Gå til innhold

Pause i forholdet, eller...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

ååå, er så frustrert. Har vært sammen med kjæresten i 5 år og bodd sammen i 4. Vi har det bra sammen, men vi hadde det bedre før. Nå har forholdet liksom blitt en vane og jeg er veldig lei. Forholdet har føltes som en vane over lang tid. Jeg har litt lyst til å ta en pause, men samtidig ikke. Tenk hvis det er feil å gjøre det, tenk hvis jeg finner ut at jeg vil være sammen med han, men så funker det ikke etter pausen. Er redd for at pausen skal ødelegge. Det svekker jo en del tillit i forholdet. Vi har så vidt snakket om det, og vi er begge enige om at forholdet er litt "kjedelig" og blitt en vane, men han vil likevel ikke ta pause. Begge prioriterer også å være sammen med f.eks venner, enn hverandre. Han er forresten 24 og jeg 22. Det er så mye mer komplisert når vi bor sammen, da må jo en av oss flytte ut. Er det noen som har vært i samme situasjon, og hva gjorde pausen med dere? hjelp.....

Anonym poster: 6d1323faebc936cfea9506ece11b9b68

Anonym poster: 6d1323faebc936cfea9506ece11b9b68

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I min verden eksisterer ikke det noen forholds pause. Enten er man sammen eller så er man ikke sammen.

Dere kan engasjere dere i å faktisk fikse det..

Anonym poster: 6f08810dadc353df05752a17b6e089a0

• Liker 2
Skrevet

Dere ble jo sammen nokså unge, i en periode av livet der man forandrer seg veldig.

Kanskje har dere egentlig vokst fra hverandre, men henger sammen av gammel vane?

Vanskelig for oss å si hva som er rett, det er jo du som er der, du som lever livet ditt.

Bodde du i det hele tatt alene før du ble sammen med han?

Hva med å reise, studere langt vekk, ta et friår og gjøre noe sprøtt? Kan du flytte tingene dine hjem til foreldrene dine? Får du oppbacking der?

Jeg vil tro det mangler noe i forholdet, siden du opplever kjedsomhet og savn.

Lykke til.

Skrevet

Enig med siste innlegg.

Jeg tror forholdet er på vei mot slutten. Du er 24, vil du ha det sånn resten av ditt liv? Der har du svaret.

Anonym poster: 1b4155929310a73158e1147ac0332ea9

Skrevet

Har du vurdert parterapi? Det kan hjelpe deg til å sortere tanker og følelser og du kan gå dit alene hvis han ikke vil eller om du føler for å snakke alene.

Skrevet

Hvis du er så lei så tror jeg ikke en pause er det rette. I ett ordentlig forhold synes jeg ikke det eksisterer noe "pause". Det finnes perioder hvor man kan komme til å bare få lyst til å ha fri fra hverandre ett par timer men ikke så lenge at det blir en "pause".

Men et er å min mening.

Men hvis du kommer fram til at en pause er nødvendig så vær nå i hvert fall klar over reglene, så dere ikke blir sammen igjen og du finner ut at han har vært ute på noe "funny business" og han kan komme med forsvaret "men vi hadde jo pause!"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...