Gå til innhold

Flere som har menn som bruker ekstremt lang tid på do?

Anbefalte innlegg

Skrevet

:fnise:

Mannen min bruker veldig lang tid på do. Han sitter gjerne der 20-30 minutter av gangen. Jeg kan ikke fatte hva som kan ta så lang tid.

Det er faktisk temmelig irriterende i et familieperspektiv.

-Alle gangene vi skal dra noen steder, vi kler på oss for å dra, han sier "skal bare på do", og der står jeg og to unger i gangen og venter. Og venter.

-Vi har besøk, og plutselig forsvinner han i en halvtime.

-Vi lager middag, ungene er gretne, middagen koker over, armene strekker bare ikke til. Hvor er mannen? På do, selvsagt.

Jeg vet at man må få bruke så lang tid man vil. Men måtte bare få det ut. Jeg lurer på, er det flere her som har sånne menn?

Anonym poster: bf3e55bfdb13819c563ae11da9ba1ee6

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehehe dette er nøyaktig som å lese om gubben min!

Helt vanvittig irriterende til tider, og har klarer vist ikke å tenke at det får konsekvenser. At han kansje kunne venta 5 min, eller gått 10 min før...

Her i huset er nok mye av forklaringen lesestoff på do, samt at han har vel skjønt at det er det eneste stedet han får være i fred, uten noen som maser eller spør om noe...

Og jeg blir rett og slett litt sint når han forsvinner så lenge når vi har besøk.

Det må jo gå an å gjøre seg ferdig på 5 min som alle ande, eller vente til gjestene har gått!

Uhøflig ovenfor gjestene, og utrolig kjipt at dassen er okupert lenge, hvis andre skulle ha behov for ett besøk der...

Anonym poster: ff4cea4902798b5d3eff3b2d72ec9f9c

• Liker 8
Skrevet

Seriøst? Har de magetrøbbel? Min mann har aldri vært på do lengre enn etpar minutter.

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet at man må få bruke så lang tid man vil. Men måtte bare få det ut.

Det var vel det han måtte også. :laugh:

Anonym poster: 978ea3cbb0bb6a1fad421991f64bc85e

• Liker 18
Gjest Clafoutis
Skrevet

Åh kjære vene, JA, mannen min er også akkurat sånn!!! Blir innimellom litt småsprø av det, men heldigvis forstår han at det er irriterende, så han beklager det jo. Men bruker like fullt eviglang tid der inne...

Fetteren min er akkurat lik, og familiene våre var ofte på ferie sammen da vi var barn. Det var så utrolig irriterende når 10 stykker ble stående og vente i en halvtime fordi en person selvfølgelig måtte på do akkurat i det vi skulle av gårde...

Skrevet

:fnise:

Mannen min bruker veldig lang tid på do. Han sitter gjerne der 20-30 minutter av gangen. Jeg kan ikke fatte hva som kan ta så lang tid.

Det er faktisk temmelig irriterende i et familieperspektiv.

-Alle gangene vi skal dra noen steder, vi kler på oss for å dra, han sier "skal bare på do", og der står jeg og to unger i gangen og venter. Og venter.

-Vi har besøk, og plutselig forsvinner han i en halvtime.

-Vi lager middag, ungene er gretne, middagen koker over, armene strekker bare ikke til. Hvor er mannen? På do, selvsagt.

Jeg vet at man må få bruke så lang tid man vil. Men måtte bare få det ut. Jeg lurer på, er det flere her som har sånne menn?

Anonym poster: bf3e55bfdb13819c563ae11da9ba1ee6

He he. Nå ler jeg godt!! Høres ut som mannen min. Da vi giftet oss var han plutselig på do da vi-brudeparet skulle inn, da vi skulle kutte kake. Han er på do når vi skal sette oss til bords. Det er blitt en familiespøk hos oss. Hvor er ***? Han er på do.

Men for å svare på spm. Ja, hva driver de med?? Jeg har spurt og mann min sier det er hans time-out. Det eneste stedet han kan lese avisa i fred. Så det er vel det det er. Irriterende ja!! Men jeg har begynt å ta meg tid jeg også.... Men aldri så lenge som han.

Skrevet

Ha ha ja det Hørest ut som de gutta søker mot toa når livet blir for stressende. Morsomt det eksempelet der resten av fam må stå på gangen å vente i 30 min. Kansje han tror tiden stopper når han er på dass? ;)

• Liker 10
Skrevet

Noen ganger bruker vi menn rett og slett dassen for å komme litt unna, kansje lese avisen eller et blad.

Skrevet

Riktig det som siste bruker skrev her,det er mannens "hule" , en plass uten stress og mas, en plass en kan ta time out.

Anonym poster: 7a032dc58336c9488bec39dd91304a47

Skrevet

Onkelen min er sånn.

Jeg var på høstferie hos dem mange ganger som barn, og fikk med meg både hvor lang tid han brukte og hvor irritert tanten min ble. Alle i familien visste det og lo litt av det. I en hektisk storfamiliesammenkomst hjemme hos dem kokte det fullstendig over for tanten min. Hun prøvde da å holde styr på tre unger, matservering og øvrig familie. Hun brølte: "XXXXXX! Nå ser du og kommer deg ut fra dassen!!!!!" og tuslende ut kom en småflau mann mens alle vi andre fniste :ler:

• Liker 6
Skrevet

Kjenner meg igjen her ja. Men han bruker lang tid på badet generelt, så det er ikke bare når han er på do. Han er ofte på do, gjerne 3-4 gang pr. dag, og så sitter han gjerne mye lengre for å lese i blader osv.

Jeg brukte å irritere meg grønn over det før, men så ble jeg vant til det, og vi begge gjorde noen endringer for at det skulle bli bedre for oss, og ikke ødelegge dagordenen.

Jeg sørget blant annet for å gå på badet før han om morgenen (vi er en av de som faktisk bare har ett bad), og andre tider på døgnet, så jeg ikke ble sittende og irritere meg og vente på at han skulle bli ferdig.

Nå har ikke vi barn, og dette skjer ikke når vi har besøk, men det er bare at begge gjør litt forandringer og får litt forståelse. At han må på do rett før man skal dra en plass er jo ikke noe man kan gjøre noe med. Må man, så må man. Naturens gang.

Anonym poster: f591751238cafbc2839428e0a284ea53

Skrevet

Akkurat som å høre om min! :ler: Det kom seg etter at vi fikk baby da. Jeg har aldri nevnt noe på det. Men det er hans fristed. Vi bor i liten leilighet så han har ikke ett eget gutterom eller sånt, så han finner roen på do ;)

Skrevet

Menn må vite å verne om sitt territorium i huset. Mancave=wc, og så blir det litt komisk hvis det er hjerte i shabby chic stil på døren, da :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Hadde mannen min sitter på so i 20 minutter så hadde jeg sagt "det var raskt".

For han sitter der i en time når han gjør nummer. Han tenker der inne sier han.

Synes det er helt greit, med mindre vi ikke skal noen steder eller lignende.

Anonym poster: 20ebc38cb945e1f7181d37c7a5b9bd6c

• Liker 7
Skrevet

Min tar seg også gjerne god tid... Føles for meg som "evigheter" men jeg har så klart aldri tatt tiden på ham... Derimot er han imponerende flink til å planlegge besøkene sine, noe jeg overhodet ikke kan. Han går heller færre lengre turer der, mens jeg har maaaaaange korte i løpet av dagen. Om vi skulle begynt å ta tiden hadde nok jeg tapt.

Skrevet

Jepp. Flere ganger om dagen. Særlig irriterende er det når vi skal noe sted. Jeg og ungen står i gangen, ferdig påkledd med masse vinterklær, og han bare "må på dass først". Arti å ha en utålmodig ettåring i kjeledress stående på varmekablene i ti-tjue min!!!!

Anonym poster: cb681719710d32345ab71b7029d68373

• Liker 5
Skrevet

Mannen min og. Jeg kan ikke forstå det rett og slett. Han sitter der med boka si, eller telefonen sin og surfer. I lange lange tider. Han kan sitte i over en time å drømme seg bort.... på doen?! Den er jo ikke noe god å sitte på engang.

Vi har et relativt stort hus med mange rom (desverre bare en do foreløpig) og mange plasser han fint kan få lov til å trekke seg litt unna og være alene i. Men neida! Han skal sitte på porselenstronen sin og kontemplere verdens problemer og finurligheter... Jeg kan stå og trippe tissetrengt som få, men han må bare gjøre seg ferdig først....

Jeg har lært at det beste er å sprinte forbi han når han er på vei, så kan jeg gjøre mitt i full fart så jeg slipper å nesten tisse på meg mens han skal gjøre seg ferdig. Det må se urkomisk ut. Jeg hører han går opp trappen, løper etter og spør "skal du på do nå?" sier han ja er jeg frekk nok til å presse meg forbi han og smette inn først.

• Liker 8
Skrevet

Det kan være det har noe med mas å gjøre. Pleier å gi meg diare hvertfall.

Anonym poster: 7148d24f16e9d14fd115cffde39e809a

• Liker 3
Skrevet

Sånn er min og, men jeg og barna blir da ikke stående fullt påkledd i gangen å vente på han.. Vi går heller ut og rekker en runde eller to i akebakken her ute mens vi venter på far :)

• Liker 5
Skrevet

Men hvis mannfolka går på do for å "få litt fred", må det jo være lov for kvinnfolka å få en halvtime fri fra mas også. Da regner jeg med at gutta passer huset så lenge?

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...