Gå til innhold

Droppet ut to ganger, jobb igjennom nav.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har droppet ut av vgs to ganger, og jobber nå igjennom nav. Jeg har kun siste året og lærling tiden igjen, og jeg må få tatt dette til høsten. Har også søkt meg inn på skole da. Det finnes mange grunner til at jeg ikke har klart videregående, og noen syntes nok det er helt teite grunnen, og at jeg kunne klart det uansett. Jeg mistet et nært familiemedlem, jeg endte opp i mitt første samboerforhold med min første kjæreste som viste seg å slå. Jeg levde litt over et år i et voldelig forhold.. Jeg har hatt en turbulent barndom, ikke verdens verste! Men barnevernet har vært i bilde de to-tre siste årene før jeg fylte 18. Jeg ble litt turbo av meg.. Drakk mye, røyket (vanlig røyk), hengte med de store guttene, ble faktisk ganske løs. I en alder av 19 har jeg hatt sex med over 20 forskjellige gutter.

Nå er jeg i et fast og stabilt samboerskap med en god gutt. Han er snill, han hjelper til å betale her hjemme, han tar vare på meg og behandler meg som en drøm. Men i starten av forholdet vårt var det mye av og på, jeg hadde det tøft ettersom jeg gikk rett ut av forholdet med min eks, og inn i dette forholdet. Jeg var utro noen ganger, han var utro noen ganger. Vi snakker ikke lenger med disse menneskene. Ingen av våre gamle venner. Vi prøver å starte på nytt, men det er tøft. Ofte drømmer jeg om at han er utro, og er redd for det hele tiden.

Jeg jobber igjennom Nav, har fått praksisplass igjennom de. Men det har jeg ikke fortalt min kjæreste, jeg har sagt det er igjennom skolen. På en måte løy jeg ikke, for var oppfølgingstjenesten som ordnet dette. Men betalt får jeg av NAV. Jeg er redd han vil gå.. Hvorfor skal han ville være med meg? Jeg har droppet ut to ganger, jeg jobber igjennom NAV.. Jeg skal så klart ta skole til høsten. Ting har roet seg, blitt mer stabilt og bedre. Jeg vet jeg klarer det denne gangen. Men hvorfor har jeg det så vanskelig for å tro at han vil ha meg?

Hadde dere virkelig falt for en slik jente? 19 år gammel, to*droppet ut av siste året, jobb igjennom nav?

Anonym poster: 4964363284c4181d951421d5a41d58e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ikke problemet. Du jobber jo, og du har planer for fremtiden. Hadde du sittet i sofaen og navet på ubestemt tid ville saken vært en ganske annen. Gå med hodet høyt hevet, jente!

Anonym poster: a1afa184e44e05770e4acf53d618a74f

• Liker 6
Skrevet

Som den pver meg sier du tar jo i et tak. Hva så om du jobber igjennom nav? Det er mange som har jobba igjennom nav og det har vært et godt springbrett for mange. Jeg jobba selv igjennom nav og fikk fast stilling etterhvert.

Gjest lolipop
Skrevet

Det er nok skumlere å lyve enn å få betalt av NAV, når det gjelder forhold.

Skrevet

Du er jo bare 19 år og har allerede tatt deg sammen! Se fremover og gi jernet, dette går nok bra!

Anonym poster: d58e7a34ee7c57b21803a470938ec10b

Skrevet

Du er på rett vei! Fortsett der! Vær ærlig og si det som det er, men om du nå skal begynne å studere fra høsten av, så trenger du jo ikke si noe om du ikke vi ...

Men du får vel sånne Nav-lapper i posten?

Anonym poster: e1ee4e4e058b08b42f77f9989817c37c

Skrevet

Det er forskjell på å sitte på rassen og motta penger via nav, kjære jente, du jobber! Du får ikke penger av nav, du får LØNN fra nav! :)

Skrevet

Jeg vil takke for flere fine svar, det fikk jeg meg virkelig til å tenke. Kanskje det ikke er så ille som jeg har fått for meg. Jeg jobber jo, for jeg vil ha noe å gjøre. Vil ikke bare sitte hjemme. Det er kun en tre måneders praksis, men bedre enn ingenting egentlig..

Du er på rett vei! Fortsett der! Vær ærlig og si det som det er, men om du nå skal begynne å studere fra høsten av, så trenger du jo ikke si noe om du ikke vi ...

Men du får vel sånne Nav-lapper i posten?

Anonym poster: e1ee4e4e058b08b42f77f9989817c37c

Ja, men jeg henter som oftes posten. Han reagerer heller ikke på det, for han leser ikke igjennom min post. Jeg mottar også husleie, noe jeg har fortalt han, siden jeg har fått hjelp av barnevernet til denne boligen :)

Det er forskjell på å sitte på rassen og motta penger via nav, kjære jente, du jobber! Du får ikke penger av nav, du får LØNN fra nav! :)

Det satt jeg stor pris på. Takk :)

Anonym poster: 9af947194095c8d262675a7ef315a72e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...