Gå til innhold

Hva kan jeg gjøre for å bli bedre kjent med han?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en gutt jeg har møtt i forelesning, jeg har bare møtt han tre ganger og vi prater litt før forelesning, i pausen også tar vi følge ut fra forelesning så langt vi kan. Vi prater mest om skole ting så langt. Han er morsom og jeg føler jeg lett kan prate med han. (Noe som ikke er vanlig for meg siden jeg er ganske sjenert) Hva kan jeg gjøre for å bli bedre kjent med han?

Jeg tør ikke be han på kaffe eller noe sånt :/

Anonym poster: c9ddd27b2027507786953dd5078ea735

Videoannonse
Annonse
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Sett deg ved siden av ham i foreleseningen.

Skrevet

Sett deg ved siden av ham i foreleseningen.

Det gjør jeg

Gjest Herr Heftig
Skrevet

hva med å foreslå å "finne på noe en gang" Deter umulig å tolke det som en date-invitasjon og han kommer garantert til å si ja, fordi den eneste konstanten er deg, og han har jo ikke noe imot deg.

Skrevet (endret)

Inviter han med på noe du allerede skal gjøre. Kan være hva som helst! Key her er at du kommer til å gjøre den tingen, om han blir med - bonus! Hvis ikke, no problem.

Endret av Sjensen
  • Liker 1
Skrevet

studiet har vel noe sosialt opplegg? fest, quiz, foredrag, etc spør om han blir med.

Anonym poster: fc86847a4cb4d2583922409c64fe99c2

Skrevet

hva med å foreslå å "finne på noe en gang" Deter umulig å tolke det som en date-invitasjon og han kommer garantert til å si ja, fordi den eneste konstanten er deg, og han har jo ikke noe imot deg.

Tør ikke sånt :(

Ååååhhh... blir så irriterrt over meg selv noen ganger...

Føler det blir så frempå etter å ha møttes 3-4 ganger

Skrevet

Si at det er noe av pensum du ikke skjønner - men gjør det når forelesningen slutter? Kanskje han setter seg ned med deg, kanskje han foreslår at han kan forklare deg det på lesesalen. Eventuelt kan du også nevne at du må stikke da, men spørre om han kan forklare deg det enten in person eller f.eks. på Facebook. Da er du i hvert fall et lite steg nærmere. Eventuelt får du, som andre sier, sørge for å støte på ham oftere.

Det finnes intet hokus-pokus her, men finn på unnskyldninger for å prate med ham utover akkurat de timene med forelesninger. Hvis du får til å omgås ham utenfor kun forelesning, selv om det er i en faglig setting (og med det som unnskyldning), kan det fort løsne.

Jeg, som mannlig student tidlig i 20-årene, hadde bare funnet det hyggelig. Romantisk interesse eller ikke.

Anonym poster: 08d10b4855a464122f8bdad363857748

Skrevet

Tør ikke sånt :(

Ååååhhh... blir så irriterrt over meg selv noen ganger...

Føler det blir så frempå etter å ha møttes 3-4 ganger

Det beste er jo å bare være ærlig og ikke gå rundt grøten. Pluss, det viser at du har selvtillit, og det er attraktivt; "du ser ut som en kul fyr og jeg vil gjerne bli bedre kjent med deg". Ta tak, gå for det du vil ha! :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...