memiss Skrevet 20. februar 2013 #1 Skrevet 20. februar 2013 Kan vi vaske han? han har egentlig veldig god hygienen, men i det siste har han begynt å lukte. Tenker at det kan komme av at han bare inne, for han lukta helt nyyydelig den perioden han var ute... men på vinteren går han ikke ut. Har også hørt at katter kan få litt lukt av butikkmat... (men min pus får bare våtfor fra butikken, og det er ikke mer enn 2-3 ganger i uka) Kan vi vaske han? Isåfall har dere noen tips til hvordan vi gjør det uten at det bryter ut krig på badet? Andre forklaringer på hvorfor han kan lukte? Alt av tips og råd mottats med takk Han biter også veldig på ei klo, det kjenner ut som den er for lang, men er dette noe dem fikser selv, eller må jeg hjelpe til med å klippe den? er for lange klør smertefullt?
Gjest Lille-pus Skrevet 20. februar 2013 #2 Skrevet 20. februar 2013 Jeg ville funnet ut hvor på pus lukten kommer fra før jeg gav meg i kast med 'prosjekt bade pus', - for det kan bli en blodig affære som pus går seirende ut av Klørne kan du klippe selv, men skaff deg en skikkelig klotang før du prøver deg. En klotang som klipper rundt hele kloen og ikke bare fra to sider. Negleklipper er ikke en god klotang. Nervene vokser utover inne i kloen så det er viktig at du ikke klipper for langt inn. Se på klørne hans om de er lyse/gjennomsiktige. Dersom de er det så ser du den blodfylte nerven som en rosa, tykk 'strek' inne i kloen. Lange klør gjør det vanskelig å gå skikkelig, og det er svært ubehagelig for ham.
memiss Skrevet 20. februar 2013 Forfatter #3 Skrevet 20. februar 2013 Takk skal du ha for svar.. tror lukta sitter bak på ryggen (ved rota på halen), kjenner ekkel lukt av det håret jeg kammet av han der.
Gjest EryMax Skrevet 21. februar 2013 #4 Skrevet 21. februar 2013 Kan katter ha tette analkjertler? Hunden til modern hadde det å hun lukta ikke godt. De ble tømt hos dyrelegen, så var den stygge lukta borte.
Aurora M. Skrevet 21. februar 2013 #5 Skrevet 21. februar 2013 Kan katter ha tette analkjertler? Hunden til modern hadde det å hun lukta ikke godt. De ble tømt hos dyrelegen, så var den stygge lukta borte. Det kan de. Og de kan ganske riktig tømmes. Ellers har katter ganske fet hud akkurat ved halerota, og de har også dufkjertler der. Men jeg personlig har aldri opplevd lukt p.g.a dette. Fra analkjertlene derimot, lukter det skikkelig stramt. Det bør nok sjekkes opp hos veterinær TS.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå