar for barn. Og det trenger ikke bety at det er noe galt med kjæresten din, eller at dere ikke kan få barn sammen senere. Poenget mitt er vel at det er litt tidlig å begynne med dette før mensen har rukket å utebli
Skjønningen Skrevet 21. februar 2013 #12 Skrevet 21. februar 2013 Jeg har hatt flere symptomer et hundretalls ganger, men har aldri vært gravid. Det er forøvrig helt normalt å freake litt ut i starten når noe stiger i alvorlighetsgrad, som deres forhold naturligvis vil dersom du er gravid. Tror ikke at dette betyr at du ikke har følelser for han likevel. Du får ta deg noen dager og kjenne litt på det. Det vil forsvinne i løpet av kort tid, dersom det er ufarlig. Hvis følelsen av at du er usikker på forholdet ditt vedvarer over en lengre periode så må du ta deg en prat med kjæresten din og fortelle han hvordan ståa er. Da kan det være at bare det å prate med han om det roer deg ned og får deg til å innse at det bare er nervene som tøyser med deg, eller så kan du finne ut at det faktisk er noe galt. Jeg følte det på lignende måte for en stund tilbake, da i forbindelse med at vi bestemte oss for å gifte oss. Plutselig følte jeg at det var drastisk med giftemål og begynte å tenke det samme som deg; Tenk om det viser seg å ikke være rett mann likevel? Tenk om vi blir skilt? Tenk om vi plutselig forandrer oss? Jeg prata med han og fortalte han alt sammen, uten sensur. Han sa at han forstod at jeg var nervøs men at det hadde jeg ingen grunn til. Etter å ha snakket sammen i et par timer så forsvant den rare følelsen og jeg gledet meg plutselig igjen, jeg fikk rett og slett bare litt kalde føtter. Slettes ikke unormalt, så ikke vær redd. Men ja, finn i første omgang ut om du i det hele tatt er gravid. Stor sjanse for at det bare er noe du innbiller deg.
Ferny Skrevet 21. februar 2013 #13 Skrevet 21. februar 2013 Poenget mitt er vel at det er litt tidlig å begynne med dette før mensen har rukket å utebli Ja, jeg er enig med deg. Jeg synes det er litt latterlig å spørre om det er normalt å stresse av tanken på å bli ufrivillig gravid, sånn som trådstarter gjør her. Og jeg tror ikke det nødvendigvis henger sammen med at man ikke er sammen med "riktig person". Tror jeg ville tatt meg en chillpill, for å si det sånn.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2013 #14 Skrevet 28. februar 2013 TS, hvor lenge er det til du venter mensen? Når jeg ble gravid så merket jeg symptomer litt uti uke 3, altså nesten en uke før jeg ventet mensen. Jeg stresset ikke med det, for jeg gikk på p-piller og tenkte sjansen var liten. Syns bare det var forbanna irriterende å ha så ekstremt vondt i puppene at jeg måtte stå å holde på de når jeg dusjet (ja for det var så vondt når vannet fra dusjen traff de..), også var jeg litt "rar" i magen (nesten litt hoven? var iallefall bare væske).. Så jo det ER mulig å merke det før man venter mensen.. Anonym poster: d3cfb88abfe1c9007e4d891e1584acbf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå