Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

En jeg kjenner har veldig direkte øyne. Så når han snakker med folk og ser de i øynene så kan det oppleves som ubehagelig. En løsning kan være å se ned, men det kan oppleves litt småspesielt.

Noen som har en løsning på dette? Han vil jo ikke at folk skal oppleve det som ubehagelig å snakke med han. En løsning er bruk av solbriller, men man kan jo ikke alltid ha på seg de.

Anonym poster: 4b37e701c79ef8d74990b8373bba2b23

Videoannonse
Annonse
Gjest Animula
Skrevet

Det er vanlig å flytte blikket litt med jevne mellomrom når man snakker med noen, hvis man ser noen lenge inn i øynene av gangen så vil det som regel oppleves som ekstra interesse eller ubehagelig. De fleste gjør dette uten å tenke over det, ser noen inn i øynene et par sekunder og så flytter blikket litt før man ser tilbake igjen. Kanskje han kan øve på det? Han trenger jo ikke å se ned, han kan se litt bort, ut i lufta eller på noen andre f.eks.

• Liker 1
Skrevet

Jo, men hvis han ser ut i lufta så hender det at den andre personen tror at det er noe veldig interessant bak den personen som han snakker med, pga at blikket til bekjenten min er så sterkt.

Anonym poster: 4b37e701c79ef8d74990b8373bba2b23

Skrevet

Det er jo ikke snakk om å se bort i 10 sekunder da, men i ett halvt. Ingen som legger merke til det utover at han bryter opp litt.

Anonym poster: d5725eba4c214ef56ccb62519ff1d53f

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjente en gang ei dame som alltid nagla øynene fast i den hun prata med. Det ble vel mye. Det ble så fryktelig intenst å se henne i øynene hele tida.

• Liker 1
Skrevet

jeg ser aldri noen i øyene. beste er vel en mellomting, be han bryte opp litt i ny og ne så det ikke blir så voldsomt

Skrevet

jeg ser aldri noen i øyene. beste er vel en mellomting, be han bryte opp litt i ny og ne så det ikke blir så voldsomt

What?

• Liker 1
Skrevet

What?

Den var litt vrien?

Skrevet

Den var litt vrien?

Si Senôr.

• Liker 2
Skrevet

Si Senôr.

Det finnes noen mennesker som prøver unngå øyekontakt så langt det går :)

Skrevet

Det finnes noen mennesker som prøver unngå øyekontakt så langt det går :)

Om folk gjør det, virker de uinteressert i det man snakker om og gir et signal om at personen vil avslutte samtalen så fort som mulig.

Skrevet (endret)

Om folk gjør det, virker de uinteressert i det man snakker om og gir et signal om at personen vil avslutte samtalen så fort som mulig.

Det er sant og er også grunnen til at de med sosial angst blir oppfattet som kalde, overlegne og arrogante av omverden (forøvrig vil regel vil også de som sliter med sosial angst avslutte samtalen så fort som mulig som du sier)

Endret av WubWub
Skrevet

Det er sant og er også grunnen til at de med sosial angst blir oppfattet som kalde, overlegne og arrogante av omverden (forøvrig vil regel vil også de som sliter med sosial angst avslutte samtalen så fort som mulig som du sier)

Jaja, hva skal jeg si? Jeg dømmer ikke folk så fort, men tenker bare at de ikke vil snakke akkurat der og da. Om man blir kjent med personen, så får man jo vite grunnen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...