Gå til innhold

Dundyne fra Princess

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Prøvde å kontakte princess for å høre om dunen var "etisk forsvarlig", med det tenker jeg da på hvordan dunen blir sanket. Vil ikke kjøpe dun derfra om dunen er revet av levende ender/gjess f. eks.

Men fikk bare svar tilbake om at "Alle våre dundyner er vurdert og anbefalt av NAAF, samt Øko tex klasse 1, Nomite og Downafresh merket."

Hva betyr det? Har det noe å si for hvordan dunen er sanket fra dyrene? Noen som vet om dunen derfra er etisk forsvarlig?

Anonym poster: 24c5d7adcc063703e52a811509758373

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ligg unna dundyner, dunjakker og lignende.

Det er dyreplageri.

Det gjelder da slett ikke all produksjon av dunprodukter. At Canada Goose har en del på samvittigheten er en kjent sak, men nå er det ikke av dem TS skal kjøpe dyne.

Endret av Naria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder da slett ikke all produksjon av dunprodukter. At Canada Goose har en del på samvittigheten er en kjent sak, men nå er det ikke av dem TS skal kjøpe dyne.

Hmm. Er ikke helt stødig på saken om dun osv. Men utifra alt jeg har sett og hørt om det, skal vistnok ingenting være helt dyrevennlig. Jeg står bare på hva jeg mener er den sikre siden og ligger unna dun :) Men skal følge denne tråden å se om det kommer noen som kanskje har litt mere peiling ;) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Er ikke helt stødig på saken om dun osv. Men utifra alt jeg har sett og hørt om det, skal vistnok ingenting være helt dyrevennlig. Jeg står bare på hva jeg mener er den sikre siden og ligger unna dun :) Men skal følge denne tråden å se om det kommer noen som kanskje har litt mere peiling ;) ;)

Hvis du har lite peiling på temaet er vel kanskje det lureste å ikke uttale seg. 100% dyrevennlig vil det jo aldri være da "best case scenario" er at duna er tatt fra døde dyr. Og det er nok det TS lurer på, om duna er fra døde eller levende dyr.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trodde jeg hadde fått noen svar :jolie:

-TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har lite peiling på temaet er vel kanskje det lureste å ikke uttale seg. 100% dyrevennlig vil det jo aldri være da "best case scenario" er at duna er tatt fra døde dyr. Og det er nok det TS lurer på, om duna er fra døde eller levende dyr.

Eeh, beklager?

Jeg sa det jeg trodde var rett. Og når du retta på meg sa jeg 'ok, da var jeg ikke helt oppdatert da, men nå skal jeg se hva andre har å si, sånn at jeg kan få rett info'..

:vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå trodde jeg det igjen :fnise:

Men da driter jeg i det og kjøper fiberdyne. Selvom jeg gjerne skulle hatt en tynn sommerdyne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Det finnes lite sikker dun dessverre. Jeg la litt penger i en vinterdyne fra Høie, og den er kjempemyk, varm og god. Man trenger ikke dun. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha en som ikke er så varm og god :) Som skal brukes på sommeren.

Men som regulerer temperaturen godt.

De kunne heller svar meg at "nei, det er dun som er revet av levende gjess/ender", istedet for å gå rundt grøten sånn..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fant forresten ut at Hansen og Dysvik og Kid ikke bruker dun som er plukket fra levende dyr. Så det er jo bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å kontakte princess for å høre om dunen var "etisk forsvarlig", med det tenker jeg da på hvordan dunen blir sanket. Vil ikke kjøpe dun derfra om dunen er revet av levende ender/gjess f. eks.

Men fikk bare svar tilbake om at "Alle våre dundyner er vurdert og anbefalt av NAAF, samt Øko tex klasse 1, Nomite og Downafresh merket."

Hva betyr det? Har det noe å si for hvordan dunen er sanket fra dyrene? Noen som vet om dunen derfra er etisk forsvarlig?

All dun som NordicForm (leverandør av dunprodukter til Princess) bruker blir tatt fra døde dyr. Altså dyr som er blitt slaktet og også skal bli brukt til andre formål som mat o.l.

Endret av maikini
Lenke til kommentar
Del på andre sider

All dun som NordicForm (leverandør av dunprodukter til Princess) bruker blir tatt fra døde dyr. Altså dyr som er blitt slaktet og også skal bli brukt til andre formål som mat o.l.

Hvor fant du det? Det står ikke ingenting på nettsidene deres om hvordan det er produsert...

Anonym poster: 8c0022723b6b6c634e2d3483cc405c70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...