Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en baby på 3 måneder som skriker krakilsk til fremmede. Hvis noen ser litt for lenge på ham, eller til og med våger å prate med ham vrir leppene seg, og han skriker og gråter krakilsk i 20 minutter. Er bare mor og far som kan trøste ham.

Hva gjør man med sånt?

Er jo umulig å få andre til å holde ham.

Anonym poster: 4c9123f3d3c341897b203df1c52cc447

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da holdt vi han frem til han ble trygg på den som skulle holde.

Anonym poster: 0ecb3fd0a552df3a077c95bc2fe119c0

Skrevet

Det hjelper ikke. Kan sitter flere timer...han roer seg litt, men nekte å bli holdt av fremmede.

Skrevet

Da skaper dere trygghet for ham og LAR VÆRE å gi ham til fremmede. Enkelte babyer blir stresset av fremmede! Det kommer når det kommer!!

Anonym poster: f1730f66ab27b2d607c315aa55cfcd4c

• Liker 5
Skrevet

At en baby på 3 mnd ikke skal tåle å bli sett på eller snakket til av andre enn mor og far høres ikke normalt ut.

• Liker 4
Gjest Magdalene
Skrevet

Her kan babyen på 5mnd noen ganger begynne å gråte om bestefaren holder han, når det er lenge siden sist.

Det som hjelper da er at bestefaren fortsetter å holde han, mens han går litt rundt og titter på forskjellige ting. Etter en liten stund er det helt greit :)

Skrevet

At en baby på 3 mnd ikke skal tåle å bli sett på eller snakket til av andre enn mor og far høres ikke normalt ut.

Det kommer vel an på hvem du er?

For min del hadde jeg tatt det med ro og latt det gå sin gang. Han blir jo klar for fremmede gradvis etterlever, skulle man tro.

Jeg synes 3 mnd gamle babyer har lov til å være skeptiske til verden rundt seg. Unntatt overfor foreldrene :)

• Liker 4
Skrevet

Tror du kan slappe helt av. Ikke uvanlig at babyer er redd omtrent alt som kan krype og gå, bortsett fra sine foreldre.

Går nok over.

Anonym poster: 49d351a9d3769a0ecb4b60596f58fb1b

• Liker 3
Skrevet

Det kommer vel an på hvem du er?

For min del hadde jeg tatt det med ro og latt det gå sin gang. Han blir jo klar for fremmede gradvis etterlever, skulle man tro.

Jeg synes 3 mnd gamle babyer har lov til å være skeptiske til verden rundt seg. Unntatt overfor foreldrene :)

Gjør det? 3 mnd? Man har jo ikke kommet dithen utviklingsmessig at alt skal være farlig engang. Greit nok at babyer på den alderen kan grine litt, men at en baby skal ha store issues og hylskrike lenge fordi alle andre enn foreldrene ser på den, merk SER på, det står jeg for ved at ikke er normalt. Gi det 2-3 mnd til så kan jeg forstå at en baby uttrykker mer skepsis, men jeg vil også tro at det er utenfor normen at de hyler til alt og alle uansett. At noe ikke er normalt betyr jo, som du sikkert skjønner, at det ikke er slik at det aldri skjer, men at brorparten ikke vil reagere med en halvtime med hylskriking dersom noen sier hei til dem.

Skrevet

Oj! Dette høres jo ut som gutten vår - helt til vi fant ut at han reagerte voldsomt på allslags parfymerte produkter!!

Kan det være en forklaring hos dere også?

Skrevet

Min på 6 min blir veldig snurt om fremmede snakker til han, men når han var 3 mnd så var han ikke så ille.

Anonym poster: 5c802402844b5710ff94a239f03dc51d

Skrevet

Hva gjør man for å få en skeptisk baby vant til andre enn mor og far?

• 2 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør man for å få en skeptisk baby vant til andre enn mor og far?

Enkelt. Man tar tiden til hjelp. Er man skeptisk så er man. Dere kan jo trene litt.

Anonym poster: f1730f66ab27b2d607c315aa55cfcd4c

Skrevet

Er ikke det der naturlig innstinkt? Kanskje han er mer intelligent og vil til mor og far fordi der er det trygt? Fra spøk til alvor...ville ikke stresset med det. Det kommer når han er klar for det :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...