Gå til innhold

Hvor perfekt må man være for å være attraktiv for en mann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 31, snart 32, og jeg har aldri hatt kjæreste. Har ikke vært nærheten av det engang ... Det er aldri noen som har vist interesse for meg, og jeg har vel bare innfunnet meg med det. Jeg er veldig lei meg pga dette, men holder det for meg selv.

Har ikke så mange venner heller, fordi jeg er så stygg og kjedelig. Har aldri vært bra nok for noen, og har alltid falt utenfor sosialt.

Jeg har aldri sagt eller gjort noe slemt mot noen i hele mitt liv, og jeg har alltid fått vite at jeg er så snill og hjelpsom, men det er tydeligvis ikke bra nok.

Man må jo ha utseendet med seg, og å være litt kul og populær.

Jeg har en del problemer med at jeg har en bart som jeg barberer bort flere ganger i uken. Det er slitsomt, men jeg har ikke råd til laser eller noe sånt.

Jeg går på AAP på nav, og har veldig lite penger.

Ellers så har jeg mer hårproblem over hele kroppen. Det er rundt brystvortene, rundt navlen og ned til skrittet og bikinikanten. Har også masse hår på lårene og leggene mine ... Orker ikke barbere dette, da det bare blir værre ...

Er veldig deprimert pga dette,og føler livet mitt hadde vært enklere om jeg ikke var så hårete.

Føler det også gjør at jeg unngår all sosial aktivitet, spesielt om sommeren. Er også redd for å komme nær noen, og de finner ut hvor hårete jeg er...

Vet ikke hva jeg skal gjøre, men er glad jeg kan få ut litt frustrasjon på KG.

Anonym poster: 4351bebfa541ed69fdd7b6487eb809ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ca en tiendel så perfekt av det dere forventer at han er.

Anonym poster: d4d741f6b5de7966bc3f527cc402559f

Skrevet

Ca en tiendel så perfekt av det dere forventer at han er.

Anonym poster: d4d741f6b5de7966bc3f527cc402559f

Den var dyp ... er det ikke slik at kvinner må være penere enn menn, da?

Anonym poster: 4351bebfa541ed69fdd7b6487eb809ab

Skrevet

Jeg sliter selv med mye hår på kroppen (og spesielt nå som jeg er gravid).

Men uansett. Jeg har hatt svarte hår på haken, og rundt navelen. Samt oppå tærne mine som jeg er utrolig flau over!

Men leggene er jo helt normalt å få ulekker hårvekst på, så da kan man ikke gjøre annet enn å ta i bruk høvelen :)

Selv om jeg jobber og tjener penger, har jeg på lik linje med deg TS, ikke råd til verken laser eller voksebehandling (kan jo prøve å få råd til sistnevnte en gang).

Men de andre hårproblemene mine fikser jeg på en enkel og billig måte (kan gjøre litt vondt første gangen). Og problemene forsvant faktisk! :)

Det jeg brukte på ansiktet og magen var faktisk så enkel som en pinsett ;)

Dette er en hjemmebehandling du må foreta deg over en liten periode, da det kan ta litt tid før du napper ut hele hårsekken. Men jeg ble faktisk kvitt de stygge grove hårene på haken!

Det er inntil videre veldig viktig at du bygger deg opp mer selvtillit, noe jeg tror vil bedre seg betraktelig om du blir flinkere til å stelle pent med deg selv.

Oppsøk en frisørskole for en rimelig hårklipp, og begynn å barber leggene kvinne!

ALLE damer er desverre skapt med hår på leggene, men det finnes selvfølgelig en måte å utbedre dette på.

Og som jeg foreslo lengre opp i teksten kan du jo vurdere å vokse leggene?

Om du ikke har råd til en voksetime på et spasenter, finnes det pakker å kjøpe på apoteket hvor du kan utføre hjemmevoksingen selv for en rimeligere penge :)

Fordelene ved voksingen er at hårene bruker lengre tid på å vokse ut igjenn, pluss at hårene faktisk blir tynnere og tynnere med tiden ;) JA, faktisk kan du være så heldig at de ikke vises så mye med tiden.

Selv slurver jeg med barberingen av leggene, men skal skjærpe meg nå når jeg tenker meg om :)

Jeg vet hvordan det føles å ha litt hår i fjeset, og det er ikkeno kult..

Men utrolig mange damer sliter med dette uten at andre vet det (da de sikkert koster på seg dyre laserbehandlinger, eller barberer/vokser dem bort).

Gjør som meg og begynn og napp dem vekk ved roten!

Jeg er sikker på at du møter på en mann en vakker dag, men husk på at du blir nødt til å jobbe med deg selv både utseendemessig og mentalt!

Ikke tenk at du er null verdt, for det er du aldeles ikke!

Du har kontroll på livet, og er fremdeles ung med muligheter foran deg :)

Menn ser på lykkelige og glade kvinner som attraktive. Mens andre går for de intelligente, morsomme eller for de som har hele pakken.

Om en mann velger seg ut en jente bare forde hun i hans øyne er pen, har han gjort en stor tabbe.

For dette er ikke nok til gjøre forholdet bærekraftig.

Heldigvis finnes det smarte menn som starter ved personligheten, og deretter tar utseendet som en bonus.

Og husk at du blir hva du tenker.

Bare du selv kan bestemme hvem du er, og for hvor lykkelig du skal være.

Du blir glad og lykkelig om du bestemmer deg for å være det.

Begynn å tren ute i skog og mark, og spis sundt :) Det vil gi deg velværefølelse innenfra og ut.

Prøv deretter å fokusere på de positive sidene av livet, så skal du se at livsgnisten blomstrer opp igjenn.

Alle blir pene og vakre bare de steller seg selv pent.

Selv de vakreste blomster ser ikke ut i måneskinn om de falmer..

All lykke til, TS. Og lov meg at du ikke mister motet!

Du har bare vært uheldig, noe jeg også har vært store deler av livet..

Men jeg mistet aldri troen, og har det egentlig ganske greit nå med en kjæreste som elsker meg for den jeg er :)

Anonym poster: 5047b42e24909a7e8ce1e11eaf79fbed

• Liker 5
Skrevet

Jeg mener at ingen er stygge, man trenger bare å fremheve det som er positivt! Ikke at du skal måtte bruke 40 lag med sminke og frisyre til tusenvis av kroner, skal faktisk ganske enkle tiltak. Som AB over nevnte, ta deg en tur til en frisørskole og bestill deg en time til en rimelig penge der? Kanskje bare legg av 150-200kr i 2-3 måneder (så har du nok til farge og klipp tror jeg) så får du en liten makeover, husk, føler du deg bedre, så vises det på utsiden også! Nå vet ikke jeg hvor du bor i landet, men i de store byene så kan du jo gå til en Adam og Eva eller Norsk Frisørskole salong (frisørskoler), de trenger både kunder og modeller (som modell får du jo gjort alt gratis, men kanskje ikke bestemme alt selv, men det kan jo være bra? så går du ikke for det trygge gamle).

Sminke trenger heller ikke være så komplisert før man kan føle seg fin og heller ikke så dyr om man kjøper ting på for eksempel ebay. Eller andre nettsider som selger dyre sminkemerker myye billigere, som for eksempel beautybay.com. Bare litt concealer eller foundation, øyenbrynspudder, maskara og litt bronzer (for å fremheve ansiktstrekk) gjør mye! om man legger det riktig.

Nå kommer ikke jeg med sminke og hårtips for at du skal føle deg bra nok for noen andre, tvert i mot, men for at du skal føle deg fin! Det øker selvtilliten, for jeg nekter å tro at du er så ille som du skal ha det til, for jeg har selv vært der, jeg har følt meg ille og stygg, og ikke bra nok for noen. Men med en gang jeg begynte å føle meg bedre, ved å fokusere på meg selv, så fikk jeg bedre selvtillit, jeg følte meg bra nok, og andre merket det! Fokuser på deg selv, TS, jobb med selvtilliten din før du fokuserer på å finne deg noen som helst! :) Sånn at du ikke blir sammen med noen bare for å få en "bekreftelse".

Det med hårveksten kan jeg ikke hjelpe så veldig mye med, men jeg har også hårete lår og legger (mørke hår) men jeg har gjort det om til en vane at jeg bare automatisk går fort over med barberhøvelen hver gang jeg dusjer, da må man ikke bruke lang tid for å barbere seg som man kanskje må om man lar alt vokse ut først. Da tar jeg også skrittet, armene og under armene samtidig, her skal alt vekk! hehe.

Men du, ikke tenk at man må ha utseende med seg for å kunne få seg en kjæreste, det er feil. Selvfølgelig er det folk som velger partner etter utseende, men det sier jo litt mer om dem, gjør det ikke? Du leter kanskje bare på feil plass :) Kunne ikke nettdating være noe for deg kanskje? Da blir man jo kjent med en person på en litt annen måte, og man blir ofte litt "tøffere" over nettet, og man tørr å si det man vil uten å være så redd for at personen på andre siden av skjermen skal dømme deg.

:)

Anonym poster: c7f53ecbcaf17e0e0924b2a64484946a

Gjest winston
Skrevet

Til å fjerne hår på legger og lår bruker du epilator. Kjøpte min for 15 år siden tror jeg, og funker fin ennå. Kan være lurt å få vokset en gang hos hudpleier først, og så epilere ca en gang i uken for å holde det vedlike. Da er det ikke så mange hår og ikke særlig vondt. Barten vokser du, og bruker pinsett når det trengs.

Når man så føler seg mye bedre, tiltrekker du deg nok lettere menn også:)

Skrevet

Jeg vil nok tro at depresjon, din egen innstilling til deg selv og det at du går på nav, er større problemer enn evt hår på kroppen.

Jeg er lett overvektig, jobber mye med hårfjerning (men jeg fjerner det, da.. så da er det jo ikke et problem for noen andre enn meg), er ikke sååå sosial eller morsom.

MEN jeg har en jobb og er ute blant folk. Jeg deltar i hobbyer. Jeg tror at jeg er verd å elske :) Jeg trener og tar vare på utseendet mitt (man trenger ikke gi opp selv om man er litt tykk, bedre å gjøre det beste ut av det).

Og ja, jeg har en kjæreste ;)

Skrevet

Sliter sjølv med deppresjon, og prøver å vere streng med meg sjøl på nye måter. Før var eg streng med "det er ikkje godt nok" osv, no tenker eg heller "fy, ikkje tenk slik om deg sjølv! Du er god nok, du fortjener å ha det bra!". For å bryte tankemønsteret har eg no begynt å skjemme meg bort litt kvar gang eg får slike teite tanker om at eg ikkje er fin nok eller god nok. Det kan vere å ta ansiktsmaske (slik ein tar på heime for ca 15 kr på apotek eller lindex), file negler, gi meg sjølv fotmassasje og smøre meg inn meg bodylotion, sminke meg litt, lage meg ein kopp te og sjå favorittserien.. Noko som får humøret opp litt. No dett ikkje dei dumme tankane inn så ofte. Mens eg sitter der med neglelakken e.l. så sier eg til meg sjøl "Dette fortjener du! Du er god nok" o.l. :) Det høres kanskje teit ut, men det er så viktig å finne ein måte å bryte det tankemønsteret på! :)

Eg er sikker på at du er vakker, god nok, verdt å bli kjent med og ein flott person! :) Du må bare starte med deg sjølv. Det kan også hjelpe å gå ein tur når vi tenker slike nedbrytande ting om oss sjølv :) Bare avbryt tankegangen!

Eg synes det mest sexy som finnes er sjølvtillit! :) Å vere trygg på seg sjølv og trygg på sin egen kropp er sexy! ;) Skriv ned ting du liker med deg sjølv, si det til deg sjølv i speilet. Behandle deg sjølv som du ville ha behandla ein venn! Eg er sikker på at du er strengare med deg sjølv enn med venner. Kvifor trur vi då at andre er like streng med oss som vi sjølv er?

Du er unik, du må bare tru på deg sjølv! :hug:

Gjest Funky Punk
Skrevet

Du skal ikke tro at du må være perfekt for å få kjæreste.

Når det gjelder utseende, så er faktisk ikke det så viktig for mange menn, men hvordan du er som person.

Jeg har så mye hår på haken at napping er totalt nytteløst, så det må jeg barbere (huden min tåler tydeligvis ikke voksing heller)

Under navlen napper jeg, samme med rundt brystvortene, og leggene barberer jeg når jeg står i dusjen. Leggene er jo noe 'alle' må barbere/vokse om de ikke vil ha hår der

Jeg går også på aap pga kronisk sykdom, kommer aldri til å bli frisk så det å få jobbet igjen kan jeg bare drømme om.

Overvektig er jeg også, føler ikke at jeg er den vakreste, men jeg har humøret i behold og det er det viktigste. Ikke fortell deg selv at du ikke er verdt noe. Om du går rundt med dårlig selvbilde og mener at ingen liker deg så vil heller ikke folk like deg. Om håret plager deg så gjør noe med det. Det må alle andre, så om du ikke gidder så kan du jo ikke låse deg inne og være redd for å vise deg frem.

Går du på aap så har du jo god tid om morgenen også, så da kan du jo fint bruke en time på badet og stelle deg selv uten at du må stresse noe sted. Er ikke det verdt det? Å bruke litt ekstra tid om morgenen for å føle seg fresh resten av dagen?

Mine få venner bryr seg iallefall ikke om hvordan jeg ser ut, ei heller min mann, men jeg barberer hår for min egen del.

Skrevet

Til å fjerne hår på legger og lår bruker du epilator.

Når man så føler seg mye bedre, tiltrekker du deg nok lettere menn også :)

Jeg har tenkt mye på dette fenomenet og mener at veldig mange kvinner graver selv sin egen grav ved å føye seg etter alle lunene som moten og skjønnhetsidealet "krever" av dem. De tenker ikke selv lengre, men føler at de må gjøre slik som tilsynelatende alle gjør "for å være en attråverdig kvinne" med sjanse til å kapre seg en mann. (er det virkelig det hele deres liv dreier seg om - å kapre seg en mann?)

Alternativene finnes, men syns ikke i vrimmelen av intens fokusering på innbildt perfekthet.

I mitt hode er "kvinnefrigjøring" noe som virkelig trengs. En frigjøring fra sitt eget kvinnesyn som tramper kvinners verdi ned, hvis de ikke forrandrer seg i takt med tiden, ja egentlig omskulpturerer seg ganske alvorlig og oppfinner seg selv på nytt i mannens bilde, eller i det de tror er etter mannens krav.

Å være en voksen kvinne som er i stand til å ta sine gode valg selv, må vel være et mål for de fleste? Ikke å ta valgene etter at noen andre (som påstår at de vet bedre) har bestemt hva vi kan velge mellom?

Drømmen min er at det oppfinnes en kjempestor mental-epilator, som rykker bort de negative "duger ikke"-tankene som veldig mange kvinner tydeligvis blir innprentet fra barnsben av og sliter veldig med i resten av sine kvinneliv.

Vi trenger ikke en 8 mars-kvinnedag for å fokusere på kvinners liv, men 365 dager kontinuerlig jobbing hvor kvinner sunt fokuserer på seg selv og det å stå i mot presset fra de hysteriske massene som mener at vi bør følge etter og gjøre akkurat det samme som dem, uansett hvor menneskeforaktelig det er. Mange kvinner trenger å våkne opp fra sin tornerosesøvn og det bør de kunne klare ved egen mental innsats, og være stolte av den de er. Vi duger - uten botox og implantater. Tro på dere selv, jenter!

Anonym poster: 7aab9274d9f63634c8a3ce56221043ea

• Liker 1
Skrevet

Filler`n! AB`en hukket seg på der, men det er meg og mine ord over her. :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Skrevet i dag, 10:37

Jeg har tenkt mye på dette fenomenet og mener at veldig mange kvinner graver selv sin egen grav ved å føye seg etter alle lunene som moten og skjønnhetsidealet "krever" av dem. De tenker ikke selv lengre, men føler at de må gjøre slik som tilsynelatende alle gjør "for å være en attråverdig kvinne" med sjanse til å kapre seg en mann. (er det virkelig det hele deres liv dreier seg om - å kapre seg en mann?)

Alternativene finnes, men syns ikke i vrimmelen av intens fokusering på innbildt perfekthet.

I mitt hode er "kvinnefrigjøring" noe som virkelig trengs. En frigjøring fra sitt eget kvinnesyn som tramper kvinners verdi ned, hvis de ikke forrandrer seg i takt med tiden, ja egentlig omskulpturerer seg ganske alvorlig og oppfinner seg selv på nytt i mannens bilde, eller i det de tror er etter mannens krav.

Å være en voksen kvinne som er i stand til å ta sine gode valg selv, må vel være et mål for de fleste? Ikke å ta valgene etter at noen andre (som påstår at de vet bedre) har bestemt hva vi kan velge mellom?

Drømmen min er at det oppfinnes en kjempestor mental-epilator, som rykker bort de negative "duger ikke"-tankene som veldig mange kvinner tydeligvis blir innprentet fra barnsben av og sliter veldig med i resten av sine kvinneliv.

Vi trenger ikke en 8 mars-kvinnedag for å fokusere på kvinners liv, men 365 dager kontinuerlig jobbing hvor kvinner sunt fokuserer på seg selv og det å stå i mot presset fra de hysteriske massene som mener at vi bør følge etter og gjøre akkurat det samme som dem, uansett hvor menneskeforaktelig det er. Mange kvinner trenger å våkne opp fra sin tornerosesøvn og det bør de kunne klare ved egen mental innsats, og være stolte av den de er. Vi duger - uten botox og implantater. Tro på dere selv, jenter!

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 2
Skrevet

Man trenger ikke gjøre noe annet enn å være sosial. Nå har du også fått tips her sånn at du kan være mer sosial om sommeren :)

• Liker 1
Skrevet

Man trenger vel ikke annet enn en god porsjon, humor, selvtillit og godt humør for å få seg en kjæreste..?

• Liker 1
Skrevet

Det var så mange gode svar her at jeg bare sier dette:

både jeg og de vakreste av mine venninner har de samme hårgreiene som deg, det er helt normalt! Barberer legger og bikinikant, weet voks-strips på barten og pinsett til resten:)

Skrevet

Man trenger vel ikke annet enn en god porsjon, humor, selvtillit og godt humør for å få seg en kjæreste..?

Trenger ikke det engang.
Skrevet

Trenger ikke det engang.

Hehe, nei kanskje sant, det :fnise: Men det hjelper, hvis man ikke ønsker noen fra restetorvet ;)
  • Liker 1
Skrevet

Hårproblemet ditt høres ut som det kan skyldes PCOS. Du bør dra til legen og få satt i gang behandling.

Anonym poster: 859c8b7e32e28c50086a8db38fa69624

Skrevet

Skrevet i dag, 10:37

Jeg er helt enig med deg! Jeg tror mange kvinner, og noen menn, fokuserer alt for mye på det skjønnhetsidealet og det perfekte livet som media prøver å skape. Å tro at man må oppfylle disse kriteriene for å være god nok er veldig skummelt, da vil man jo aldri bli bra nok i egne øyne! Jeg tror de som er mest lykkelige er de som er fornøyd med den de er, på tross av alle trender og press fra media. Vær deg selv og ikke gå på akkord med deg selv for å tekkes det du tror blir forventet av deg. En utstråling som viser trygghet og selvtillitt er utrolig mye mere tiltrekkende enn et pent utseende eller perfekt kropp. En selvtillitt som er basert på utseende er meget skjør og vil ofte smuldre bort ved litt motgang. En selvtillitt basert på indre verdier tåler det mest utrolige av motgang og vanskeligheter...

• Liker 1
Gjest Funky Punk
Skrevet

Hårproblemet ditt høres ut som det kan skyldes PCOS. Du bør dra til legen og få satt i gang behandling.

Anonym poster: 859c8b7e32e28c50086a8db38fa69624

Hva slags behandling?

Har selv PCOS og eneste legen min kunne gjøre var å henvise meg til hudlege. Det hudlegen kunne gjøre var å søke om laserbehandling. So far so good.

Problemet er når man da skal få laserbehandling, så får man bare dekket litt...resten må man betale selv. Og med minstesats fra nav så har man ikke råd til resterende beløp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...