Gjest Skrevet 22. februar 2013 #21 Skrevet 22. februar 2013 (endret) Hvor stor TV er ett must? jeg har nemlig en TV nå som er 43", jeg tenkte å sette den inn på kinorommet og kjøpe en ny tv til stuen, av samme str ca jeg har ikke ett VELDIG stort rom liksom... så er litt redd for at det blir veldig nærmt, om jeg har en prosjektor... tror rommet er rundt 20kvm...25 kanskje..... LITT usikker... Altså, skal jeg ha et kino rom ville jeg hatt et lerret som dekket veggen i lengden i hvertfall! Kommer ann på hvor langt det er fra skjerm veggen til sitteplassen! Hos oss er det ca 4 m fra sofaplassen til veggen i stua og vi skal ha 100" lerrett når vi bygger om! Kommer jo også litt ann på hvor stor avstand prosjektor trenger da! 43" hadde vært alt for lite for et kino rom, da sitter man jo bare i stua istedenfor. Jeg vill hatt minst 60" tv om det måtte være tv! Men hadde i alle tilfeller gått for prosjektor! Endret 22. februar 2013 av Gjest
tulipaner Skrevet 22. februar 2013 Forfatter #22 Skrevet 22. februar 2013 Er det billiere å kjøpe prosjektor+ lerret billigere på nettet?
tulipaner Skrevet 22. februar 2013 Forfatter #23 Skrevet 22. februar 2013 Altså, skal jeg ha et kino rom ville jeg hatt et lerret som dekket veggen i lengden i hvertfall! Kommer ann på hvor langt det er fra skjerm veggen til sitteplassen! Hos oss er det ca 4 m fra sofaplassen til veggen i stua og vi skal ha 100" lerrett når vi bygger om! Kommer jo også litt ann på hvor stor avstand prosjektor trenger da! 43" hadde vært alt for lite for et kino rom, da sitter man jo bare i stua istedenfor. Jeg vill hatt minst 60" tv om det måtte være tv! Men hadde i alle tilfeller gått for prosjektor! Mulig jeg spør litt dumt, men siden jeg har 0 kunnskap om prosketorer, så kjører jeg på Må jeg kjøpe noen ekstra dupeditter til den prosjektoren for at jeg skal kunne spille av film? eller er det innebygget USB utgang på den samt dvd spiller? ELLER må jeg koble i pc`en hver gang jeg skal se film? :D igjen, jeg har 0 kunnskap :D
Gjest Badabing Skrevet 22. februar 2013 #24 Skrevet 22. februar 2013 Er det billiere å kjøpe prosjektor+ lerret billigere på nettet? Det er det nok helt sikkert. Jeg tror vi ga 2000 for vår projektor. Lerretet ga vi 800 for. Har lyst til å bytte det ut etter hvert, men det er bra nok enn så lenge. Vi har media center, men det går fint an å koble til pc'en i stedet, og det er ikke vanskelig. DVD gir litt dårlig kvalitet når det er snakk om så stor skjerm tror jeg. Men dette er det sikkert noen litt mer tekniske folk enn meg her inne som vet mer om.
Gjest Skrevet 22. februar 2013 #25 Skrevet 22. februar 2013 (endret) Haha, skal vi se, nå tar jeg det helt steg for steg og beskriver en pakke lignende den som moren til samboern min har, hun er super fornøyd og jeg var meget imponert over både lyd og bilde i den pakka! Det kan jo evt nedgraderes (prosjektor uten 3d, mindre lerret o.l.), me det vil alltid koste litt, men mer enn en tv av samma kaliber Denne prosjektoren kobler du i taket, i rimelig avstand fra skjerm (kommer litt ann på lengden fra lerret til der den skal være) med denne hendige lille saken her! Den er rimelig og har fått gode kritiker, moren til samboern min har en til 7500, men skjønner at det ikke er heeeelt prisklassen til mange! Dette henges opp i andre enden av rommet, du får elektriske for en del dyrere, men liten vits med mindre du er virkelig lat og skal ha det opp og ned hele tiden! Og et eller annet sted i rommet (gjerne under lerretet om det passer der) plasserer du dette anlegget! Det er rimelig, men for meg har det litt store høytalere til og plassere rundt i rommet! Vil du ha noe mer minimalistisk går du for dette anlegget! Fra reciveren (selve styringsboksen) så kobler du en enkel HDMI ledning til prosjektoren, og skal du f.eks ha inn dvd spiller, spillemaskiner, o.s.v. så kobler du det rett i denne og ikke i selve prosjektoren (som da er i staket, litt knotete )! På annlegget er det også surround og lyden i denne er helt fantastisk for å si det mildt! Såklart, denne pakka koster litt, men vi skal selv spandere på oss dette i julegave fordi det er så ufattelig mer digg å se film på stor skjerm istedenfor den knøttete tv'en vår på 37" Og hvis mannfolket ditt sier seg uenig i det her så er det noe gærent med han Her er forresten pall/madrass ideen som ble nevnt på den andre siden http://media-cache-ec6.pinterest.com/originals/a7/de/d1/a7ded1ee5bf20b39f65022b1bab421dc.jpg Endret 22. februar 2013 av Gjest
tulipaner Skrevet 22. februar 2013 Forfatter #26 Skrevet 22. februar 2013 Haha, skal vi se, nå tar jeg det helt steg for steg og beskriver en pakke lignende den som moren til samboern min har, hun er super fornøyd og jeg var meget imponert over både lyd og bilde i den pakka! Det kan jo evt nedgraderes (prosjektor uten 3d, mindre lerret o.l.), me det vil alltid koste litt, men mer enn en tv av samma kaliber Denne prosjektoren kobler du i taket, i rimelig avstand fra skjerm (kommer litt ann på lengden fra lerret til der den skal være) med denne hendige lille saken her! Den er rimelig og har fått gode kritiker, moren til samboern min har en til 7500, men skjønner at det ikke er heeeelt prisklassen til mange! Dette henges opp i andre enden av rommet, du får elektriske for en del dyrere, men liten vits med mindre du er virkelig lat og skal ha det opp og ned hele tiden! Og et eller annet sted i rommet (gjerne under lerretet om det passer der) plasserer du dette anlegget! Det er rimelig, men for meg har det litt store høytalere til og plassere rundt i rommet! Vil du ha noe mer minimalistisk går du for dette anlegget! Fra reciveren (selve styringsboksen) så kobler du en enkel HDMI ledning til prosjektoren, og skal du f.eks ha inn dvd spiller, spillemaskiner, o.s.v. så kobler du det rett i denne og ikke i selve prosjektoren (som da er i staket, litt knotete )! På annlegget er det også surround og lyden i denne er helt fantastisk for å si det mildt! Såklart, denne pakka koster litt, men vi skal selv spandere på oss dette i julegave fordi det er så ufattelig mer digg å se film på stor skjerm istedenfor den knøttete tv'en vår på 37" Og hvis mannfolket ditt sier seg uenig i det her så er det noe gærent med han Her er forresten pall/madrass ideen som ble nevnt på den andre siden http://media-cache-e...2b1bab421dc.jpg Du er jo helt rå! virkelig tatt deg tid til å skrive ett knall bra innlegg! Tusen hjertelig takk! jeg skal gå igjennom bilde for bilde og vise gubben! Dessuten fattet jeg alt du skrev, ja til og med det med HDMI kabelen :D hehe! Dette skal undersøkes ! Jeg tror nok ikke at vi kommer til å bruke 7-8 tusen kr klassen, men kanskje 5tusen... så hvis vi kan få en spillemaskin, prosjektor og lerret for denne prisen er jo det supert!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå