Gå til innhold

Flytte/fosterhjem når man er 16

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg lurer på om noen kan gi meg noen svar. Jeg er en jente på 16 år som veldig gjerne skulle ha flyttet hjemmeifra, dere tenker kanskje at jeg er veldig ung at jeg ikke vet hva jeg snakker om men jeg vil egentlig bare vekk fra forendrene mine pga personlige grunner. jeg blir rett å slett nesten kastet ut av huset enkelte dager, og har ikke godt forhold til foreldrene mine. noe jeg er ganske dritt lei. lurer på om noen har noen tips til hva jeg kan gjøre! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da må du kontakte Barnevernet og snakke med dem!

Skrevet

Jeg flytta i fosterhjem som 16 åring etter å ha lidd av stor omsorgssvikt i mange år.

Barnevernet her i kommunen er tragisk! Selv om de visste om hva som foregikk, så gjorde de ikke noe.

Jeg ble kjent med ei dame som jeg trente hester for. Hun gikk selv til barnevernet for å søke om å bli fostermor.

Vanlig praksis er nok å søke hjelp hos barnevernet selv :)

Skrevet

Jeg fikk prøve meg med hybel av barnevernet som fjortenåring, der alternativet var institusjon. Det er ikke vanlig slik jeg forstår det, men dersom de mener du kan ha godt av å få prøve deg, så kan det skje. Dette er noe du selv kan ta opp med barnevernet, uten at du må ha foreldrene dine med deg. Jeg ringte selv og ba om et møte. Jeg drøftet dette med dem alene før foreldrene mine ble involvert. Jeg anbefaler deg uansett å ta med en voksen du stoler på med på møte, for det er ikke alltid like lett å få satt ord på problemene sine når man har det vanskelig. Det er godt å få litt støtte og hjelp slik at du er sikker på at de oppfatter deg riktig. Kanskje kan helsesøster, læreren din, eller en av dine venners foreldre være et alternativ?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...