Nitha Skrevet 21. mars 2004 #1 Del Skrevet 21. mars 2004 Vi skal velge parkett til det nye huset, men er veldig i tvil om hvilken som er finest. Har lyst på noe varmt, men også med litt mønster. Ikke for mørk. Synes ofte kirsebær blir litt i børkeste laget. Hvilken parkett synes dere er finest? Vis gjerne linker. Det er Langmoen vi trolig må velge fra... Fru Nitha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 21. mars 2004 #2 Del Skrevet 21. mars 2004 Vi har valgt bøk. Vi liker ikke mørke parketter, det gjør rommene så mørke og triste (vi vil ha det lyst og trivelig) i tillegg til at det blir for dominerende, og enkelte ganger kan hemme valg av interiør. I tillegg synes vi bøk var mest jevn i fargen, synes ikke de med store fargeforskjeller er spesielt pene. Helt nederst på denne siden ser du eksempler på forskjellige typer parkett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 21. mars 2004 #3 Del Skrevet 21. mars 2004 Vi har en eikeparkett med mye spill i. Husker ikke helt hva den heter, men den finnes i oljet, lakkert og ubehandlet. Desverre valgte vi oljet. Den er pen nok altså, men er vanskelig å holde ren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octavia Skrevet 21. mars 2004 #4 Del Skrevet 21. mars 2004 Når du skal velge parkett bør du også tenke på hardhetsgrad og hvor mye de tåler vann. Bøk, for eksempel, tåler vann svært dårlig, mens eik tåler det bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twigi Skrevet 21. mars 2004 #5 Del Skrevet 21. mars 2004 Vi har i hovedsak eik. Det er et varmt og behagelig treslag som passer til det meste, og som holder seg veldig bra. Det tåler også mye. Jeg har forsøkt lønn - det er lyst og veldig fint, men mange synes at det blir for tydelig mønster/tegninger i treet. Det er også et hardt treslag som tåler mye. Jeg liker ikke bøk - synes den blir for gul og "ensfarget" (men så er jeg veldig nøye på at parkett ikke skal se ut som laminat!) Vi har også askeparkett i ett rom - det ble skikkelig fiasko: den gulner så voldsomt! Man kan se hvor det har vært møbler og tepper, fryktelig kjedelig. Eik er tidløst og varig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Windy Skrevet 21. mars 2004 #6 Del Skrevet 21. mars 2004 Vi har også eik. Ikke det at vi fikk velge, men jeg er uansett veldig fornøyd med "fargen". Med fare for å høres rar ut; parketten er mørk, men lys allikevel Synes den står veldig fint til alle forskjellige farger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 21. mars 2004 #7 Del Skrevet 21. mars 2004 Vi har bøk, og jeg synes den er kjempefin. Den er lakkert, og jeg synes den tåler både støt og vann veldig bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 21. mars 2004 #8 Del Skrevet 21. mars 2004 Moren min har kirsebær, noe som jeg synes er nydelig, men litt upraktisk, da "alt" synes på det. Vi har selv eik i vårt kommende nye hjem, noe som er pent og praktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 21. mars 2004 #9 Del Skrevet 21. mars 2004 Vi har eikeparkett og er veldig fornøyde med det. Eik er visst den typen som er mest hardfør, og det kan være lurt å tenke på det kanskje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quinden Skrevet 21. mars 2004 #10 Del Skrevet 21. mars 2004 Kirsebærparkett her i gården... nydelig varm glød i det, er kjempefornøyd, godt å gå på, varmt! Lyse vegger og forholdsvis mørkt gulv er lekkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Naken Skrevet 22. mars 2004 #11 Del Skrevet 22. mars 2004 Har (dessverre) furugulv selv, men mamma og de har eik, og det er veldig fint og praktisk. Synes ikke den er for mørk. Det kommer jeg også til å velge når jeg skal bytte gulv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KATTAstrofe Skrevet 23. mars 2004 #12 Del Skrevet 23. mars 2004 Jeg har eik, men hadde jeg hatt råd hadde jeg valgt merbau. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Kaisa* Skrevet 23. mars 2004 #13 Del Skrevet 23. mars 2004 Vi har eik med masse spill i :rosasmil: . Synes den er veeeeldig fin og anbefaler den! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emy Skrevet 23. mars 2004 #14 Del Skrevet 23. mars 2004 Har skipsgulv. Fint det syns jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillebi Skrevet 23. mars 2004 #15 Del Skrevet 23. mars 2004 Eikeparkett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Windy Skrevet 24. mars 2004 #16 Del Skrevet 24. mars 2004 *kremt* http://www.regnskog.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå