Gjest Lillemeg Skrevet 21. februar 2013 #1 Skrevet 21. februar 2013 Typen på 30 år bruker alkohol og festing for å glemme problemene han har. Han har to barn på over 4 år. Sier han har vært dopavhengi men fikk hjelp av rehab. Hva kan jeg som kjæreste gjøre for å hjelpe ? Han er veldig veldig !! Vanskelig.. Han er flink til å miste synet på det verdifulle han har rundt seg også. Jeg mener det må være noe man kan gjøre for å hjelpe?? Han har problemer med å stole på meg også. Noen som har tips? Jeg har sluttet helt å feste, kuttet kontakt med mange kompiser... Sitter hjemme hele tiden.. Venter på han og godtar mye tull!!
Sphynx Skrevet 21. februar 2013 #2 Skrevet 21. februar 2013 Send han på sånn anonyme alkoholiker møter?
Gjest Lillemeg Skrevet 21. februar 2013 #3 Skrevet 21. februar 2013 Han går aldri med på det.. Han mener psykologer og sånt er bare tull.. :/
Sueno Skrevet 21. februar 2013 #4 Skrevet 21. februar 2013 Det spørs kanskje på hvor mye du orker å finne deg i Og Hvor lang tid det skal ta før han inser det ... Er ofte slik at en som ikke vil ha hjelp, er vanskelig å hjelpe.
Gjest Purple Haze Skrevet 21. februar 2013 #5 Skrevet 21. februar 2013 En kan ikke hjelpe noen som ikke vil ha hjelp. 2
Sphynx Skrevet 21. februar 2013 #6 Skrevet 21. februar 2013 Vet ikke om du er veldig streng med han. Men jeg ville vært det. Jeg hadde aldri funnet meg i det. Slått neven i bodet og alt det der. Sett krav til han. Dere er to i et forhold. Krev respekt og alt det der. Det kan ikke være gøy å være i et sånt forhold.
stortsettglad Skrevet 21. februar 2013 #7 Skrevet 21. februar 2013 Det høres ut som han bare har byttet ut rusmiddelet sitt fra annet dop til akolhol. Det er dessverre ikke så mye du kan gjøre hvis han ikke innser problemet selv...
Gjest Lillemeg Skrevet 21. februar 2013 #8 Skrevet 21. februar 2013 Er det som er.. Han sier han har vært på rehab pga dop, men en liten del av meg føler han lyver om dette for å se hvordan jeg reagerer... Jeg løy til han om noe flere ganger, noe han er veldig såret over.. Derfor drikker han... Jeg vil virkelig kjempe før jeg bare gir opp... Vi har bare kjent hverandre 1 år.. Men virkelig blitt kjent med hverandre godt!
Majott Skrevet 21. februar 2013 #9 Skrevet 21. februar 2013 At du orker! Og hvorfor har du kuttet ut alt ditt, og heller sitter hjemme? Skal du kutte ut livet ditt for han? En mann som har unger, er over 30, og som fortsatt lever livet med alkohol og fest, er ikke noe å ha. Men det er min mening. 1
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2013 #10 Skrevet 21. februar 2013 Det er han som må ville ha hjelp selv. Du kan ikke ville det for han.. En som ruser seg om det er på dop/alkohol må møte bunnen og det må faktisk være vondere å ruse seg enn å la det være. Så lenge du er der for han og venter på han , godtar oppførselen hans så gjør du det faktisk mulig for han å fortsette drikkingen og festingen hans. Du kan fort bli en medavhenging. dvs at du innretter deg etter livet hans, prøver å kontrolere ,passe på han og til slutt vil det meste dreie seg om han. Det kommer gradvis krypende, nesten ubemerket dessverre. Det jeg synes at du bør gjøre er å sette hardt mot hardt og si at han må søke hjelp om dere skal fortsette å være et par. Men da må du være villig til å følge det opp og ta følgene om han ikke vil. Altså trekke deg uta av livet hans. Skjer det så er det en mulighet for at han når bunnen og søker hjelp. De fleste ruser seg for en grunn og det er den grunnen de må ha hjelp til å arbeide med for å få rusen ut av livet sitt. Uansett ta vare på deg selv og gjør det som gir deg glede slik at du får pusterom. Lykke til
Gjest Lillemeg Skrevet 23. februar 2013 #11 Skrevet 23. februar 2013 Ja er veldig vanskelig. Det var slutt noen uker, da begynte jeg å henge med en fyr. Vi rotet en gang og jeg sov der noen netter. Og løy om dette til han når vi ble sammen igjen. Flere ganger når jeg hadde sjansen til å fortelle.. Men til slutt fortalte jeg alt. Derfor har han vanskeligheter med å stole på meg igjen.. Derfor har jeg "gitt opp" mitt liv litt for å vinne tilbake tilliten.. Drar ikke ut lengre, henger ikke med guttevenner.. Snakker aldri med andre gutter.. Er søm regel bare på jobb mens han er ute å fester.. Men hva annet kan jeg gjøre for å vinne tilliten tilbake??
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2013 #12 Skrevet 23. februar 2013 På meg virker det som om han bruker det du har gjort som undskyldning for å drikke. Mennesker som har rusproblemer bruker alt det de kan finne som undskyldning for å kunne fortsette å ruse seg. Det kan være noe partneren har gjort, det fine været, at de er lei seg, avslag på noe, at det er fint være osv. All verdens ting for å rettferdigjøre ruingen sin (for seg selv og andre) Mennesker som har rusproblemer er flotte mennesker akkurat som de som ikke har rusproblemer. Men rusingen ødelegger dem selv og alle de som er glad i dem etterhvert. Sånn er det bare dessverre. Det er en sykdom og man må ha hjelp for å komme ut av det. Og før man søker hjelp så må de nå bunnen... Ingen ting av det du gjør nå, som å holde deg hjemme, ikke dra ut på byen eller feste selv og ha det gøy hjelper han til å slutte med drikkingen sin. Dessverre sånn er det bare. Han fester som før gjør han ikke? Det du kan gjøre er å ta en skikkelig prat med han, der dere snakker ut om det som skjedde den gangen. Mulig at dere har gjort det i og med at dere er kjærester nå? Og da har han tatt valget med å ta deg tilbake og at dere skal være et par ikke sant? Det hjelper ikke noe på at du oppgir livet ditt, for det får ingen konsekvenser for han han bare fortsetter i samme sporet. Det beste du kan for deg selv og han er å si i fra at dette vil du ikke og trekke deg ut av forholdet så lenge han ruser seg. Det er faktisk den beste måten du kan hjelpe han på. Da er det en sjangse for at han når bunnen og søker hjelp. Sånn det er nå fungerer det helt optimalt for han. Han kan ruse seg og du sitter hjemme og venter. Dette er ikke lett, det skjønner jeg. Men jeg vet en del om sånne ting og dette er de rådene jeg kan komme med Ønsker deg masse lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå