Gå til innhold

Svart slips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Passer det seg med svart slips i bryllup? Jeg spør, fordi jeg ikke har vært i et før, og ikke kjenner "etiketten"... ? Og bør fargene matche på mann og kvinne som kommer sammen?

Anonym poster: 27e5bd1f995f1842c8c376e85034de19

Skrevet

Hva er kleskoden? Svart er sorgens farge.

Skrevet

Fargene på mann og kvinne trenger ikke matche, nei. Ut over det så kan et svart slips tillates dersom man har en fargerik skjorte, men jeg ville nok i utgangspunktet ha valgt en annen farge på slipset. :) His du er i tvil så spør brudeparet.

Skrevet (endret)

er ikke alle som har mange slips i forskjellige farger!

jeg syns det er greit med svart slips i bryllup :) har man dressbukse, skjorte og slips - så er man pyntet og fin :)

men om du har en skjorte med farge (ikke mye mønster, men ensfarget), så ville jeg brukt den og det svarte slipset. har du ikke det, så kan du fint bruke en hvit skjorte til :)

ang å matche partner, så syns jeg det kan være stilig hvis man har samme farge skjorte/ slips som kjolen f.eks! men de som matcher er i fåtall, etter det jeg har sett i bryllup. Man kan gjøre som man vil!

Endret av lisha
Skrevet

Både sort slips og sort skjorte passer utmerket til hvit og til alle andre farger på skjorten (burtsett fra enkelte bruntoner så klart men det handler om fargesammensetning, ikke om eventen).

Jeg syns det er fint når et par matsjer hverandre, men det behøver ikke bety like grilldresser lissom. Kjæresten og jeg skal i bryllup snart og da skal jeg ha orange og grå kjole, og han skal ha grå skjorte med orange slips i samme farge :) (tror jeg da, men undertegnede kan lett ombestemme seg. men matsje skal vi)

• Liker 1
Skrevet

Sort, smalt slips er jo moteriktig akkurat nå. At sort er sorgens farge er å overdrive litt. Ingen tenker det om slips, eller dress for den slags skyld. :)

• Liker 3
Skrevet

Hvis dressen er grå går det vel med svart slips? Og hvit skjorte?

Anonym poster: 27e5bd1f995f1842c8c376e85034de19

Skrevet

Med tanke på at de fleste nå godtar svart kjole på damer regner jeg med at et svart slips er helt ok :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...