Gå til innhold

Noen med nytt fint kjøkken? Spørsmål

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal ha oss nytt kjøkken, alt helt nytt, i et annet rom enn kjøkkenet er nå.

Jeg har kikket mye på mange fine kjøkken, men en ting jeg lurer på er hvor har dere håndhåndkle hen? Og kopphåndkle? Må jo være nært vasken så man får tørket hendene sine enkelt. Vet noen har håndhåndkle inni skapet under vasken, men der er det jo venlig, og praktisk å ha søpla, vil ikke ha søpla og håndkle samme sted..

En annen ting, dere som har hund/katt/begge, hvor har dere matskålene hen? Er jo naturlig å ha det på kjøkkenet, vi har det nå. Men lurer på hvor vi skal ha det uten at det blir i veien?

Hvor har dere kjøpt kjøkken? Fikk dere mye hjelp? Får man hjelp hvis man kjøper på ikea?

Våres kjøkken blir litt hesteskoformet med kjøkkenøy. eller mer som en L med en liten utover på toppen også.

Anonym poster: a56b207665e990b95f95ade6c730058b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Badabing

Vi har hesteskoformet kjøkken vi også, fra Ikea. Vi var først hos Norema og hadde egentlig planlagt å kjøpe det der, men så tegnet vi kjøkken på ikea.no sånn halvveis for moro skyld og fant ut at vi sparte ca 130.000 på å kjøpe det der.

Du får helt klart bedre service og hjelp hos kjøkkenprodusenter som Norema osv, og selvfølgelig mye bedre løsninger på "innmat" i kjøkkenskap - og skuffer. For oss ble det en avveining, og vi fikk råd til både brosteinslegging og kjøkken ved å velge Ikea. :P Men når dere skal ha et helt nytt oppsett på kjøkkenet, kan det være mye å hente på å velge en ordentlg kjøkkenleverandør, de ser muligheter på en helt annen måte enn oss.

Vi bruker lite kopphåndklær, helst når vi har store kjeler, og da slenger jeg det bare på vask etterpå. Håndhåndklet har vi over en av håndtakene på skuffen, vi har slike lange håndtak. Da får jeg hatt det rett ved vasken.

Hundeskåler har vi i gangen siden vi har parkett på kjøkkenet og den ene søler sånn med vann. I tillegg får de egentlg ikke være på kjøkkenet, da blir de så tiggete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sånn fin krok til å henge over skapdøra. Har håndkle hengende der. Oppvaskklut henger på innsiden av skapdøra. Oppvaskhåndkle brukes så sjeldent at det går rett i vask etterpå.

Anonym poster: 1d08e167fed1c666296ba7381d4da25d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal ha stort kjøkken kan du ha eget søppelsorteringsskap, da kan håndkleene fint henge i skapet under vasken.

Anonym poster: d3f297ee3d228485340b5174f2c199c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har håndkle hengende over stangen på ovnsdøra, men så har vi stekeovnen rett i nærheten av vasken også. Bruker det stort sett til å tørke hendene egentlig. Moren og faren min har en håndklestang på ene enden av skapene, jeg syns de har de upraktisk for det er litt unna vasken.

Vi har kjøkken med 4 vegger og på den ene veggen er det vindu ut mot stua så den veggen har vi valgt å ikke bruke noe særlig er også den veggen som har døråpning. Vi har derfor hesteskokjøkken. Så der har vi hundeskålene forann et høyskap hvor maten til hundene er satt inni. Vi har ikke fått satt på sokkellister enda siden det er så skjevt overalt der inne så innimellom dytter jeg skålene under benkeskapene.

Vi hentet et kjøkken vi fant på finn.no som ville passe relativit perfekt på kjøkkenet vårt. Jeg hadde målt det opp og tegnet på ikea.no sin kjøkkenplanlegger så da viste jeg hva jeg hadde plass til og hva jeg ville ha av skap. Så til slutt fant jeg et kjøkken som hadde alt utenom 1 skap. Skapet kjøpte jeg på ikea også fikk jeg tak i karusell til å ha inni billig på nettet. Vi endte også opp med en vinhylle fra Ikea siden vi fikk plass til det også. Så måtte vi ha ny benkeplate som vi kjøpte på smart club. Totalpris på kjøkkenet har jeg ikke fått meg selv til å regne ut enda, men vi kom under 10000 og da valgte jeg den benkeplaten jeg selv ville ha. Også viste det seg at vi måtte bytte røropplegg under vasken så der ble det litt ekstra. Bare sånn lite tips om noen andre tenker i de baner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøkken fra Norema. Når vi kjøpte leiligheten, ettersom den var helt ny, så ble både kjøkkeninnredningen og badinnredningen fra Norema.

Er fornøyd med den, har mye plass og veldig god planløsning.

Vaske-ting har jeg i en liten kurv ved siden av vasken, hvor jeg har både håndsåpe og håndkrem,så det ser fint ut.

Under vasken har jeg kun søppelbøtte, som skiftes hver dag.

Håndklene har jeg over vasken, så det ser mest mulig pent ut, og da mener ikke jeg slike rutete eller mønstrete håndklene, men i en farge.

Ikea kjøkken kan også være fint, har sett mye kjøkken fra ikea, hvor jeg fikk hakeslep.

Så uansett hva dere bestemmer dere får, så blir det nok fint:)

Lykke til

Anonym poster: e4d9aeb663602b72ee9754a90628eb08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...