Gå til innhold

Bra mat før, underveis og etter trening?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trener veldig lange økter, og trenger derfor bra mat både før, underveis og etter trening. Synes det er vanskelig å spise riktig, særlig underveis i treningen. Vi har ikke veldig lange spisepauser, så ofte slenger jeg bare i meg en banan. Til helgen skal jeg trene fra klokka 10-18, og trenger endel mat. Hva er bra å spise underveis i økta da? Og hva slags frokost er best, og hva spiser jeg etter trening? Og bør jeg ha noe spesielt i drikkeflaska annet enn vann? Er ganske fersk på dette, så jeg har jo ikke peiling.

På forhånd tusen takk for svar!

Anonym poster: 9dd04c79fe4a8ba954f7a4269c1a0534

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må bare spørre. Hva i alle dager trener du som varer en arbeidsdag?

• Liker 3
Skrevet (endret)

Pre- and post-workout nutrition is a hot topic in the fitness community, mostly from people trying to make a living out of selling post workout supplements. Guess what? They’re biased. Keep it simple: have some protein and carbs 1-3 hours before, and some protein and carbs 0-1.5 hours after. You can follow this protocol if you need exact numbers. It doesn't need to be immediate. In fact, you don't even NEED protein post workout assuming you're not lifting in a fasted state [1][2][3][4][5][6][7][8]. If you can’t stomach anything around workouts, get a whey shake and some carb source like banana. Even while cutting carbs to lose fat, you want to eat protein and carbs around workouts; eating some before will allow you to train harder, and you want to eat some afterwards because working out induces both protein synthesis as well as breakdown, and to inhibit this, some carbs and a good serving of protein are needed.

Spise underveis trening er det ingen som gjør, for man skal ikke trene så lenge at det blir nødvendig.

Endret av Sjensen
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...