AnonymBruker Skrevet 21. februar 2013 #1 Skrevet 21. februar 2013 Jeg kjenner en mann som snart blir 35 år som aldri har hatt en kjæreste(er jomfru) og han har ingen venner. Han har ikke fullført vgs, og har hatt småjobber her og der. Jeg vet han ikke har hatt det så lett i barndommen og ungdommen, men mer vet jeg ikke. Vi jobber på samme jobben nå, og han virker sosial, og alle liker han godt. Han søt og hyggelig og morsom. Jeg liker han veldig godt som person. Er dette en mann å satse på? Eller burde jeg bare bli venn med ham? Det er ingenting galt med utseendet hans. Han holder seg bra. Anonym poster: 3cc4a8a08fdc9c630f084219dc5f2a65
hjertetihånden Skrevet 21. februar 2013 #2 Skrevet 21. februar 2013 Det er jo ingenting som sier at du ikke skal se hvordan han er som kjæreste? Du trenger ikke gifte deg med han i morgen ;-) Det virker litt rart, men kanskje han bare ikke har forstått det kjæreste-greine? Jeg har ei venninne på 32 år i samme situasjon. Ingentingen i veien med henne, men hun har ikke knekt kjærestekoden. Prøv med en date da vel? :-) 10
Musaleem Skrevet 21. februar 2013 #3 Skrevet 21. februar 2013 (endret) Det må du nesten avgjøre selv. Jeg hadde ikke satset på en 35 år gammel mann som aldri har vært i et forhold og som ikke engang har fullført videregående - men hey, det er jo supert hvis personligheten er så flott at den kan kompensere for så store mangler. Endret 21. februar 2013 av Musaleem 7
Gjest Badabing Skrevet 21. februar 2013 #4 Skrevet 21. februar 2013 (endret) Tja, hvis han er så hyggelig som han høres ut som, så hvorfor ikke? At han er i jobb, veier jo positivt. Har han hatt det tøft opp gjennom, er det vanskelig å fullføre skole. Når man blir eldre, kan det være vanskelig økonomisk. Kjæreste kan ha vært vanskelig fordi han har hatt vanskelig for å stole på og knytte seg til noen. Det skader i alle fall ikke å bli bedre kjent. Edit: på tide å legge seg når man skriver ordet "vanskelig" 4 ganger i et kort innlegg. Endret 21. februar 2013 av Badabing 21
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2013 #5 Skrevet 21. februar 2013 Jeg er 30 år, og har aldri hatt kjæreste heller, så sånn sett passer vi godt sammen. Bortsett fra at jeg ikke er jomfru! Hadde et lite forhold da jeg var 20, og siden har jeg vært singel. Jeg vet ikke helt hvordan han vil reagere på dette? Han har veldig gode verdier, og hverken drikker eller røyker. Han er også veldig intelligent, og vet veldig mye om alt. Syns det er rart han ikke har utdannelse utover vgs ... Selv har jeg også hatt det litt vanskelig i oppveksten, men jeg har noen venner og jeg har vgs. Han gir meg veldig mye oppmerksomhet, og vet ikke om det er oppmerksomheten jeg liker, eller om jeg liker han .. om dere forstår? Anonym poster: 3cc4a8a08fdc9c630f084219dc5f2a65 2
Skjønningen Skrevet 21. februar 2013 #6 Skrevet 21. februar 2013 Har vansker med å forstå at en veldig sosial person som folk liker, også er venneløs... Utenom det så får du følge magefølelsen din. Dersom du liker han så skal du ikke la hans mangel på videre utdanning, tidligere forhold eller lave antall venner hindre deg fra å se om det kan bli noe mer mellom dere. 3
lulle Skrevet 21. februar 2013 #7 Skrevet 21. februar 2013 Veien blir til mens mann går. Som noen andre skriver, du treng ikke gifte deg i morgen. Bli kjent med mannen og se hvor det bærer hen :-) 2
momo Skrevet 21. februar 2013 #8 Skrevet 21. februar 2013 Det skader jo ikke å bli bedre kjent med han, det er jo bare å gå sakte fram. Og, man kan ikke måle intelligens i hvor mye utdannelse man har. Sitter nok mange menneske uten fullført videregående som er smarte, og har mye kunnskaper. 6
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2013 #9 Skrevet 21. februar 2013 Selvfølgelig skal du gi han en sjangse! Men ikke forvent at du klarer å få han til å gå tilbake til skolen og forandre andre ting med seg selv. Om du velger å satse på han, så er det slik han er nå, ikke slik han kan bli. Anonym poster: 82e25369c5f8d20a6b615fab79baf760 7
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2013 #10 Skrevet 21. februar 2013 Jeg hadde trengt en god unnskyldning for manglende fullført VGS. Hvis han er voksen og intelligent uten venner kan han jo fullføre på et år med privatisteksamener. Det er en basisutdanning som kreves i de fleste jobber, og jeg ser på det som manglende motivasjon om han ikke engang gidder å fullføre noe som enhver 18 år gammel idiot har klart samtidig som de har drukket en måned før eksamen og sovet bort store deler av undervisningen. Anonym poster: db0186492bdd2de76f578ff518d41b17 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2013 #11 Skrevet 21. februar 2013 Kanskje han nettopp har begynt å blomstre? Snapp han opp før noen andre gjør det om magefølelsen er der, men ta det sakte og bli god kjent. Anonym poster: 61325c17f0a5c6a05999c56f2bd540a7 11
Gjest test123 Skrevet 21. februar 2013 #12 Skrevet 21. februar 2013 Jeg hadde trengt en god unnskyldning for manglende fullført VGS. Hvis han er voksen og intelligent uten venner kan han jo fullføre på et år med privatisteksamener. Det er en basisutdanning som kreves i de fleste jobber, og jeg ser på det som manglende motivasjon om han ikke engang gidder å fullføre noe som enhver 18 år gammel idiot har klart samtidig som de har drukket en måned før eksamen og sovet bort store deler av undervisningen. Anonym poster: db0186492bdd2de76f578ff518d41b17 fyren har jo jobb(jobber på samme arbeidsplass som ts). er ikke noe vits i å fullføre vgs bare for å fullføre, det gir jo fint lite med mindre man velger å studere etterpå. 6
Gjest cynical føkk Skrevet 21. februar 2013 #13 Skrevet 21. februar 2013 Dette her må være en type som er sosial på jobben, fordi han er hyggelig og omgjengelig når han først er sosial, men han må slite med store mindreverdighetskomplekser for ikke å fullføre vgs. Sannsynligvis noe psykiatri og tidligere erfaringer som har ødelagt ham, og som gjør at han ikke mener at han er verdt å bli sammen med noen. Alternativt så er han skaphomo, pedo, eller har fetisjer han skammer seg over, som å bli spanka, tisset på, tatt med gummisnabel, osv. Hvis han er schizo eller lider av noe farlig psykiatri, så bør du merke det på jobben eller innimellom. I hvert fall hvis han er dum i tillegg. Hvis han ikke er schizo, ikke er dum, men bare ikke har fullført videregående og hatt kjæreste, så tror jeg han har et enormt kompleks han bærer på. Så fordomsfull er jeg. Beklager til ham om jeg tar feil.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2013 #14 Skrevet 21. februar 2013 Nei, han er veldig oppegående og intelligent. Han er sosial og prater med alle, men ikke overdrevent. Han kan være stille også... Jeg lurer veldig på hvorfor han ikke fullførte vgs. Han prater mye om utdannelse han ønsker å ta, men som han aldri har gjort noe med. Er han redd for noe? Jeg har også lagt merke til at han skal fremheve seg selv ved å vite mye. Om jeg sier noe skal han alltid overgå meg ... og det er litt irriterende. Ellers syns jeg han kan oppføre seg litt rart ... selv om han er sosial, så virker det som om han kan si rare ting som man ikke bør si ... Akkurat nå er magefølelsen min der at jeg er litt redd ham .. litt redd for hvordan han egentlig er. Selv om jeg liker han ganske godt også, men kanskje mer som venn. Anonym poster: 3cc4a8a08fdc9c630f084219dc5f2a65 3
Gjest Elseby13 Skrevet 21. februar 2013 #15 Skrevet 21. februar 2013 Det eneste som hadde vært min deal-breaker her, er manglende vgs. Det er jo en smal sak å gjøre det unna på kveldstid. En ambisjonsløs mann hadde ikke interessert meg i allefall.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2013 #16 Skrevet 21. februar 2013 Jeg kjenner en mann som snart blir 35 år som aldri har hatt en kjæreste(er jomfru) og han har ingen venner. Han har ikke fullført vgs, og har hatt småjobber her og der. Anonym poster: 3cc4a8a08fdc9c630f084219dc5f2a65 Høres ut som min voksne sønn med asperger Han har veldig gode verdier, og hverken drikker eller røyker. Han er også veldig intelligent, og vet veldig mye om alt. Anonym poster: 3cc4a8a08fdc9c630f084219dc5f2a65 Fremdeles lik min sønn med asperger Jeg hadde trengt en god unnskyldning for manglende fullført VGS. Hvis han er voksen og intelligent uten venner kan han jo fullføre på et år med privatisteksamener. Det er en basisutdanning som kreves i de fleste jobber, og jeg ser på det som manglende motivasjon om han ikke engang gidder å fullføre noe som enhver 18 år gammel idiot har klart samtidig som de har drukket en måned før eksamen og sovet bort store deler av undervisningen. Anonym poster: db0186492bdd2de76f578ff518d41b17 Enig, har også tenkt samme tanke om alle de idiotene på 18 som har fullført vgs. Min sønn er mange ganger smartere / klokere / modnere osv, men han klarer ikke å fullføre skolen. Ikke fordi han ikke gidder,men fordi han er syk. Nei, han er veldig oppegående og intelligent. Han er sosial og prater med alle, men ikke overdrevent. Han kan være stille også... Ellers syns jeg han kan oppføre seg litt rart ... selv om han er sosial, så virker det som om han kan si rare ting som man ikke bør si ... Anonym poster: 3cc4a8a08fdc9c630f084219dc5f2a65 Igjen,lik min sønn. Oppegående og intelligent,tar på seg en rolle når han er ute å er sosial i de situasjonene der det er nødvendig, og folk synes dermed godt om han. Men sosialt klosset / oppfører seg rart i forskjellige setttinger for han følger ikke de samme sosiale kodene som oss andre,grunnet han er asperger Jeg sier ikke din venn / kollega har asperger TS,men noe strir han med,men kanskje han blomstrer nå, i og med at han har jobb,og høres ut som han trives der. Min sønn kommer sannsynligvis ikke ut i arbeidslivet i det hele tatt. Ta det rolig, og bli kjentTS. Kanskje han blir drømmemannen :-) Anonym poster: a8405494294d00070ae08d7bc5106386 6
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2013 #17 Skrevet 21. februar 2013 Dette her må være en type som er sosial på jobben, fordi han er hyggelig og omgjengelig når han først er sosial, men han må slite med store mindreverdighetskomplekser for ikke å fullføre vgs. Sannsynligvis noe psykiatri og tidligere erfaringer som har ødelagt ham, og som gjør at han ikke mener at han er verdt å bli sammen med noen. Alternativt så er han skaphomo, pedo, eller har fetisjer han skammer seg over, som å bli spanka, tisset på, tatt med gummisnabel, osv. Hvis han er schizo eller lider av noe farlig psykiatri, så bør du merke det på jobben eller innimellom. I hvert fall hvis han er dum i tillegg. Hvis han ikke er schizo, ikke er dum, men bare ikke har fullført videregående og hatt kjæreste, så tror jeg han har et enormt kompleks han bærer på. Så fordomsfull er jeg. Beklager til ham om jeg tar feil. Å være så fordomsfull tyder på at du er umoden, lite reflektert, har manglende respekt og forståelse for mennesker. Osv. Anonym poster: 63e6b11c968935c4cd92c246b99fd1e2 7
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2013 #18 Skrevet 21. februar 2013 Til Ab nr.19. Ja, jeg har lurt på om han har aspergers. Han er så utrolig snill og god, og han bryr seg om andre. Han virker veldig voksen og moden, men samtidig er det visse ting jeg reagerer på der han kan oppføre seg veldig barnslig. Ikke på en umoden måte, men på en måte barn ville reagert på. Jeg syns han er søt, men iblant ånr han tuller, så kan han dra den litt langt. Jeg kommer godt overens med de som er litt outsidere, det har jeg alltid gjort, sikkert ford jeg er litt outsider selv, og fordi jeg holder på å bli utredet for aspergers selv... Jeg tenker iblant ... hva om jeg har aspergers og han har aspergers ... dårlig kombinasjon? Anonym poster: 3cc4a8a08fdc9c630f084219dc5f2a65 2
Alina X Skrevet 21. februar 2013 #19 Skrevet 21. februar 2013 Hva er problemet med ikke å ha fullført videregående utdannelse hvis man idag er i full jobb? 4
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2013 #20 Skrevet 21. februar 2013 Hva er problemet med ikke å ha fullført videregående utdannelse hvis man idag er i full jobb? Hvis han har aspergers, så er det vanskelig. Ikke fordi han ikke er intelligente, for de med aspergers er veldig intelligente, men det er hele situasjonen som gjør det vanskelig. Anonym poster: 3cc4a8a08fdc9c630f084219dc5f2a65 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå