AnonymBruker Skrevet 21. februar 2013 #1 Skrevet 21. februar 2013 Jeg mistet jomfrudommen min i fylla som ganske mange andre. Jeg følte nok at jeg ble presset til å gjøre det, kanskje tilogmed litt lurt. Jeg har følt meg dum og teit, og skammet meg mye over det, men jeg har aldri sagt at jeg ble voldtatt, både fordi jeg ikke føler jeg kan bruke et så sterkt ord når så mange bruker det ordet om traumer som har gitt dem så mye smerte, og fordi det jeg har lært at voldtekt krever vold og at jeg skal ligge der å gråte, og komme ut av det med blåmerker og tårevåte øyne. Jeg kom ut og tenkte "hvorfor skjedde det?", det samme tenkte jeg under selve akten. Han maste og presset meg veldig, men jeg gav jo etter, så jeg har følt det var min egen skyld. Han viste jeg var jomfru, og tok ikke hensyn til det, og etterpå snakket han ikke mer med meg. Jeg vet jo jeg har vært ute for en drittsekk, og jeg har slitt mye med det og følt mye skam over det. Kjæresten min er ganske konservativ av seg, og har gitt meg mye pes for at jeg mistet jomfrudommen min til en "random" i fylla. Jeg prøvde å forklare ham at jeg ikke var meg selv når det skjedde, og at jeg har angret mye i ettertid, og at det skjedde fordi jeg var usikker på meg selv og hadde problemer med å sette grenser, så det endte med at jeg "lot det skje". Dette mener han er voldtekt, og er nå ute på hevntokt. Han vil finne ut hvem det er, og straffe ham. Jeg prøver å forklare at han at det er en forskjell på å føle seg utsatt for et overgrep og faktisk ha blitt det. Han sier at man ikke trenger å si nei for å si ja, og at han var uansvarlig. Poenget mitt er: Hva gjør jeg nå? Jeg verdsetter jo selvfølgelig at han vil passe på meg, men når han begynner å snakke om hevn og at han ikke må slippe unna med det, blir jeg redd.. Jeg vil helst bare glemme alt og gå videre med livet mitt, det er det jeg har gjort så langt, og det har funket. Anonym poster: 249c89247ade40bd8785665e47441f42
frøkna Skrevet 21. februar 2013 #2 Skrevet 21. februar 2013 Jeg syns du har helt riktig innstilling til dette. Forstår godt følelsene dine rundt det, da denne fyren var en skikkelig drittsekk, selv om han ikke voldtok deg gikk han jo over en grense de fleste ikke går.. Det er nok lettere for kjæresten din å kalle det voldtekt for da er alt hans skyld, og det var ingenting du kunne gjort. Men spist er spist, er dette lenge siden? Om du ikke har hatt noe kontakt og han er en "random" vil det uansett bli veldig vanskelig for kjæresten din å gjøre noe med det. Etter hvert vil nok sinne hans over dette roe seg, og dere kan gå videre. Lykke til. 5
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2013 #3 Skrevet 21. februar 2013 dete r som å lese om meg selv. Min første gang var også i fylla. Jeg var så dritings som bare en 15 åring kan bli og hadde sex. Først i en alder av 25 har jeg klart å si det høyt- Jeg ble voldtatt. Det rare med det er at jeg ser nå hvor mye det har påvirket meg og oppførselen min. Over til kjæresten din så får du sette foten ned å fortelle han at det er din sak, og han har ikke noe med rote rundt i den med mindre du ønsker det. Svært få ting er så private og såre som en voldtekt og det må han respektere! Anonym poster: 966584229d7e1dc3ebd31cd243cae561 1
yes2yes Skrevet 21. februar 2013 #4 Skrevet 21. februar 2013 Fortell han at det ikke var voldtekt, og at han skal ta til fornuften og ikke behandle det deretter. Han er ikke akkuratt din far eller mann heller, så slike hevntokter kler ham alldeles lite. I tillegg er det ikke noe poeng i å dra på en 'tokt' når 'offeret' selv er voksen men allikevel mener at det ikke var noe ulovlig eller smertefullt som skjedde den natten. Fylla er en forbanna ting, og den kan føre til mer forbanna ting som man ikke alltid kan fraskrives for, spesielt om begge er fulle. Når det er sagt, så må man ikke gråte og få blåmerker flr at det skal være en voldtekt. Det hele kommer ned til om du gjorde det klart for mannen at du ikke ville ha samleie, men at han gjorde det allikevel selvom han visste du neket. I så fall er det en form for voldtekt, men du vet best selv hva som skjedde. 1
Djungelvrål Skrevet 21. februar 2013 #5 Skrevet 21. februar 2013 (endret) Kjæresten din tar feil, alt er ikke voldtekt. Endret 21. februar 2013 av Liquorice 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2013 #6 Skrevet 21. februar 2013 Jeg mistet jomfrudommen til en eldre fyr som visste at jeg ikke hadde noe særlig lyst, men jeg var for redd til å si nei. Jeg greide ikke si nei, eller dytte han vekk, og bare lot han ta av meg klærne. På en måte var det voldtekt for meg personlig fordi jeg visste at han visste at jeg var for redd til å si nei, men samtidig, så tror jeg ikke han hadde blitt dømt eller noe som helst hvis jeg hadde sagt noe. Det var jo ikke slik at han tvang seg på meg, og jeg sa nei. Er det voldtekt hvis den andre personen vet at du ikke vil, men ikke greier å å gjøre noe for å komme ut av situasjonen? Anonym poster: 6a0dcf1af2304e61585072b0965f6ceb
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2013 #7 Skrevet 21. februar 2013 Har kjæresten din oppfattet det som voldtekt pga. måten du forklarte hva som skjedde til han? Gjør det i såfall klart at du frivillig hadde sex med denne fyren, at du angret etterpå og skammet deg, men at det var frivillig. Han vil vel ha noen å være sint på, når han ikke liker tanken på hvordan du mistet møydommen. Det er ganske viktig at han faktisk hører på det du sier, og forstår at det ikke var voldtekt! Det har jo mye med forståelse, respekt for deg og tillitt til deg å gjøre også. Det kan du jo fortelle han. Anonym poster: 58dc1da5704e31dab7a83d31378327a7 1
Gjest Skrevet 21. februar 2013 #8 Skrevet 21. februar 2013 Hvor frivillig er et samleie i et slikt tilfelle der hun er for redd for å si nei? Og om det ikke er frivillig, er det ikke da voldtekt. Ikke at det gjelder TS, men interessant problemstilling. Jeg tror trikset er å ikke sette seg i sånne situasjoner. En jentunge på 15 har ingenting å gjøre på en fyllefest, og i hvert fall ikke med menn på 20-25 som ser på dem som "billig underholdning". Det er en grunn til at det finnes regler om alkohol. Det er mye vanskeligere for en usikker jentunge å passe på seg selv etter at hun er sjenka. Jeg mener at en mann på noen-og-tjue som bevisst sjenker en jentunge til hun er for full til å nekte, og deretter gjennomfører sex med henne er i praksis en voldtektsmann. 1
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2013 #9 Skrevet 21. februar 2013 Herregud. Folk skriker voldtekt over en lav sko. Jeg hadde og min første i fylla. Hadde jeg vært edru hadde jeg ikke gjort det men jeg valgte å drikke meg full. Jeg valgte å legge meg i senga osv.voldtekt var det ikke selv om han maste og jeg var full
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå