Gjest Eurodice Skrevet 21. februar 2013 #41 Del Skrevet 21. februar 2013 Det er det hvertfall ikke vanskelig å finne dokumentasjon på. Dette er et velkjent faktum at man er skarpere i hodet i tennårene enn når man begynner å dra på årene. Eller tror du på alt det der med at "vi holder oss så unge, og at alder bare er et tall"? Nå nei, det er mye som skjer når man har bikket 25, man er ikke så ung biolgisk lenger da. Anonym poster: 77be39270e6bac62d93857399a699a07 Et velkjent faktum at man er skarpere i hodet når man er tenåring? På hvilke områder da? Det skulle jeg gjerne vite. Hva er så spesielt med 25 år, skjer det en plutselig forandring med kroppen og hjernen da? Vis meg dokumentasjon om disse tingene, er du snill. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2013 #42 Del Skrevet 21. februar 2013 Nei, tuller du? Hvordan begynte det? Trodde det ikke var normalt før man var minst 40, jeg. Anonym poster: 79efa6f96712342bd1b251281cb3147a Nei, jeg tuller ikke. Det begynte helt enkelt med at det som vokste ut igjen var grå. Da jeg fylte 22 år var de hårstråene ikke grå, men hvite. Begynte på sidene og på toppen, som for de aller fleste. Først noen få, så fler og fler. Mine besteforeldre opplevde ikke å få grått/hvitt hår før passerte 60. Samme med mine foreldre. Mine søsken, som er flere år eldre enn meg har ikke blitt tynnere i håret, lysnet eller fått antydninger til grått hår. Anonym poster: b7d6c32a0d32014feb3855188663620f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mandalas Skrevet 21. februar 2013 #43 Del Skrevet 21. februar 2013 Jeg fikk grå/ hvite hår da jeg var såvidt over 20 år. Når det går litt for lenge mellom hårfargingene, som nå, så ser jeg veldig, veldig mange hvite hårstrå. Det er altfor mange til å nappe ut. Jeg er 30 år nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2013 #44 Del Skrevet 21. februar 2013 Jeg fant mitt første hvite hår 27år gammel, og rett og slett veldig mye tanker om døden og hvor fort den nærmer seg, og at jeg er singel og med flere hvite hår blir det kanskje mindre sannsynlig for å finne mannen i mitt liv. Snus, har også fått fine linjer under øynene... Uff.. Anonym poster: 7bbb5bdec096a3ffab102543b636749d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2013 #45 Del Skrevet 21. februar 2013 Jeg fant mitt første hvite hår 27år gammel, og rett og slett veldig mye tanker om døden og hvor fort den nærmer seg, og at jeg er singel og med flere hvite hår blir det kanskje mindre sannsynlig for å finne mannen i mitt liv. Snus, har også fått fine linjer under øynene... Uff.. Anonym poster: 7bbb5bdec096a3ffab102543b636749d Uffda ... Men nå som jeg har lest hele tråden virker det som om det er ganske så normalt å få grå hår tidlig i 20-årene. De fleste kvinner farger jo håret, så det syns ikke, så derfor tror vel alle at grå hår skjer bare de som er over 50. Er vel sjeldnere at menn får grå hår tidlig slik som kvinner. Du er nok ikke alene! Jeg har faktiskt en svigerinne som fikk grå hår da hun var bare 20 ... og hun har masse, og er bare 30 nå, da. Og så husker jeg det er en gutt jeg kjenner som i en alder av 25 ser ut som om han har like mye grå hår på hodet som en 70-åring. Han er veldig kjekk og ser ut som en 25-åring i fjeset, men på hodet er det nesten helt grått! Ser bare litt antydning av det som en gang var svart/mørkebrunt. Anonym poster: 79efa6f96712342bd1b251281cb3147a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2013 #46 Del Skrevet 21. februar 2013 På jobben har alle kvinnene som er i 30-årene begynt å få en del grå hår! Jeg fant selv mitt første grå hår igår, og ble litt sjokkert... Jeg er snart 32, og jeg har aldri hatt grå hår før. Hårstrået var helt hvitt! Har ikke funnet flere, men begynner å bli litt bekymret. De andre damene på jobben som er i 30-årene, er 36 og 39 år gamle, og de har mange grå hår fint fordelt i håret. Begynner jeg å bli gammel??? Har hverken kjæreste eller barn, og føler det er for tidlig for meg å eldes nå? Har litt rynker rundt øynene også, men ellers har jeg ingen rynker i ansiktet. Jeg følte jeg fikk sjokk da jeg fant dette hvite hårstrået, og følte meg litt stressa ... Anonym poster: 749f9943d62a3de2ad3163bb82baff74 Ja, du er i ferd med å bli gammel, overgangsalderen snart............slik er livet!! Ikke noe nytt!! Anonym poster: abb64d8267eac8fb1f4ba97ebaebdd93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2013 #47 Del Skrevet 21. februar 2013 Ettersom mange idag stresser ganske mye, så kan nok det være en grunn til at mange får grå/ hvite hår. Jeg selv stresser ekstremt mye, og synes jeg har mer hvitt enn vanlig hårfarge. Men jeg vet at slutter jeg å stresse så kommer hårfargen min tilbake. Anonym poster: 9c0387fe5e4b4f7d5b90f7c6bcc1c1ea Oi, er det sånn at det går an å reversere vekst av hvitt hår, hvis man slutter å stresse? Jeg er selv bare 20 år og har funnet en del hvite hårstrå, utrolig deprimerende, jeg er jo så ung Men jeg har stresset mye de siste to årene, så virker som det er pga, av det, hvis jeg roer meg ned og slutter å stresse, forsvinner de hvite hårene liksom?? Anonym poster: b14abc723b46b0f03c9a3dd94f8badde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katten. Skrevet 21. februar 2013 #48 Del Skrevet 21. februar 2013 Du skal bare være glad at du fortsatt har hår! :D 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2013 #49 Del Skrevet 21. februar 2013 Nei, jeg tror ikke alder er bare et tall, og jeg er fullt klar over at jeg begynner å bli en gammel dame. Men jeg føler meg faktisk både smartere og klokere nå enn da jeg var ung selvølgelig. du kan tilegne deg mer kunnskap og klokskap med årene, men det betyr ikke at hjernefunksjonene er like gode. En Harddisk kan over år fylles opp av data og informasjon, men prossesoren går likevel tregere. Anonym poster: 77be39270e6bac62d93857399a699a07 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2013 #50 Del Skrevet 21. februar 2013 http://www.dinside.no/816225/dette-gjor-deg-graa-for-tiden Anonym poster: 09d77d2945cf604d59f1b19a816ac80e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 21. februar 2013 #51 Del Skrevet 21. februar 2013 Jeg fikk grå/ hvite hår da jeg var såvidt over 20 år. Når det går litt for lenge mellom hårfargingene, som nå, så ser jeg veldig, veldig mange hvite hårstrå. Det er altfor mange til å nappe ut. Jeg er 30 år nå. Du skal ikke nappe de ut, vet du. For hvert grått hår du napper, så kommer det ti andre i begravelsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 21. februar 2013 #52 Del Skrevet 21. februar 2013 Jeg er 35 år og har enda ikke merket noe til grå hår. Men jeg har merket rynkene i pannen er blitt litt mer markert. Har lyst til å sette ei sprøyte med restylane i panna... vurderer det veldig snart. Har ellers ikke rynker rundt munnen eller øynene ( har smile rynker, men har sett jenter i tjue årsalderen som har mye mer rynker enn meg ) Plutselig klarer du ikke å bevege musklene i trynet i det hele tatt. Veldig smart. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 21. februar 2013 #53 Del Skrevet 21. februar 2013 (endret) Du skal ikke nappe de ut, vet du. For hvert grått hår du napper, så kommer det ti andre i begravelsen Jeg nappa en del i en periode. Men nå har jeg gitt opp. Må ta vare på det håret jeg har - grått eller ei hehe Endret 21. februar 2013 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2013 #54 Del Skrevet 21. februar 2013 Min far fikk sine første grå hår da han var 15, og da han møtte mamma en eller annen gang i 20-årene hadde han en hvit stripe i håret. Min mamma er over 50 år gammel, og har enda ikke ett eneste grått hår(sier hun selv). Jeg oppdaget mine første grå hår(som egentlig ikke var grå, men hvite) som 22 åring, men jeg må ha begynt å få grå hår en god stund før det, for når jeg oppdaget de grå hårene så var det ganske mange av de.. Kom som ett sjokk på meg og, det å være 22 år, jente, fortsatt kvisete som få, og med gråe hår i håret.. Hurra! Anonym poster: 5c8918fd760e8e4e9467dd46d62b5f2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2013 #55 Del Skrevet 21. februar 2013 Jeg ser til min store skrekk noen hvite hår et annet sted på kroppen. Det er lite trolig det skyldes slitasje . Anonym poster: 86b82873fadfc0cffcaf106fb9fc038c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym Skrevet 21. februar 2013 #56 Del Skrevet 21. februar 2013 Når jeg leser svarene til de andre her, er konklusjonen: ALDER ER SÅ VANVITTIG INDIVIDUELT!!! Noen blir grå/hvite i håret før de er 20, noen har ingen grå/hvite hår selv om de er over 50, 60...Ei fikk ikke grå før hun var over 80.. Tror det meste skyldes gener/arv, men og endel miljø...om en røyker, livsstil generelt. Selv er jeg ca 40 og har INGEN grå hår, yeah! Har faktisk ALDRI farget håret mitt. Håret er en stor del av meg, langt, fyldig/tykt med fall i, får mange komplimenter for håret mitt OG huden min. Jeg har INGEN rynker ( veldig få smilerynker, men samme som jeg hadde i 20-årene, ja ser fortsatt ut som om jeg er i 20-årene ), har og samme kropp/figur som da jeg var i 20-årene. Jeg lever sundt, trener regelmessig, spiser sundt, men ingen fanatiker, kan kose meg. Har aldri røyka. Ser at jeg har vært heldig med genene mine, begge foreldrene mine holder seg godt, ser yngre ut, spesielt pappa ser veldig ung ut, ca 20-25 yngre enn han er. Broren min på ca 50, har INGEN grå hår! Han ser ut som han er under 30. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pia Skrevet 21. februar 2013 #57 Del Skrevet 21. februar 2013 35 år, kvinne og jeg fikk mine første gråe hår da jeg var 21 år. Stort sjokk, men lite å gjøre med "dårlige" gener;p. Nå er jeg ca.98% grå og farger håret konstant! Drite lei, men er ikke klar for å møte verden med helt grått hår ennda. Ellers holder jeg meg godt med få rynker osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2013 #58 Del Skrevet 21. februar 2013 selvølgelig. du kan tilegne deg mer kunnskap og klokskap med årene, men det betyr ikke at hjernefunksjonene er like gode. En Harddisk kan over år fylles opp av data og informasjon, men prossesoren går likevel tregere. Anonym poster: 77be39270e6bac62d93857399a699a07 Elendig sammenligning. En prosessor i en datamaskin er like rask selv om harddisken er full. Anonym poster: b37013264d685729ead9adbb21a06ca0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mandalas Skrevet 21. februar 2013 #59 Del Skrevet 21. februar 2013 Du skal ikke nappe de ut, vet du. For hvert grått hår du napper, så kommer det ti andre i begravelsen Like greit da, at det er mission impossible, så jeg har i grunn aldri gjort noe større forsøk på det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 21. februar 2013 #60 Del Skrevet 21. februar 2013 Jeg har sett reklamer for en sjampo som gradvis skal gi folk med grått hår sin naturlige hårfarge tilbake. Jeg husker ikke hva den het, men det hadde kanskje vært noe å forsøke . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå