Gå til innhold

Svensktopper?

verene

Anbefalte innlegg

Jepp - jeg har innsett at også svensktopper bør få være med når vi plukker ut musikken som skal spilles under festen, siden en god del av gjestene er godt voksne. :kul: Vi skal ha CD/ DJ, og jeg sitter og leter etter aktuelle sanger for øyeblikket. Men svensktopper er ikke helt mitt felt, så jeg trenger litt hjelp til å finne de riktige artistene/ sangene.

Hvilke svensktopper bør være med? Bortsett fra "Gulbruna trusor" da, den har jeg skrevet opp allerede. :hoho:

Tex - skal ikke dere ha CD/ DJ også? Har du satt opp playlist? :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen tvil om at "svensktoppar" er det som får folk veldig lett ut på dansegulvet...

Nå er ikke jeg så veldig "bevandret" inn i disse "svensktoppane", men jeg vil tro det meste av Gluntan, Scandinavia og Ole Ivars bør være en "sikker" løsning.

Og så får du vel bare vente på at noen mer "erfarne" dænsebænd-folk stikker nesa innom :wink:

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har innsett at også svensktopper bør få være med når vi plukker ut musikken som skal spilles under festen' date=' siden en god del av gjestene er godt voksne. [/quote']

Nå må det presiseres at jeg er innbitt svensktopp-hater - men vil ikke standardlåter fra den gangen de godt voksne var unge være vel så sikre slagere som "gulbruna trusor"? (:ler: artig forvrengning) Eks. Sinatra, Marilyn Monroe, gammelrock a la Elvis og Bill Haley, klassisk country - den slags?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må det presiseres at jeg er innbitt svensktopp-hater - men vil ikke standardlåter fra den gangen de godt voksne var unge være vel så sikre slagere som "gulbruna trusor"? (:ler: artig forvrengning) Eks. Sinatra' date=' Marilyn Monroe, gammelrock a la Elvis og Bill Haley, klassisk country - den slags?[/quote']

Selvsagt - klart jeg har med Elvis & co på lista mi også! :sjarmor:

Jeg har foreløpig kategorisert på følgende måte:

- Klassikere, raske sanger

- Klassikere, rolige sanger

- Nytt, raske sanger

- Nytt, rolige sanger

- Svensktopper

- Norsk musikk

Det bør dekke det meste, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vikingarna og Sven Ingvars er jo meget gode band i denne sjangeren. I tillegg Ole Ivars, Reddik, Scandinavia og Mix.

Sanger:

Meet me in Stockholm - Mange forskjellige

Min gitarr - Svenn Ingvars

Tio tusen røda roser - Vikingarna

Tre røda rosor (Denne er nydelig og veldig fin å danse rolig til) - Vikingarna

Fröken Fräken - Sven Ingvars

Barndomshjem - Mix

Blue Hawaii - Vikingarna

Hvor er du min engel - Scandinavia

Dimmetid - Reddik

Du försvann som en vind - Ole Ivars

Regnets rytme - Ole Ivars

Line - Ole Ivars

Kalle med fela - Ole Ivars

Jag trodde änglarna fanns - Ole Ivars

Svalbard - Reddik

Man måste va två - Ole Ivars

Nei, så tjukk du er blitt - Ole Ivars

Ut mot havet - Rune Rudberg

Marita - Rune Rudberg

Mot ukjent sted - Scandinavia

En slant til trikken hjem - Scandinavia

Dette var noen som jeg i farta husket... Kommer kanskje med flere om det løsner noen fra mitt lille hode. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tex - skal ikke dere ha CD/ DJ også? Har du satt opp playlist? :sjarmor:

Vi har laget en cd med de fem pliktdansene, slik at DJ duden bare kan sette den på når han får beskjed. Vieder skal han få en haug med cd`er å gjøre seg litt kjent med, men noen rekkefølgeliste får han ikke. Men vi brenner all musikken selv, så uansett hva han setter på så blir det noe vi vil ha....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...