AnonymBruker Skrevet 20. februar 2013 #1 Del Skrevet 20. februar 2013 Ja, er det det? Sånn egentlig? Jeg er selv homofil, er derfor jeg lurer på. Anonym poster: 7ea21f4e3769a7a13bfeccbead236ad3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 20. februar 2013 #2 Del Skrevet 20. februar 2013 Nei. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 21. februar 2013 #3 Del Skrevet 21. februar 2013 Det fins ikke noe som heter "genfeil". Er du ellers OK? Det er mye mulig at det en eller annen gang vil kunne konkluderes med at homofili er genetisk betinget. Men i en overbefolket verden kan jeg ikke helt se problemet med at noen blant oss har en seksuell legning som garanterer at de ikke vil forsøke å forplante seg. Med mindre resten av genomet deres er så ekstremt bra at noe vil gå tapt. Tell you what, Jack. Hvis du ellers er normalt utrusta, eller kanskje tilogmed over gjennomsnittet intelligent eller kunstnerisk, eller noe annet fint, så kan du melde deg som sæddonor, og ikke tenke så mye på hvem som har en genfeil og hvem som ikke har. OK? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gunfreak Skrevet 21. februar 2013 #4 Del Skrevet 21. februar 2013 Det er ingen som vet hvor homofil kommer fra, det er flere teorier en, noen eller nesten alle av dem kan være riktige, mange ser nå på livet i livmoren, flere mener at morens hormoner påvirker orienteringen til barnet, blant annet er det visse beviser for at viss du er sønn nr 2, 3 eller 4 osv, så er sjangsen større for å bli homofil enn første fødte sønn. Det er jo klart ikke bevist helt, men ting tyder på dette, det er fult mulig at både gener kan gjøre deg homofil OG oppholdet i livmoren, kanskje noen homofile er det pga. gener, andre er det pga. hormoner i livmoren, kanskje begge deler må til for å bli homofil vi vet ikke. Så har du bifile hvorfor er noen det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 21. februar 2013 #5 Del Skrevet 21. februar 2013 Det er ingen som vet hvor homofil kommer fra, det er flere teorier en, noen eller nesten alle av dem kan være riktige, mange ser nå på livet i livmoren, flere mener at morens hormoner påvirker orienteringen til barnet, blant annet er det visse beviser for at viss du er sønn nr 2, 3 eller 4 osv, så er sjangsen større for å bli homofil enn første fødte sønn. Det er jo klart ikke bevist helt, men ting tyder på dette, det er fult mulig at både gener kan gjøre deg homofil OG oppholdet i livmoren, kanskje noen homofile er det pga. gener, andre er det pga. hormoner i livmoren, kanskje begge deler må til for å bli homofil vi vet ikke. Så har du bifile hvorfor er noen det? Det er ikke beviser. Det er en øket sannsynlighet, som kan danne grunnlag for spekulasjoner. Men det er ikke det vi kaller et "bevis". Ikke der jeg lærte forskning, iallfall. Vi kan snakke om beviser når vi klarer å stable på beina en reduksjonistisk årsaksrekke fra gener, hormoner og så videre, til aktuell atferd. Men det er antakelig lurt å ikke holde pusten mens man venter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 21. februar 2013 #6 Del Skrevet 21. februar 2013 Jack Harkness hadde et sånt program der de forsøkte å finne årsaken til homofili, han er homofil selv. Jeg mener de gentestet, eller kanskje det var et annet program, en hel familie. Det var ingenting som utpekte seg genetisk, ved første øyekast, fra de homofile til de heterofile. Men det er jo bare på overflaten av alt som er gener de så. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 21. februar 2013 #7 Del Skrevet 21. februar 2013 Det er en kombinasjon av genetikk og det som skjer i livmoren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 21. februar 2013 #8 Del Skrevet 21. februar 2013 Hvordan vet du det? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 21. februar 2013 #9 Del Skrevet 21. februar 2013 Forøvrig, den sikreste teorien som jeg har hørt, angående hva som skjer i livmoren, er når det er tvillinger; en gutt og en jente. Da skal visstnok gutten være såpass påvirket av kvinnelige hormoner, både fra søster og mor, at sjansene for å bli homofil er noe økt fremfor om gutten er en enling. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 21. februar 2013 #10 Del Skrevet 21. februar 2013 Jack Harkness hadde et sånt program der de forsøkte å finne årsaken til homofili, han er homofil selv. Jeg mener de gentestet, eller kanskje det var et annet program, en hel familie. Det var ingenting som utpekte seg genetisk, ved første øyekast, fra de homofile til de heterofile. Men det er jo bare på overflaten av alt som er gener de så. Gener er elendige kandidater til statistisk analyse hvis man er ute etter sammenhenger som er komplekse. Unntatt for helt enkle ting som sigdcelleanemi og denslags, som skriver seg fra ett enkelt defekt gen. Det er det mange grunner til. For det første så er det så inn i helsike mange av dem, at selv med svært strenge krav til statistisk signifikans, så er man dømt til å få alt for mange falske positive treff bare på tilfeldighet. Dernest så vil man, dersom man setter signifikansnivået for HØYT, risikere å gå glipp av mange reelle positive sammenhenger, og endelig så er mange av de sammenhengene man leter etter, et resultat av komplekse samspill mellom flere gener OG faktorer i omgivelsene. Og redundans, dvs at genomet inneholder flere kopier av de samme gensekvensene slik at noen kan være mutert og fucka opp mens andre fungerer helt greit, vil ytterligere bidra til å maskere sammenhenger mellom bestemte genotyper og fenotyper, fordi hvis bare ett eller to gener er defekte, men man enda har en reserve nr tre som virker som den skal, så vises ikke defekten i fenotypen. Gud, jeg er glad jeg ikke forsker på gener og ting som seksuell legning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 21. februar 2013 #11 Del Skrevet 21. februar 2013 Forøvrig, den sikreste teorien som jeg har hørt, angående hva som skjer i livmoren, er når det er tvillinger; en gutt og en jente. Da skal visstnok gutten være såpass påvirket av kvinnelige hormoner, både fra søster og mor, at sjansene for å bli homofil er noe økt fremfor om gutten er en enling. Hvorfor i helsike blir ikke jenta traktorlesbe, da? Finnes det noen rettferdighet i denne verden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 21. februar 2013 #12 Del Skrevet 21. februar 2013 Hvorfor i helsike blir ikke jenta traktorlesbe, da? Finnes det noen rettferdighet i denne verden? Dette viser bare at jenter er det overlegne kjønn allerede fra in utero! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2013 #13 Del Skrevet 22. februar 2013 Det fins ikke noe som heter "genfeil". Er du ellers OK? Det er mye mulig at det en eller annen gang vil kunne konkluderes med at homofili er genetisk betinget. Men i en overbefolket verden kan jeg ikke helt se problemet med at noen blant oss har en seksuell legning som garanterer at de ikke vil forsøke å forplante seg. Med mindre resten av genomet deres er så ekstremt bra at noe vil gå tapt. Tell you what, Jack. Hvis du ellers er normalt utrusta, eller kanskje tilogmed over gjennomsnittet intelligent eller kunstnerisk, eller noe annet fint, så kan du melde deg som sæddonor, og ikke tenke så mye på hvem som har en genfeil og hvem som ikke har. OK? Jeg er kvinne, så jeg kan nok ikke donere sæd. Men om jeg vil ha barn så er jo ikke det noe problem. Anonym poster: 7ea21f4e3769a7a13bfeccbead236ad3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 22. februar 2013 #14 Del Skrevet 22. februar 2013 Dette viser bare at jenter er det overlegne kjønn allerede fra in utero! Bitches! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 22. februar 2013 #15 Del Skrevet 22. februar 2013 And proud of it. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 22. februar 2013 #16 Del Skrevet 22. februar 2013 Hvordan vet du det? Forskning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2013 #17 Del Skrevet 22. februar 2013 Homofile menn har en noget mer kvinnelig hjerne enn andre menn. Fant dem visst ut. Likefull menneske, men ikke en normal mann, som ville likt kvinner. Anonym poster: 67eb3696dd78d5597631212d41a07472 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 22. februar 2013 #18 Del Skrevet 22. februar 2013 Forskning. Link, takk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 22. februar 2013 #19 Del Skrevet 22. februar 2013 Link, takk. Vær litt gem, da! "Forskning viser at..." burde da være helt OK, det? Den og "Scientists are baffled by...." Min personlige favoritt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 22. februar 2013 #20 Del Skrevet 22. februar 2013 Egentlig så bruker jeg den selv. Men det er fordi hukommelsen min er så ræva at jeg aldri husker hvor jeg har ting jeg har lest/sett/hørt fra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå