Gjest Adriane Skrevet 20. februar 2013 #1 Skrevet 20. februar 2013 Etter å ha hengt på dette forumet et års tid, med litt varierende egenaktivitet, opplever jeg en god del frustrasjon. Føler noen ganger at man rives og slites i alle retninger - alle mener og synser og tror og kritiserer - og alle tror at akkurat de sitter med fasiten. Jeg blir så frustrert! Og forvirra! Og fortvila! Og hvorfor lokker dette forumet til seg folk som, i skyggen av sin egen dataskjerm og funksjonen Anonym Bruker, mister den folkeskikken de forhåpentligvis ellers i samfunnet er utstyrt med? Hva er greia? Jeg har alltid fått høre - av de som kjenner meg - at jeg er en snill, omtenksom, sjenerøs, oppmerksom person og venn. At jeg setter alle andres ve og vel foran mitt eget - iblant så til de grader at det går utover meg selv. At jeg er en person som ikke er lykkelig, ikke har det bra, hvis ikke også de jeg er glad i er lykkelige og glade. At jeg har sterk empati for mennesker rundt meg, både de jeg kjenner og de jeg ikke kjenner. Allikevel har jeg mer enn en gang følt meg som ei egoistisk drittkjerring etter å ha lest en del innlegg og synsinger og meninger her inne. For her inne er det så mange som ikke klarer å se at folk er forskjellige, at det finnes like mange forskjellige tradisjoner og varianter av ting, som det finnes brudepar. Bare fordi du er vant til at noe gjøres på én måte, betyr ikke det at alle andre måter å gjøre det på er feil, forferdelig, egostisk, idiotisk, dårlig folkeskikk, bridezilla-fakter, utnytting av mennesker, poengløst osv osv osv. Det betyr bare at det er A N N E R L E D E S enn det du er vant til! Det er ingen av oss som sitter med en fasit på akkurat nøyaktig hvordan det skal gjøres, faktisk. Og det som er riktig for deg og din omgangskrets, trenger ikke være riktig for meg og min - og visa versa. Jeg skulle ønske man kunne ha litt mer forståelse for andres utgangspunkt. Være litt mindre dømmende, og litt mindre bråsikker på at ens egen måte er "the one and only". Ja, jeg er frustrert. Noen ganger så frustrert at jeg har lyst til å slenge hele pc'en i gulvet. Men det er ikke pc'en sin skyld. Det er min egen. Det er jeg som henger her inne. Det er jeg som lar det gå innpå meg, selv om jeg ikke burde. Foreløpig syns jeg de gode diskusjonene her overgår de mindre gode; og jeg håper det fortsetter sånn. Men jeg syns det var på sin plass med et hjertesukk akkurat nå. Jeg syns at vi alle - undertegnede inkludert - kan ha godt av å tenke litt over hvordan vi farer frem mot andre mennesker, der vi sitter bak hver våre skjermer og "skyter løs". Det var dagens frustrasjonsutbrudd fra en vordende brud (som regner med å få mengder av pepper i retur, haha!) 11
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2013 #2 Skrevet 20. februar 2013 Det skrives vice versa. Og Ivory er elfenben på norsk Anonym poster: 8538849ee487d682846994937aa51f52
Gjest Adriane Skrevet 20. februar 2013 #3 Skrevet 20. februar 2013 (endret) Det skrives vice versa. Og Ivory er elfenben på norsk Anonym poster: 8538849ee487d682846994937aa51f52 PS: Ett av disse ordene har jeg ikke engang skrevet i innlegget mitt Endret 20. februar 2013 av Adriane 6
Moderfavn Skrevet 20. februar 2013 #4 Skrevet 20. februar 2013 Var det godt med en utblåsning? Hihi Du må bare lære deg å la det prelle av deg, for de slemmonyme endrer seg aldri. 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2013 #5 Skrevet 20. februar 2013 Her er en anonym bruker som er helt enig med deg. Og det du sier gjelder ikke bare her på bryllupsforumet, men også på resten av KG, internett og til og med ute i den virkelige verden. LItt mer toleranse for at vi er forskjellige hadde gjort seg. Anonym poster: 0cf6ba332337fda7c893ab861efa960f 4
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2013 #6 Skrevet 20. februar 2013 Vel, men tar du ikke det her litt vel alvorlig? 2
Skjønningen Skrevet 20. februar 2013 #7 Skrevet 20. februar 2013 Vel, men tar du ikke det her litt vel alvorlig? Jeg også synes at det tas litt vel alvorlig, men samtidig er jeg enig med TS i at vi ikke trenger å bli noen idioter mot andre under AB-dekke. Det er lett å føle at man kan si hva som helst når man har på seg maske, men det betyr ikke at man bør det. 3
Petalouda Skrevet 20. februar 2013 #8 Skrevet 20. februar 2013 .. nå vet ikke jeg hvor lang fartstid du har på dette forumet Adriane, men det er ikke noe verre her nå enn det var for - la oss si ti år siden. Mange av de sure oppgulperne har nye brukernavn og ser relativt nyregistrerte ut, men mange av de har vært i dette gamet lenge, og får sine kicks av utblåsninger som dette. De har ikke stort annet i livet sitt stakkarsene, så sånn sett er det helt greit å blåse ut her en gang i blandt, og la dem få litt sukker. Men de fleste, og særlig her inne på bryllup hvor man gjerne er ekstra sårbar - her er det mange som får lørdagsunderholdningen sin - de fleste gjør det for å lage rabalder. Og sånn har det alltid vært. Det lureste er å aldri ta personlig noe som blir skrevet. Selvom noen kritiserer valgene dine ut og inn, blås i dem. Ta til deg de gode rådene du får, overse teite folk - akkurat slik vi gjør ute i dagliglivet. Og la for all del ikke noen mobbe deg vekk. Da har de oppnådd sin lørsdagsorgasme, og det vil vi vel ikke 4
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2013 #10 Skrevet 20. februar 2013 Jeg også synes at det tas litt vel alvorlig, men samtidig er jeg enig med TS i at vi ikke trenger å bli noen idioter mot andre under AB-dekke. Det er lett å føle at man kan si hva som helst når man har på seg maske, men det betyr ikke at man bør det. Vel, jeg bruker aldri ABfunksjonen., jeg synes den er en uting. 2
Skjønningen Skrevet 20. februar 2013 #11 Skrevet 20. februar 2013 Vel, jeg bruker aldri ABfunksjonen., jeg synes den er en uting. Jeg brukte den aldri før, men de siste par ukene har jeg brukt den litt. Jeg ønsker jo ikke å avsløre hvem jeg er og da kan det være gerit. Noen av innleggene mine under AB-dekke er jeg mindre stolt av, og jeg kan også dermed se at det er en uting i noen tilfeller, men det er også nødvendig for at folk kan komme med ærlige og dype svar uten å blottlegge seg selv.
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2013 #12 Skrevet 20. februar 2013 Jeg brukte den aldri før, men de siste par ukene har jeg brukt den litt. Jeg ønsker jo ikke å avsløre hvem jeg er og da kan det være gerit. Noen av innleggene mine under AB-dekke er jeg mindre stolt av, og jeg kan også dermed se at det er en uting i noen tilfeller, men det er også nødvendig for at folk kan komme med ærlige og dype svar uten å blottlegge seg selv. Hvis du ikke står for det du skal skrive,så ikke skriv det. 4
Skjønningen Skrevet 20. februar 2013 #13 Skrevet 20. februar 2013 (endret) Hvis du ikke står for det du skal skrive,så ikke skriv det. Noe kan være svært konfidensielt, er det jeg prøver å komme frem til, men det kan likevel hjelpe andre mennesker i lignende situasjoner. F.eks. hvis noen har opplevd noe svært vondt og nedverdigende og ønsker å hjelpe noen som har opplevd det samme, så er det fint å kunne skjerme seg selv. Men ja, ellers er jeg enig med deg. Endret 20. februar 2013 av Skjønningen 1
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2013 #14 Skrevet 20. februar 2013 Noe kan være svært konfidensielt, er det jeg prøver å komme frem til, men det kan likevel hjelpe andre mennesker i lignende situasjoner. F.eks. hvis noen har opplevd noe svært vondt og nedverdigende og ønsker å hjelpe noen som har opplevd det samme, så er det fint å kunne skjerme seg selv. Men ja, ellers er jeg enig med deg. Jeg ser sjeldent slike innlegg, det jeg observerer er folk som misbruker funksjonen til å være ufine og det synes jeg man skal holde seg for god til. 1
Skjønningen Skrevet 20. februar 2013 #15 Skrevet 20. februar 2013 Jeg ser sjeldent slike innlegg, det jeg observerer er folk som misbruker funksjonen til å være ufine og det synes jeg man skal holde seg for god til. Enig med deg. Fristelsen blir vel for stor for de som er premenstruelle.
pusla Skrevet 20. februar 2013 #16 Skrevet 20. februar 2013 Det lureste er å aldri ta personlig noe som blir skrevet. Selvom noen kritiserer valgene dine ut og inn, blås i dem. Ta til deg de gode rådene du får, overse teite folk - akkurat slik vi gjør ute i dagliglivet. Og la for all del ikke noen mobbe deg vekk. Da har de oppnådd sin lørsdagsorgasme, og det vil vi vel ikke Sånn tenker jeg og. Jeg har jo vært her siden 1970 Man må bare sile endel skal man være på et sånt forum egentlig, jeg har også bevisst holdt meg unna de mest heftige diskusjonene. Men må si at særlig her på bryllupsforumet er det mange som er raskt ute med kritikk. Og ja, det burde være unødvendig, men sånn er det nå når man kan gjemme seg bak nick eller anonym bruker.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2013 #17 Skrevet 22. februar 2013 Det skrives vice versa. Og Ivory er elfenben på norsk Anonym poster: 8538849ee487d682846994937aa51f52 Mulig visa versa er feil skrivemåte, men TS er visst ikke akkurat alene om å skrive det på den måten Er ellers enig med TS. Jada, man burde klare å gi faan. Men de fleste av oss klarer ikke det hele tida. Det burde også være mulig for folk å oppføre seg. Enkelt og greit. Hilsen ei som syns aivåri funker helt fint. Anonym poster: 15d6551ae23a61d42191d328f876b8ab 2
Lunaire Skrevet 22. februar 2013 #18 Skrevet 22. februar 2013 KG er vel et av de "snillere" foraene jeg har vært borti, men det kan fortsatt være like kjedelig å få frekke og ukoselige tilbakemeldinger på ting her som alle andre steder. Jeg har sluttet å ta ting jeg får høre på internett personlig. De kjenner meg ikke, og har dermed ingen grunn til å kunne dømme meg. Selvfølgelig kan folk komme med stygge utsagn som sårer utifra det man skriver i et innlegg (jeg har f.eks. fått et par halvkjipe kommentarer i tråden om å gifte seg på ettårsdagen), men da tenker jeg bare at disse menneskene faktisk bare leser og forstår en brøkdel av situasjonen. Resten vet jeg jo selv best. Noen liker å "trolle", men da er det bare viktig å huske på dette: don't feed the trolls. Det sitter nok av folk der hjemme bak skjermene som får en bedre dag av å tråkke på andre. Dem er det bare å drite i. Mobbere, folk som bare er frekke, eller folk som synes det er gøy å krangle.. De er virkelig ikke verdt å bruke tiden sin på. Så lenge du vet at du ikke er en tulling, så hold på smilet og le av de som faktisk er det! 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2013 #20 Skrevet 23. februar 2013 Velkommen til nettverda. Om du ser deg rundt, så er det slik på alle fora. Anonym poster: bdc1c541110c47e7c89f4370fecdbe7a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå