AnonymBruker Skrevet 20. februar 2013 #1 Skrevet 20. februar 2013 Nå føler jeg meg fjortis. Jeg er støttekontakt for en som jeg har vært med til et sted endel ganger nå, (som ledsager), og har da holdt meg litt i bakgrunnen. På dette stedet har jeg noen ganger sett en gutt i forbindelse med hans jobb. Syntes han var kjekk første gang jeg så han. Jeg pleide å bli fort betatt i mine "yngre dager", men det er lenge siden sist.. Men nå føltes det litt sånn igjen. Bare ved å se han (og se hvordan han forholdte seg til folk. virket veldig hyggelig!) Men syntes han så yngre ut enn meg, rundt 20 år kanskje. Jeg er 25. Så jeg tenkte at han er vel for ung for meg:p Men jo mer jeg så han, desto mer småbetatt ble jeg. Det er ikke naturlig at jeg begynner å snakke med han når jeg er med som ledsager, men ei jeg kjenner har litt med han å gjøre. En gang jeg sto å snakket med henne, kom han. Så de også ble stående og snakke litt. Han snakket om huskjøp og virket mer voksen enn jeg tenkte han var. Hun jeg kjenner visste ikke hvor gammel han var, sa hun da han gikk. Men hun visste navnet hans. Jeg googlet han, og fant ut at han er like gammel som meg. Men han kommer fra en liten bygd et stykke vekk fra der jeg vokste opp, og det er visst der han har tenkt å bygge seg hus. Jeg tenker kanskje for langt frem i tid, men jeg tenker at det ikke er vits i å prøve å få litt kontakt med han og se hva som kan skje. For jeg ser ikke for meg å ville bo på stedet han er fra i fremtiden. Jeg ser for meg å bo mer sentralt enn der jeg bor nå også, og da må jeg et godt stykke vekk. Men denne gutten virker bra altså... Det er noe "ved" han.. Kanskje han overhodet ikke hadde vært interessert i meg uansett.. Men hva ville dere gjort? Anonym poster: 30081fa92d985955b9c507af3a37c169
hjertetihånden Skrevet 20. februar 2013 #2 Skrevet 20. februar 2013 Go for it!!! Hvis ikke grunnen for at han bygger hus er fordi han har samboer da... Han er singel vel? ;-) If so, just go for it!!! Deilig følelse :-) 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2013 #3 Skrevet 20. februar 2013 Det er så slitsomt å bli fort betatt synes jeg!! Har som regel endt med skuffelse for min del... Såå kjekk, virker snill utifra det lille jeg har hørt han åpne munnen..... Så har vi kanskje møttes på fest, rota litt, men så på date senere viser det seg fyren er kjekk fortsatt ja, men personligheten er kjempedårlig.... Igjen og igjen har dette skjedd.... Jeg vet egentlig at utseendet ikke spiller noen rolle, men det er det jeg faller for i starten da, og så tar det tid å finne ut om resten er likandes. Så utfra min erfaring, og siden han også vil bo annet sted enn deg, ville jeg latt være å prøve meg på noe vis. Men hvis du virkelig synes det er noe med han, så bør finne ut mer. Hør med venninna di som kjenner han? Hun kan vel fiske litt? Anonym poster: 7656f1e201303c4433e667b364887d91
sara-ellis Skrevet 20. februar 2013 #4 Skrevet 20. februar 2013 Du har alt å tape ved å ikke prøve :-) 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2013 #5 Skrevet 20. februar 2013 Hjerteihånden: Han er singel ja:) Anonym: Hun jeg kjenner har bare litt med han å gjøre i forbindelse med jobben hans. Det er ikke naturlig for henne heller å snakke om veldig private ting med han. Det med huskjøp kom opp da det ble snakk om at det var usikkert hvor mye jobb det ville bli på han der fremover, så husbygginga kanskje måtte utsettes. Sara-Ellis: Ja, men jeg trenger litt hjelp av dere; Hvordan går jeg frem? De jeg har hatt noe på gang med før har jeg blitt kjent med gjennom skole, venner, eller møtt på fest. Med noen startet det også med at en av oss sendte en SMS til den andre, og så ballet det på seg. Føler meg for gammel til det nå... Kan gå lang tid mellom hver gang jeg ser han i forbindelse med ledsager-greia. Og der er det uansett ikke helt naturlig å prøve å komme i prat med han. Anonym poster: 30081fa92d985955b9c507af3a37c169
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2013 #7 Skrevet 20. februar 2013 Er dere venner på fb? Nei, jeg er ikke på Facebook.. Anonym poster: 30081fa92d985955b9c507af3a37c169 2
hjertetihånden Skrevet 20. februar 2013 #8 Skrevet 20. februar 2013 Søren... Det kunne vært en innfallsport. Bli medlem av fb? Hehehe
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2013 #9 Skrevet 20. februar 2013 Hehe.. Og legge han til som venn? Synes det blir litt i samme gate som SMS.. Ikke er jeg noe ute på byen heller. Kunne "tilfeldigvis" dukket opp på samme sted som han, om han pleide å gå ut. Men vet ikke om han gjør det.. Anonym poster: 30081fa92d985955b9c507af3a37c169
hjertetihånden Skrevet 20. februar 2013 #10 Skrevet 20. februar 2013 Det er nok litt mer "stuerent" med fb enn sms da, men hvis du ikke på fb, blir det litt rart å plutselig åpne den profil. Jeg tror det er en løsning å ta tyren ved hornene og rett og slett ta kontakt? Hvor godt kjenner du til han? Vet han hvem du er?
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2013 #11 Skrevet 20. februar 2013 Jeg kan ikke huske å ha sett han før jeg så han på det stedet jeg er med han jeg er støttekontakt for. Gutten, rettere sagt mannen, vet at jeg er støttekontakten til han.. Som oftest har vi bare sagt "hei" til hverandre. Har såvidt snakket litt mer med han, men bare om været og sånt. Anonym poster: 30081fa92d985955b9c507af3a37c169
Gjest Hillary Skrevet 21. februar 2013 #12 Skrevet 21. februar 2013 Det finnes mange gutter her i verden som er pene. Utseende har lite å si når det kommer til stykket. Prøv å ikke tenke på han!
Rauha ja rakkaus Skrevet 21. februar 2013 #13 Skrevet 21. februar 2013 Hvorfor ikke sende en melding? Det er jo ikke så mange andre måter å kontakte han på hvis du sjelden ser han, du ikke er på Facebook, du veit ikke om/hvor han pleier å feste i helgene..?
Rauha ja rakkaus Skrevet 21. februar 2013 #14 Skrevet 21. februar 2013 Ser nå at du føler deg for gammel for melding og at det så kanskje baller på seg. Men man blir da aldri for gammel til å ta kontakt via en uskyldig melding.. Jeg har sendt melding til folk jeg ikke har sett på lenge, spurt hvordan det står til og etterhvert om de vil møtes og ta en kaffe.. Og så er kontakten gjenopprettet. Har fått melding fra et par menn jeg ikke kjente også. Han ene ble jeg kjempeglad for å få melding fra, vi hadde aldri snakket sammen, men hadde sett hverandre og blikkflørtet litt. (Han andre ante jeg ikke hvem var, så syntes det var litt creepy da jeg fikk meldinger om at han hadde sett meg i butikken, sett meg sykle forbi jobben hans, at jeg så flott ut i dag osv..) Er han ikke interessert, så skriver han sikkert dèt. Tenker han blir smigret i alle fall. Og tenk om han er nysgjerrig på deg også? Begge kan jo gå glipp av noe fantastisk om du ikke tar kontakt
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2013 #15 Skrevet 22. februar 2013 Hillary: Jeg har et godt inntrykk av han. Det er ikke bare utseendet.. Rauha ja rakkaus: Vet ikke hva jeg skulle skrevet i en eventuell sms.. Er det andre måter jeg kunne fått kontakt på? Og hva kan jeg begynne å snakke om neste gang vi sees f.eks.? Er så dårlig på smalltalk. Husket nettopp at jeg var litt betatt av en annen fra det lille stedet han er fra (alle kjenner alle og han er attpåtil like gammel som oss). Jeg sendte sms til han. En av kameratene hans ville spleise oss. Det er over 7 år siden, men da var det litt smser frem og tilbake og vi møtte hverandre såvidt før jeg fant ut at han ikke var helt min type.. Han kameraten har jeg vært på hils med siden, når vi en sjelden gang sees (over et år siden sist). Han vil kjenne meg igjen om vi sees. Litt derfor synes jeg det er pinlig med sms. Sms-jenta strikes again. Generelt er jeg "redd" for at folk skal få vite om jeg sender sms. Hva akkurat han jeg er betatt av synes om en sms er ikke så farlig, men de han eventuelt forteller det til. Så tips om andre fremgangsmåter enn sms mottas med takk! Anonym poster: 30081fa92d985955b9c507af3a37c169
Ferny Skrevet 22. februar 2013 #16 Skrevet 22. februar 2013 Hillary: Jeg har et godt inntrykk av han. Det er ikke bare utseendet.. Rauha ja rakkaus: Vet ikke hva jeg skulle skrevet i en eventuell sms.. Er det andre måter jeg kunne fått kontakt på? Og hva kan jeg begynne å snakke om neste gang vi sees f.eks.? Er så dårlig på smalltalk. Husket nettopp at jeg var litt betatt av en annen fra det lille stedet han er fra (alle kjenner alle og han er attpåtil like gammel som oss). Jeg sendte sms til han. En av kameratene hans ville spleise oss. Det er over 7 år siden, men da var det litt smser frem og tilbake og vi møtte hverandre såvidt før jeg fant ut at han ikke var helt min type.. Han kameraten har jeg vært på hils med siden, når vi en sjelden gang sees (over et år siden sist). Han vil kjenne meg igjen om vi sees. Litt derfor synes jeg det er pinlig med sms. Sms-jenta strikes again. Generelt er jeg "redd" for at folk skal få vite om jeg sender sms. Hva akkurat han jeg er betatt av synes om en sms er ikke så farlig, men de han eventuelt forteller det til. Så tips om andre fremgangsmåter enn sms mottas med takk! Anonym poster: 30081fa92d985955b9c507af3a37c169 Vi lever i det herrens år totusenogtretten - man trenger ikke lengre være "redd" for at andre mennesker eventuelt skulle få høre at du har sendt en sms til noen. Dette er et helt normalt kommunikasjonsmiddel, og ingen blir omtalt som sms-jenta dersom de skulle tekste noen, særlig ikke om det er syv år siden sist (som i dette tilfellet). Sms-jenta strikes again....? Really? Jeg hadde ikke stusset om en gutt jeg hadde møtt gjennom jobben tok kontakt. Et lite hei og hallo, og synes du virker så flott, hadde vært hyggelig å treffes en dag. Dette er meeeeget normalt, og det er ikke så uvanlig at jenta tar initiativ lengre heller. For øvrig er facebook også et greit sosialt medium og kommunikasjonsnettverk. Jeg sier meld deg inn og velkommen til fremtiden!
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2013 #17 Skrevet 22. februar 2013 TS, du tenker altfor mye! Jeg ble sammen med en bekjent av en jeg rota med for et par år siden. Trodde det ville bli pinlig å møte de sammen men han jeg rota med hadde da antenner. Han nevnte ingenting... Så litt uskyldig teksting kan du forstå at noen ihvertfall ikke vil sladre om. Den som intet våger intet vinner!
xyoyx Skrevet 22. februar 2013 #18 Skrevet 22. februar 2013 Jeg kjenner til greia med å bli fort betatt. Men en ting jeg lurer på: Har du nummeret hans? Hvis ikke syntes jeg ikke at du burde søke det opp å sende sms. Det kan fort bli litt "stalker"-aktig syntes jeg. Men hvis du har det så er det bare å kjøre på!
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2013 #19 Skrevet 22. februar 2013 Har du nummeret hans? Hvis ikke syntes jeg ikke at du burde søke det opp å sende sms. Det kan fort bli litt "stalker"-aktig syntes jeg. Men hvis du har det så er det bare å kjøre på! En gang jeg sto å snakket med henne, kom han. Så de også ble stående og snakke litt. Hun jeg kjenner visste ikke hvor gammel han var, sa hun da han gikk. Men hun visste navnet hans. Jeg googlet han, og fant ut at han er like gammel som meg. Nummeret har hun neppe! Sms er ikke lurt uansett synes jeg, for da blire tydlig at hun er litt intr. TS, du har ikke sett han før selv om han kommer fra et sted som ikke er så altfor langt vekk eller? Det er jo uskyldig å spørre om han er nyinflytta på stedet du bor, for du hakke sett han før (om ikke du bor i en gigantisk by da). Så er en samtale kanskje igang.. Ikke ha hastverk og la han vite at du er litt betatt.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2013 #20 Skrevet 23. februar 2013 Ferny: Nei, sms er vel ikke så ille.. Men det er ikke felles jobb vi har møttes gjennom. Jeg er med som ledsager til et sted han noen ganger er innom i forbindelse med sin jobb. Så når vi møtes, er veldig tilfeldig. Jeg har vært med han jeg er støttekontakt for 15-20 ganger de siste månedene kanskje, men kun sett mannen 6-7 ganger. Og når vi har snakket har det mest vært hei og hadet. Så vi har ikke snakket nok til at jeg føler det er naturlig å ta kontakt. Xyoyx: Jeg har ikke nummeret hans. Skulle jeg sendt sms, måtte jeg søkt det opp. Føler ikke at det hadde vært "stalkeraktig", men kvier meg allikevel. Gjest: Jeg kan ikke huske å ha sett han før nei. Men han er klar over at jeg nå vet at han kommer fra stedet han ønsker bygge hus. Takk for tipset, men jeg kan ikke spørre om han er nyinnflytter da nei. Anonym poster: 30081fa92d985955b9c507af3a37c169
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå