Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er ny her, og har lett etter info om dette, men har ikke lyktes.

Forsøker meg derfor med en ny tråd :)

Jeg har vært gjennom min første kur med femare, ovitrelle og crinone etter å ha vært prøvere i 1,5 år. Har tatt blodprøver som viste at jeg hadde gode eggreserver, men ingen eggløsning.

Negativ graviditetstest den 15. februar(14 dager etter ovitrelle), og stoppet samtidig med crinone som jeg da hadde brukt i ca 12 dager.

Mensen har ennå ikke kommet, den burde vel ha kommet rundt den 15.?

Jeg har hatt regelmessig syklus det siste halvåret, dog noe lang på 30-32 dager(forrige mens var 19. januar).

Jeg er relativt uvitende og ny i dette, men mensen burde jo ha kommet 14 dager etter eggløsning?

Ble litt mer skriving enn jeg tenkte her, det er så mange tanker som surrer rundt i hodet..

Hvor forsinket kan jeg forvente at mensen er?

Mulig jeg bør ta ny graviditetstest? Har imidlertid hatt menssymptomer(inkl PMS) i over en uke nå..

Er det forresten noen her som har erfaringer med eggløsningstester og graviditetstester fra www.tostreker.no?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan forsinke mens vet ikke hvor lenge det er sikkert forskellig fra person til person. jeg ville da tage en ny graviditets test :-)

Skrevet

Det skader ikke å ta en ny test. Men det er ikke slik at tiden mellom eggløsning og mens alltid er 14 dager, alt opp mot 17 dager er normalt.

Progesteron kan utsette mens, men når man slutter kommer mens som oftest ganske raskt.

Regnet med du har fått påvist eggløsning gjennom blodprøve? Det kan også være denne datoen som er feil i regnestykket ditt.

Skrevet

Hei og takk for svar. :)

Blodprøvene tok jeg før jul, og de viste som sagt at jeg ikke hadde eggløsning.

Dette skulle imidlertid ovitrelle ta seg av, og denne satte jeg fredag 1. Februar etter å ha testet pos på eggløsningstesten.

Ul viste 3 modne egg.

Legen virket skråsikker på at eggløsning da skulle skje, men det tror ikke jeg. Har dessuten lest at det ikke er garanti med den sprøyta.

Uansett så tar jeg ny test imorgen tidlig, bare for å utelukke at det er noe liv der..

Skrevet

Testen var så klart negativ.

I og med ovitrelle ble satt for 3 uker siden i dag, vil jeg anta den ikke ordnet med eggløsning, og at det er en veldig forsinket falsk TR jeg går å venter på nå.

Eller er det mulig at eggløsning faktisk var for 3 uker siden, og at det er crinone som gjør at TR fortsatt ikke har kommet?

Utrooolig kjedelig at TR har blitt uregelmessig igjen, men det er jeg nok ikke alene om her inne ;)

Skrevet

Gjentar det jeg skrev

Eller er det mulig at eggløsning faktisk var for 3 uker siden, og at det er crinone som gjør at TR fortsatt ikke har kommet?

Gjentar det jeg skrev over - progesterontilskudd kan gjøre at blødning blir noe sen. Men når man stopper kommer mens ganske raskt, så crinoen er ikke årsaken til at du er sen. Årsaken til at du ikke har fått mens 3 uker etter eggløsning er nok at eggløsning ikke har skjedd 1,5 døgn etter eggløsningssprøyten slik den skal.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...