Gå til innhold

andre jenter ler, glor og hvisker om meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en jente på 23 år. Jeg er ikke en jente som skiller meg ut, hverken når det gjelder utseende, klær og sminke. Jeg er ikke unormalt stygg, klesstilen min vil jeg si er kjedelig men praktisk, og jeg sminker meg sånn at det ser mest mulig naturlig ut. Mange jenter ler av meg og hvisker, men gutter gjør det aldri. Kanskje fordi de ikke legger merke til meg fordi jeg er ikke pen nok. Det sårende å bli ledd av, og spesielt når jeg ikke vet hvorfor de gjør det.

Det er heller ikke noe jeg innbiller meg. Og når jeg f.eks er ute og går og det kommer en jente eller jentegjeng imot meg, så fører det ofte til at de går rett inn i meg med vilje. De ser jo på meg, men velger å ikke flytte seg. Jeg prøver jo å unngå å bli gått i, men det er ikke alltid like lett om jeg går helt på kanten av en vei og det fortsatt er god plass på 'deres' side. Det er som om jeg er helt usynlig noen ganger, og andre ganger så blir jeg ledd og hvisket om.

Hva kan det være..? hvorfor gjør jenter narr av andre jenter? Jeg er verdens snilleste person med andre, jeg fortjener virkelig ikke å bli behandlet sånn :( (skrevet på mobil, beklager for rotete innlegg)

Anonym poster: 2df35b167113d244b0e9aa0fea48a4ea

Anonym poster: 1989847adb425d19ca345c05e65abff6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

It's all in your head. Seriøst.

Anonym poster: 23aabb40aa73707bac38fa5134a8e57a

• Liker 17
Skrevet

Kanskje du er veldig pen? Enkelte føler seg usikker i møte med pene, og tror at mobbing gjør dem tøffere.

Hev hodet og se dumt på dem. Ikke ta deg nær av andre sin dumhet og usikkerhet.

Anonym poster: 75efe93fddaea5486b863c191403b3c7

Skrevet

It's all in your head. Seriøst.

Anonym poster: 23aabb40aa73707bac38fa5134a8e57a

Det er desverre ikke det. Har opplevd dette mange ganger. Også når det kun er meg i den retningen de glor. Så begynner en av de å peke forsiktig mot meg mens hun smiler med et latterliggjørende blikk, mens hun sier noe til vennene sine og alle ser i min retning og ler høylydt.

Dette var bare ett av flere eksempler jeg har opplevd.

TS

Skrevet

Om en gjeng jenter bare går rett mot deg og du går så mye til sides som mulig. Slutt med det.

Få DE til å flytte seg, skaff deg litt ryggrad og virk autoritær.

Anonym poster: d333aced4c2275c89d937db67dfbd5b1

• Liker 12
Skrevet

Kanskje du er veldig pen? Enkelte føler seg usikker i møte med pene, og tror at mobbing gjør dem tøffere.

Hev hodet og se dumt på dem. Ikke ta deg nær av andre sin dumhet og usikkerhet.

Anonym poster: 75efe93fddaea5486b863c191403b3c7

Hadde det bare vært en så enkel forklaring, hadde jeg ikke brydd meg om at de lo. Jeg har aldri fått komplimenter om at jeg er pen. Eneste komplimentene jeg får er at jeg er søt når jeg har sagt noe morsomt.

TS

Skrevet

Om en gjeng jenter bare går rett mot deg og du går så mye til sides som mulig. Slutt med det.

Få DE til å flytte seg, skaff deg litt ryggrad og virk autoritær.

Anonym poster: d333aced4c2275c89d937db67dfbd5b1

Takk for tips, det skal absolutt prøves.

• Liker 1
Skrevet

Jentegjenger er ofte sånn.

(eller... kommer litt an på - hvor gamle jenter er det du mener her?)

Ellers er du nok mest sannsynlig 'bare' paranoid.

• Liker 1
Skrevet

Opp med hodet, rak ryggen og vis dem hjem som er sjefen. Se rett frem og vis at der skal du gå og der går du uten å gå unna. For det er nemlig de som skal vike veien for deg.

Du skal se de flytter seg

• Liker 5
Skrevet

Jeg forstår veldig godt hva du mener, TS.

Jeg er nemlig en slik jente selv.

Uansett hvor jeg går eller havner i, så ender bestandig jenter opp med å hakke på meg og baksnakke meg..

Jeg er ei jente som liker å arbeide hardt, og har fått ganske mye oppmerksomhet fra gutter.

Naturlig nok har jeg valgt å bare henge med gutter, da de ikke mobber meg slik jenter gjør..

Vet ikke hvorfor jenter gjør dette mot meg :P

Gikk på skole i fjor med en klasse som ikke kjente meg. Ikke innvolverte jeg meg i konfliktene de hadde med hverandre, men likevel opplevde jeg å få både lærærne og elevene mot meg. Uten at jeg trengte å si eller gjøre noe som helst!

Og så en dag fikk jeg en ny jobb, og der ble jeg faktisk beskyldt for å ødelegge ting o.l :P

Det virket som at kolegene mine hadde et sterkt ønske om å få meg kastet ut derifra, ved å sverte meg overfor sjefen..

Og ja, blir grovt baksnakket der også ;)

Ingen jente vil tydeligvis være venn med meg, så da henger jeg bare med gutter.

Forstår virkelig ikke disse greien her..

Hvorfor er ikke gutter like dømmende?

Anonym poster: 6acb2dcf1de8c81bad7e0822c6868ebd

Skrevet

Jentegjenger er ofte sånn.

(eller... kommer litt an på - hvor gamle jenter er det du mener her?)

Ellers er du nok mest sannsynlig 'bare' paranoid.

Jenter fra 14-25 års alderen.. har også opplevd at barn har ledd og hvisket av meg. Til og med mamma. Hun vil aldri si hva hun ler av heller. Det er faktisk mest mamma som ler. Det kan skje helt ut av det blå, når vi har en helt vanlig samtale, og jeg har ikke vært morsom en gang.

Og jeg har fått bekreftet av venner jeg har vært sammen med at jenter har ledd av meg. Men jeg går som oftest alene da vennene mine bor i en annen by. Jenter pleier også å følge meg med blikket når jeg kommer gående/går forbi.

Ts

Skrevet

Jeg forstår veldig godt hva du mener, TS.

Jeg er nemlig en slik jente selv.

Uansett hvor jeg går eller havner i, så ender bestandig jenter opp med å hakke på meg og baksnakke meg..

Jeg er ei jente som liker å arbeide hardt, og har fått ganske mye oppmerksomhet fra gutter.

Naturlig nok har jeg valgt å bare henge med gutter, da de ikke mobber meg slik jenter gjør..

Vet ikke hvorfor jenter gjør dette mot meg :P

Gikk på skole i fjor med en klasse som ikke kjente meg. Ikke innvolverte jeg meg i konfliktene de hadde med hverandre, men likevel opplevde jeg å få både lærærne og elevene mot meg. Uten at jeg trengte å si eller gjøre noe som helst!

Og så en dag fikk jeg en ny jobb, og der ble jeg faktisk beskyldt for å ødelegge ting o.l :P

Det virket som at kolegene mine hadde et sterkt ønske om å få meg kastet ut derifra, ved å sverte meg overfor sjefen..

Og ja, blir grovt baksnakket der også ;)

Ingen jente vil tydeligvis være venn med meg, så da henger jeg bare med gutter.

Forstår virkelig ikke disse greien her..

Hvorfor er ikke gutter like dømmende?

Takk for at du delte det du opplever! Det er nok lettere å ha guttevenner enn jentevenner ja, det stemmer for meg også. Så dumt at du blir beskyldt for å ødelegge ting på jobben. Og at du blir baksnakket og at du føler at de vil ha deg bort der ifra. Kan ikke være enkelt å jobbe der tenker jeg meg.. jeg kunne ha gitt deg et lenger svar, men mobilen min er så teit å skrive med, og jeg må virkelig legge meg nå!

Tusen takk for svar ALLE sammen. Kommer tilbake i morgen og sjekker om det har kommet nye innlegg:)

TS

Skrevet

Jenter fra 14-25 års alderen.. har også opplevd at barn har ledd og hvisket av meg. Til og med mamma. Hun vil aldri si hva hun ler av heller. Det er faktisk mest mamma som ler. Det kan skje helt ut av det blå, når vi har en helt vanlig samtale, og jeg har ikke vært morsom en gang.

Og jeg har fått bekreftet av venner jeg har vært sammen med at jenter har ledd av meg. Men jeg går som oftest alene da vennene mine bor i en annen by. Jenter pleier også å følge meg med blikket når jeg kommer gående/går forbi.

Ts

tror dette svaret forklarer en del jeg. Tror du lenge har tenkt at moren din ler a deg så tror du andre gjør det samme. Og hvis folk sier du er søt så kan det hende du bare er uanlig sjarmerende og for folk til å le/smile litt. Jenter hakker på jenter ofte, det skal du ikke ta så personlig for dette er noe veldig mange andre jenter opplever også.

Anonym poster: 250a3e9ebc3b16828055d9c2fde8d110

Skrevet

Jeg selv merker slikt av og til. Jeg går ut, føler meg kanskje litt fin. Går rett i ryggen, smiler og er høflig, og så blir jeg gjerne glodd stygt på av et eller annet kvinnfolk, mens mannen hennes ikke gjør det. Jeg har opplevd at menn har sett på meg, og det er litt ubekvemt hvis de er sammen med noen. Jeg anser meg ikke som kjempeattraktiv, mer "vanlig" men ganske laid-back. Jeg synes ikke jeg "truer" noen, så skjønner heller egentlig ikke greia annet enn at det på en eller annen måte må ha sammenheng med misunnelse av noe slag.

Anonym poster: d92540cfc3c9c3930114dde84d09f604

Skrevet

Æsj, hatt det slik hele livet med jenter og det med mobbing på skolen. Skal ALDRI gå i en ren jenteklasse igjen. Men! De snart 2.5 åra jeg har jobbet der jeg jobber, er det kun jenter, å de kommer jeg ekstremt godt overens med. Rart det er.

Skrevet

Jeg føler meg ikke spesielt attraktiv når jeg blir behandlet slik. for å si det sånn.

Men har fått høre at jeg ser bra ut da, men selvtilitten er for lengst ødelagt..

Skulle ønske noen hadde et svar på hvorfor jenter hakker på "utvalgte" medsøstre.

I min hverdag opplever jeg at folk ekskluderer meg fra vennegjengene og hele fellesskapet :/

Jeg er ikke tilbakestående, og er høyst utadvendt og sosial!

Hva i al verden skulle jeg gjort uten kompisene mine.

They save my ass.

Men likevel synes jeg det er trasig at jenter ikke tør eller vil være venner med meg :/

Føler meg litt alene og dum på det viset, og har på en måte ingen å invittere til bursdag og andre framtidige tilstelninger.

Jeg har i det minste èn eller to stk jentevenner da, men kunne selvfølgelig tenkt noen flere.

Og aller viktigst: Komme overens med alle :)

Jeg har erfart at ganske mange jenter er sykelig opptatt av livet mitt, og at de gjerne snoker, visker og tisker bak ryggen min. Noe jeg er drittlei av!

Synes det er utrolig feigt av dem å ta opp ting uten at jeg får ha et par ord med i laget..

Jeg gruer meg litt psykisk til å møte opp på jobben min hvor jeg vet at både sjefen og kolegene mine misliker meg for ting jeg aldri får vite noe om.

Og noen ganger snakker de til meg som om jeg var et dyr :sjokkert: Haha! Ord blir fattige!

Jeg tror det er noe alvorlig som feiler de på jobben, når de går rundt og er sure og tverre.

Hver eneste dag er jeg blid som ei sol, og koser meg med oppgavene. Jeg hadde virkelig håpet at det kunne glede dem at jeg spredde litt positivitet og solskinn på jobben, men nei :(

Det eneste som holder meg oppe på jobben, er faktisk kundene.

Takk for at dere finnes, fremmede sjeler :hjerte:

Skrevet

Mennesker generelt vil helst ikke flytte seg. ;)

Skrevet

Du må bygge deg opp en stødig ryggrad!

Anonym poster: 5afddaccf58990eae8d5d97813853cc2

Skrevet

Ts

Kanskje det i virkeligheten er du som begynner å se/stirre på dem først? No offence.

Anonym poster: 709fd32d6aa60e4a15a4f1fbf191d12b

Gjest lolipop
Skrevet

Jeg er også sånn. Jeg tror alltid at folk som ser på meg gjør det fordi noe er galt med meg, at de ler pga meg. Det er bare jeg som er paranoid, for ærlig talt, folk er ikke så sykt opptatt av andre. Er nok bare jeg som er usikker og tror at hele verden dreier seg om meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...