AnonymBruker Skrevet 20. februar 2013 #1 Del Skrevet 20. februar 2013 Hei! Jeg har langt, mørkt og tykt hår og ønsker å kjøpe meg en hårkur. Håret mitt ser tørt ut og er en del slitt, lengst nede i tuppene/lengdene. Når jeg grer håret står det ofte en del "småhår ut", hadde vært greit å få de glattere slik at de ikke stikker ut. Det er ikke sånn at det er kjempetørt, men jeg ønsker at det skal bli mer mykt og glansfullt! Håret mitt har mye volum, og det er vanskelig å gå med håret helt løst fordi det er så mye, så ønsker en hårkur som gjør at jeg også får litt "mer kontroll" over håret, uten at det gjør det for rett og flatt/glatt. Siden håret er litt tørt, får jeg også lett floker. Hvilken hårkur vil dere anbefale for en med tørt, noe slitt og tykt hår? Jeg vil at det skal se mykere og sunnere ut. Jeg har egentlig fint hår, får ofte komplimenter for det, men føler den glansen og mykheten mangler. Jeg bruker vanlig shampo og balsam, synes den fra fructis er grei. Vasker håret 2 ganger i uka ca, bruker laang tid på å bli fett heldigvis. Hvis jeg bruker vanlig shampo+ balsam, har ikke råd til både dyr shampo, balsam og hårkur, så tenker jeg kan fortsette å bruke samme shampo/balsam som før, og en bra hårkur. Funker det? Man bruker vel hårkur til slutt, etter shampo og balsam? Har hørt om kerastase, redken, men vet ikke noe om de. Har null peiling på hårprodukter, bruker nesten ingenting, så er veldig takknemlig for alle tips! ps: hårkuren bør ikke være for dyr, og det er fint om jeg kan kjøpe det i butikker. Anonym poster: 8b582b3c526399a2d7984da84fa94a97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sphynx Skrevet 20. februar 2013 #2 Del Skrevet 20. februar 2013 http://www.blivakker.no/products/redken/real-control Anbefaler deg hovedsakelig å bruke en ordentlig shampoo og balsam til vanlig. Men om du ikke har penger til begge deler, er jo hårkur en løsning. Hvordan bruke en kur? 1. Shampoo for å åpne skjellaget. Når skjellaget er åpent kan du putte i kurer. 2. Kur håret. La det virke i 3-5 min i hånkletørket hår. Altså ikke rennende vått hår, men ikke helt tørt heller. 3. Balsam for å lukke skjellaget. Mange kurer er gode og myke. Det føles som å bruke en balsam hvor skjellaget blir lukket. Men det gjør det somregel ikke.. Så bruker du ikke balsam etter kuren, går den så og si i vasken. Samme gjelder også om du bruker kuren etter balsamen, for da går den ikke inn i selve hårstrået Håper dette hjalp litt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 20. februar 2013 #3 Del Skrevet 20. februar 2013 Min beste triks er å blande avokadoolje, arganolje e.l. i balsamen og så la det virke litt før jeg skyller ut. Bruker en billig, silikonfri shampo og balsam. (ja, jeg har prøvd masse dyre frisørprodukter, men de gjør null forskjell for mitt hår). Er håret veldig tørt, så oljebehandler jeg håret f.eks. kvelden før planlagt vask. Bruker da litt olje og vann og fordeler i håret. Håret skal ikke bli vått, vannet skal bare hjelpe til å fordele olje lettere slik at du ikke bruker for mye olje. Fletter håret eller setter opp håret, så håret ser ikke fett ut. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
humalla Skrevet 20. februar 2013 #4 Del Skrevet 20. februar 2013 Jeg kjøpte en reparerende shampo/balsam hos frisøren igår. Den er for "meget slitt/ødelagt hår". Koster 205 kr og skal påføres som shampo ca to-tre ganger i uken. Den er myk og deilig og det skal ikke påføres balsam etterpå. Brukte den igår, og føler at håret er litt mer silke idag. Ikke helt rett og flatt, men litt fall. Har slitte tupper, så å se foredringer der tar nok litt tid. Kan prøve å oppdatere litt om noen uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
student86 Skrevet 20. februar 2013 #5 Del Skrevet 20. februar 2013 Avslutt dusjen med så kaldt vann som mulig, det er min "hemmelighet" til glansfullt hår ;-) På det punktet er jeg villig til å lide for skjønnheten. Håret er tross alt "kvinnens krone," - visdomsord fra en eldre mann da jeg gikk avisbud for endel år siden;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
student86 Skrevet 20. februar 2013 #6 Del Skrevet 20. februar 2013 Min beste triks er å blande avokadoolje, arganolje e.l. i balsamen og så la det virke litt før jeg skyller ut. Bruker en billig, silikonfri shampo og balsam. (ja, jeg har prøvd masse dyre frisørprodukter, men de gjør null forskjell for mitt hår). Er håret veldig tørt, så oljebehandler jeg håret f.eks. kvelden før planlagt vask. Bruker da litt olje og vann og fordeler i håret. Håret skal ikke bli vått, vannet skal bare hjelpe til å fordele olje lettere slik at du ikke bruker for mye olje. Fletter håret eller setter opp håret, så håret ser ikke fett ut. Knallgode tips, disse skal prøves Jeg har heller ikke noen særlig tro på frisørprodukter, billige er like bra som dyre i følge seriøse tester. Naturlige ingredienser er gull verdt :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zinnia Skrevet 20. februar 2013 #7 Del Skrevet 20. februar 2013 Dette er den beste håkuren, ingen over ingen ved siden; Joico revitaluxe restorative treatment :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trollmor89 Skrevet 20. februar 2013 #8 Del Skrevet 20. februar 2013 Har samme problem og for meg fungerer perfekt kokos olje ( extra virgin og kaldpressa!) kan kjøpes på utenlandske butikker og koster ca 60 kr for en stor boks, bruker den som maske vannligvis 1 gang i uke. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sara-ellis Skrevet 20. februar 2013 #9 Del Skrevet 20. februar 2013 Joico K-Pak Deep Penetrating Reconstructor Treatment for Damaged Hair 150ml, samt jeg er veldig fornøyd med Arganolje fra Moroccanoil. Synes ikke sjampo og balsam fra f.eks. lookfantastic.com eller feelunique.com er så dyrt, pundet er jo rekordlavt nå! Bare husk å hold deg under tollgrensen ;-) Selv varierer jeg litt med produkter fra Moroccanoil, Sexy hair og Tigi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strikkemamma Skrevet 21. februar 2013 #10 Del Skrevet 21. februar 2013 Har samme problem og for meg fungerer perfekt kokos olje ( extra virgin og kaldpressa!) kan kjøpes på utenlandske butikker og koster ca 60 kr for en stor boks, bruker den som maske vannligvis 1 gang i uke. Kan du forklare hvordan du bruker den? Og hvor mye? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trollmor89 Skrevet 21. februar 2013 #11 Del Skrevet 21. februar 2013 Kan du forklare hvordan du bruker den? Og hvor mye? http://lykkemisjonen.blogg.no/1316214104_kokosolje_for__f_hret.html Her kan du lese litt Virgin kokos olje er fast ved romtemperatur, men den blir flytende ved temperaturer over 76 grader derfor som regel jeg lar den smelte i en glass eller liten skål som settes i varmt vann. Når den er smeltet masserer jeg den inn i håret, og lar den funke over natten ( sover med lue på ). Jeg bruker som regel en stor skje med kokosolje og for meg det holder, som sagt det varierer av hårlengde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2013 #12 Del Skrevet 21. februar 2013 Redken All Soft Heavy Cream- ingen over,ingen ved siden :-) Litt dyr hos frisør, finnes rimeligere hos Feelunique,se her Balsam skal brukes etter hårkur for å lukke skjellaget, men en kan også skylle håret i kaldt vann, Frisøren min sier at man ikke trenger å bruke balsam etter en god kur som f.eks Redken All Soft Heavy Cream, hun gjorde ikke det selv. Men så har jeg hår som er tykkere, tørrere / mer brusete enn hennes, så jeg bruker en leave-in balsam fra S/P Wella som jeg er veldig fornøyd med. Anonym poster: 82fe32dccd6944382c988a7b51a8a909 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fresia Skrevet 22. februar 2013 #13 Del Skrevet 22. februar 2013 jeg bruker K-Pak hårkuren fra Joico og shampo i samme merke. bruker ikke balsam. uansett så anbefaler jeg K-Pak-serien har kjøpt produktene billig på nett eller på tilbud hos frisør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå