Gå til innhold

Leggetid 10-11 åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når må deres 11 åringer legge seg til hverdags?

Hører om alt fra halv ni til at de får regulere det selv.. har dere eksempler og meninger om dette?

Selv mener jeg at hun må være i seng kl 21, men det er vanskelig. Hun er tidligst i seng halv ti, og jeg mener det er for sent, for da sovner hun ikke før ti.

Anonym poster: 97c4145b4bf12aa20e9150ac25867bec

Skrevet

Jeg måtte legge meg halv ni som 11-åring, men sovnet som regel ikke før ni halv ti fordi jeg skulle lese osv.

Skrevet

Min 11-åring går for å pusse tennene og ta kveldsmedisin halv ni. Så får han ligge og lese frem til ni, når lyset må av. Jeg vet ikke helt når han sovner, for jeg prøver å la være å forstyrre ham - han er nemlig av den typen som kvikner raskt til, hvis det skjer noe rundt ham :-)

Ellers kommer jo leggetid an på så mye.. Noen barn trenger mer søvn enn andre, og noen sovner før de legger hodet på puta. Jeg justerer ikke leggetiden i helgene, og lar ham være oppe lengre da heller, men prøver å holde det veldig stabilt.

Han står forøvrig opp halv sju :-)

Skrevet

11-åringen min legger seg mellom halv ni og ni. Som regel leser han litt på senga før han sovner.

Jeg vekker han rundt sju på morgenen i hverdagene.

Virker som han trenger såpass med søvn. I helgene kan ha av og til sove i nesten tolv timer.

Her en kveld gikk han forresten i seng litt over åtte, da var han trøtt. Det er ikke så ofte det skjer, men han er ikke vanskelig å be om å legge seg. Som regel sier han selv at han er trøtt rundt halv ni-ni, og begynner å "pusle" seg i seng :)

Skrevet

Vi har leggetid halv ni, da skal han være i seng og kan da lese frem til halv ni. Begynner å gjøre seg klar for senga litt før halv ni slik at han får mest mulig ut av lesetiden sin. Han er 10 år.

Gjest Trollmor
Skrevet

Her legger ti-åringen seg klokken ni. 12-åringen må slukke lyset klokken ti. Dette fungerer hos oss og det ser ut som dette er vanlig leggetid hos de rundt oss med barn på samme alder.

Jeg merker at de har ulikt søvnbehov. Det viktigste er at det står greit opp og fungerer om dagen. Prepubertale barn med for lite søvn er noe jeg prøver å unngå ;-)

Skrevet

Har ei på snart 10, hun er i seng til 20.30, ligger og leser i 10min til hun slukker lyset. Av og til, hvis hun er veldig trøtt, så legger hun seg gjerne klokken 20. Hun er skikkelig A-menneske, og står opp i 6-tida om morgenen, selv om hun ikke må opp så tidlig...

Skrevet

TS her. Takk

Hadde inntrykk av at vi er værdens strengeste foreldre....

Dette hjalp veldig :danse:

Anonym poster: 42bc40c4c4cd5d214b95cb8f6e7820ba

Skrevet

Her er det i seng halv 9 eller 9 om det er idol på tv. I helgene må han gå ned på rommet kl 9 og får sitte på pc/spille til halv 10-10 da drar jeg utav nettkontakten.

Jeg syns det er viktig med faste rutiner.

Skrevet

Her legges 11-åringen kl 21, noe hun syns er helt passe selv. I helgene legger hun seg kl 22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...