Gå til innhold

Er de oppladbare støvsugerne like bra som de "vanlige"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har veldig lyst til å kjøpe meg en oppladbar lang smal støvsuger, vet ikke om de har et eget navn?

Altså en sånn her type: http://www.elkjop.no/product/hjem-og-pleie/stovsuger/ZB2932/electrolux-ergorapido-stovsuger-zb2932

(har ikke sett spesifikt på denne).

Men regner med de ikke er like bra som de vanlige støvsugerne. Noen som har en bra de kan anbefale, som er like bra som de gode gammeldagse støvsugerne? Evt fraråde meg å bytte ut støvsugeren med en oppladbar.

Grunnen til at jeg vurderer å bytte er at jeg skal flytte og får mye mindre plass, så det er ikke aktuelt å ha begge.

Anonym poster: 4ad50f006d2ee547cd2b6eac47b24521

Videoannonse
Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet

Nei, dei er ikkje like bra. Dei syg dårlegare (sjølv om akkurat det har blitt litt betre) og dei har ikkje så stor rekkevidde. Men dei er lette å bruke, og sidan dei også har handstøvsugar sparer du litt plass. Så i ei lita leiligheit er dei ikkje så dumme likevel.

• Liker 1
Skrevet

Vi har en sånn en, og til å gå kjapt over gulvene på ettermiddagen, så er den super. Men den er ikke like god som en vanlig støvsuger, så jeg ville ikke hatt bare den.

• Liker 1
Skrevet

Synes de er elendige! Tar ikke opp en dritt om du så kjører over samme plassen 20 ganger..

• Liker 1
Skrevet

Har en Ergorapido og elsker den. Leiligheten er på 34 kvm og boden er flere etasjer og et garasjehus unna, så det er ikke aktuelt å ha større støvsuger verken i leiligheten eller i boden. Ergorapidoen er langt i fra like god som en ordentlig støvsuger, men til to normalt renslige mennesker (og en katt innimellom) holder den i massevis.

Skrevet

Vi har den du linker til, og bruker den til å gå kjapt over kjøkken daglig. Men den er ingen erstatter for den store støvsugeren. De suger dårlig, men har koster under som koster opp smuler og slikt på gulvet. Den rengjør ikke gulvtepper.

Men den er veldig praktisk til mindre rengjøringer.

Skrevet

Jeg har ergorapido plus lithium 18v, og synes den er helt super. Den krever at du tømmer posen, og rengjør børstene ganske ofte, hvis ikke suger den dårlig. Jeg bruker min i et stort hus, hver dag, og den gjør jobben sin absolutt.

Skrevet

Jeg har veldig lyst til å kjøpe meg en oppladbar lang smal støvsuger, vet ikke om de har et eget navn?

Altså en sånn her type: http://www.elkjop.no...tovsuger-zb2932

(har ikke sett spesifikt på denne).

Men regner med de ikke er like bra som de vanlige støvsugerne. Noen som har en bra de kan anbefale, som er like bra som de gode gammeldagse støvsugerne? Evt fraråde meg å bytte ut støvsugeren med en oppladbar.

Grunnen til at jeg vurderer å bytte er at jeg skal flytte og får mye mindre plass, så det er ikke aktuelt å ha begge.

Anonym poster: 4ad50f006d2ee547cd2b6eac47b24521

Har en slik en og er kjempefornøyd. :biggrin: Merker ikke at den er noe dårligere enn vanlige støvsugere, men så har jeg enkel leilighet å støvsuge - parkett, teppe(lite floss) og sofa. Tar smuler, småstein, strøsand og lo uten problem.

Eneste minus er at den har liten rekkevidde - må jeg støvsuge hele leiligheten grundig er den helt tom før jeg når rundt. Men den er jo så lett til å bare ta litt nå og da, så jeg har bare sluttet å ta alt samlet. Og så må støvsamleren tømmes hver gang, men det er bare en vane.

Anonym poster: 73bf7653b764db9814a7124fe73861ea

Skrevet

De er støvsugerverdenens svar på mobilt bredbånd.

Gjest Badabing
Skrevet

Min Ergorapido er stuet bort for lenge siden. Bortkastede penger.

Skrevet

TS her.

Takk for alle svar.

Ikke lett å vite hva jeg skal tro:p

Ganske delte meninger, selv om flertallet er negative til dem.

Men har så lyst på en liten nett støvsuger!!

Anonym poster: 2fb6e93e005e53e2485c55eef28818fe

Skrevet

Det er ingen støvsuger. Har en selv og den er ypperlig til å gå over gulvene her og der daglig så det holder seg noenlunde rent på gulvene. Syns den fungerer bra til å ta opp smuler og annet rusk og rask slik at det holder å støvsuge å vaske en gang i uka istedet for å dra fram stor-støvsugeren hver dag. Det finnes jo små "vanlige" støvsugere hvis plassen er et problem, og mange suger bra. Trenger jo ikke et digert monster av en støvsuger i en liten leilighet. Men vil som sagt ikke anbefale ergorapido som eneste løsning.

Og til dere som sier de er elendig: Har dere husket å rengjøre børstene under? Det er dem som skyver rusket inn og opp i beholderen. Skal ikke mye hår og lo til før den får dårligere effekt. Samme gjelder beholder og filter, det må tømmrs og rengjøres ofte for å suge bra. Jeg gjør det en gang i uka når jeg tar husvasken. Så funker den supert.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Av alt unødvendig man kan bruke penger på, kommer dette ganske høyt opp på lista, hvis man allerede har en støvsuger i hus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...