Gå til innhold

Kino rom, noen ideer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så lyst å få laget ett kinorom / TV rom... jeg har sett mye på nettet, men syns liksom ikke alt er så bra, dyrt er det og...

Jeg vil kjøpe meg en sånn sjeselong eller hvordan det skrives.. en ny stor tv, evt prosjektor med lerret..

prøvde å overtale mannen til å male veggene svarte/grå og ha røde gardiner til, men det var ikke aktuellt..

Noen som har interiør tips? farger på vegg, evt kun male 1 vegg?

farge på gardiner, farge på sofa?

Jeg leter etter en litt funky stil!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har gentlemen's club stilen. Chesterfield, tykt teppe og sånne små lamper som på teater. Og små bord som ser ut som de frittstående askebegerene man brukte før, akkurat plass til drinken.

Vi har ingen vinduer i rommet da. Av teknisk utstyr har jeg ikke peil dessverre.

Anonym poster: 1ee175f575b65e7451279b4f596f2808

Skrevet

Vi har gentlemen's club stilen. Chesterfield, tykt teppe og sånne små lamper som på teater. Og små bord som ser ut som de frittstående askebegerene man brukte før, akkurat plass til drinken.

Vi har ingen vinduer i rommet da. Av teknisk utstyr har jeg ikke peil dessverre.

Anonym poster: 1ee175f575b65e7451279b4f596f2808

Det hørtes kult ut. Har du lyst til å legge ut bilde?

Skrevet

Jeg ser for meg Recleinersofa med bord mellom. Noe à la dette: http://avforum.no/forum/attachments/av-mobler/51599d1246689573-recliner-sofa-kino-3.jpg

Prosjektor i taket og lerret på en vegg.

Du trenger ikke ha sort/mørkt på veggene for å få det mørkt. Det holder lenge å ha veggene hvite, men å bare ha skikkelig tykke gardiner over vinduene, og lite lys. Kanskje brune, eller røde gardiner i fløyel eller litt tykkere, mjukt stoff?

Skal man ta det fullt ut er popcorn-maskin gøy! Det koster jo litt penger selvfølgelig, men finnes kanskje noen billigere varianter?...

• Liker 1
Skrevet

Jeg har så lyst å få laget ett kinorom / TV rom... jeg har sett mye på nettet, men syns liksom ikke alt er så bra, dyrt er det og...

Jeg vil kjøpe meg en sånn sjeselong eller hvordan det skrives.. en ny stor tv, evt prosjektor med lerret..

prøvde å overtale mannen til å male veggene svarte/grå og ha røde gardiner til, men det var ikke aktuellt..

Noen som har interiør tips? farger på vegg, evt kun male 1 vegg?

farge på gardiner, farge på sofa?

Jeg leter etter en litt funky stil!

Rollene pleier å være snudd! :fnise:

Anonym poster: 796bc98c5f7cfed115b20f151d416d32

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser for meg Recleinersofa med bord mellom. Noe à la dette: http://avforum.no/fo...sofa-kino-3.jpg

Du trenger ikke ha sort/mørkt på veggene for å få det mørkt. Det holder lenge å ha veggene hvite, men å bare ha skikkelig tykke gardiner over vinduene, og lite lys. Kanskje brune, eller røde gardiner i fløyel eller litt tykkere, mjukt stoff?

Skal man ta det fullt ut er popcorn-maskin gøy! Det koster jo litt penger selvfølgelig, men finnes kanskje noen billigere varianter?...

Anbefaler heller blendingsgardiner, man skal jo sperre ute lyset, ikke lyden. Mørke vegger er en god ting, for da får man ikke så mye reflekser i skjermen. Man må ikke ha lys på i rommet for å få reflekser, lyset kan komme fra skjermen selv, i de lyse delene av bildet.

Anonym poster: 796bc98c5f7cfed115b20f151d416d32

Skrevet

Jeg ser for meg Recleinersofa med bord mellom. Noe à la dette: http://avforum.no/fo...sofa-kino-3.jpg

Døds kult!

Skrevet

Hva syns dere om denne ideen? Jeg maler 1 vegg mørk lilla, eller lilla tapet med noe rolig mønster i, resten av veggene beige/ Cream farge.

Får inn en svart sofa, skinn eller stoff, legger oppi noen lilla pynte puter ( føler det blir litt advendt? men jeg liker lilla sånn generellt veldig godt )

Svart glass bord og samme modell i tv sjenk, om jeg ikke velger prosjektor da...

Og gardinene kan være annen hver i lilla/ svart, eller Lilla gardiner med svarte tynne remser på siden..

Belysning har jeg ikke tenkt så mye på, siden jeg har spotlights i taket...

Denne ideen kom jeg på idag, mens jeg laget mat :D Måtte bare lufte tankene litt... så... what you think?

Gjest Badabing
Skrevet (endret)

Jeg ville gått for sjeselonger med masse puter. :)

Det finnes ikke noe verre enn skinnsofa hvis man blir sittende en stund (som man jo gjerne gjør om man skal se film).

PS: projektor er selvsagt et must. De er ikke så dyre lenger heller.

Jeg ville også gått for en rolig, litt mørk og dus farge som ikke gjør for mye ut av seg. F.eks Jotun Sober.

Endret av Badabing
Skrevet

Jeg ville gått for sjeselonger med masse puter. :)

Det finnes ikke noe verre enn skinnsofa hvis man blir sittende en stund (som man jo gjerne gjør om man skal se film).

PS: projektor er selvsagt et must. De er ikke så dyre lenger heller.

Jeg ville også gått for en rolig, litt mørk og dus farge som ikke gjør for mye ut av seg. F.eks Jotun Sober.

Allright, da tar jeg stoff sofa, du har nok rett i det, jeg ordla meg kanskje litt feil.. eller jeg skrev feil, for jeg mente egentlig semsket skinn... sånn deilig og mykt :D

Jotun Sober, har du link?

Hvilken farge på gardinene ville du hatt?, evt små tepper på gulv? Jeg kan jo nevne at jeg har marmorfliser på gulvene, så blir kanskje litt "kaldt" om det ikke er noe på gulvene?

Gjest Badabing
Skrevet (endret)

Du finner masse bilder om du googler Jotun Sober. :)

Ville ikke hatt røde gardiner i alle fall, tenker at det vil ta bort oppmerksomhet fra filmen. Ville valgt duse farger generelt. Masse pledd, puter og teppe på gulvet.

Skal se om jeg finner noen linker.

Edit:

Det øverste bildet: http://theultralinx.com/2012/06/home-cinema-room-design-ideas.html Duse farger, masse puter

Endret av Badabing
Skrevet

Du finner masse bilder om du googler Jotun Sober. :)

Ville ikke hatt røde gardiner i alle fall, tenker at det vil ta bort oppmerksomhet fra filmen. Ville valgt duse farger generelt. Masse pledd, puter og teppe på gulvet.

Skal se om jeg finner noen linker.

Edit:

Det øverste bildet: http://theultralinx....sign-ideas.html Duse farger, masse puter

Ai ai ai, jeg liker det! Syns den veggen var døds kul, laget noen hyller inn i veggen... syns eg ser min mann lugge av seg håret og sletter kontoen min på kvinne guiden! og ikke fordi han ikke liker det, men fordi det koster sikkert hinnsides mye! :D But i love it!

Gjest Badabing
Skrevet (endret)

Det finnes rimeligere måter å gjøre det på også. På Pinterest fant jeg noen som hadde lagt madrasser på paller f.eks, da jeg søkte på cinema room. Og Ikea har rimelige sjeselonger, sånne enkle som man kunne satt ved siden av hverandre. Man kan jo ta litt og litt. :)

Litt lenger ned på siden har de sjeselonger fra ikea tror jeg, og de har også malt med Sober. Men man må jo sette dem inntil hverandre. :)

http://villawikan.blogspot.no/2012_05_01_archive.html Og hvit sjeselong er kanskje dumt i et filmrom.

Du kan som sagt finne projektorer ganske rimelige (ev brukt) og har du slett vegg kan du ha den hvit i starten mens dere sparer opp til lerret f.eks. Så i første omgang trenger dere ikke så mye.

Endret av Badabing
  • Liker 1
Skrevet

Det finnes rimeligere måter å gjøre det på også. På Pinterest fant jeg noen som hadde lagt madrasser på paller f.eks, da jeg søkte på cinema room. Og Ikea har rimelige sjeselonger, sånne enkle som man kunne satt ved siden av hverandre. Man kan jo ta litt og litt. :)

Litt lenger ned på siden har de sjeselonger fra ikea tror jeg, og de har også malt med Sober. Men man må jo sette dem inntil hverandre. :)

http://villawikan.bl...01_archive.html Og hvit sjeselong er kanskje dumt i et filmrom.

Du kan som sagt finne projektorer ganske rimelige (ev brukt) og har du slett vegg kan du ha den hvit i starten mens dere sparer opp til lerret f.eks. Så i første omgang trenger dere ikke så mye.

om man legger madrasser på paller, så må man trekke madrassene om, men hvordan lager man ryggen da? blir det ikke veldig lavt? man må legge de på mange paller da, legge de i høyden, og så må man dekke madrassene med ett svært teppe som skjuler både madrass og paller....

Skrevet

Jeg ville uten tvil gått for prosjektor! Pris på tv i film rom str koster langt mer enn prosjektor, lerret, og annet utstyr av samme kvalitet!

Skrevet

Jeg ville uten tvil gått for prosjektor! Pris på tv i film rom str koster langt mer enn prosjektor, lerret, og annet utstyr av samme kvalitet!

Hvor stor TV er ett must? jeg har nemlig en TV nå som er 43", jeg tenkte å sette den inn på kinorommet og kjøpe en ny tv til stuen, av samme str ca :) jeg har ikke ett VELDIG stort rom liksom... så er litt redd for at det blir veldig nærmt, om jeg har en prosjektor... tror rommet er rundt 20kvm...25 kanskje..... LITT usikker...

Gjest Badebuksa
Skrevet

Rødt/grått er i allefall helt grusomt sammen. Men det som hadde vært kult er om dere hadde fått tak i noen gamle, tøffe filmplakater dere kunne hengt opp.

Gjest Badabing
Skrevet

Angående de pallene, så er det bare en madrass på dem, og ryggen er puter. De er bare malt, ikke trukket med stoff. Får dessverre ikke linket.

Vi har projektor og lerret i et rom på 30 kvadrat, og da sitter vi på kortsiden. 7 meter unna kanskje, maks. Tenker ikke noe over det. Har TV i tillegg da, drar bare ned lerretet når vi skal se film.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...