AnonymBruker Skrevet 20. februar 2013 #1 Skrevet 20. februar 2013 NÅ er jeg så lei! Startet ifjor med noe eksem-ish i hodebunnen og begynte å vaske håret annhver dag ( da dette hjlap med å holde hodebunnen ren) har aldri vasket håret mer enn maks 2 ggr iuka.. vel.. eksemen / flekkene ble borte, men da startet jeg å miste masse hår.. dette pågår forsovidt litt enda og halve håret mitt er borte.. MEN det jeg sliter med nå, er at det blir fett etter 1 dag.. tynt og fett hår sier selv ikke ser særlig bra ut..Har prøvd å drøye vaskingen, og gått 3 dager.. men det hjelper ikke.. Noen som kjenner seg igjen, eller vet om det går ann å "forandre" håret? Har vært hos lege for håravfall , ingen årsak funnet.. Anonym poster: b55d179abff6a79f8a676fb6b2408f6a
Gjest Skjæra Skrevet 20. februar 2013 #2 Skrevet 20. februar 2013 Sjekket legen for sopp? Vet at det starter som "eksem" og kan føre til hartap. Får kjøpt shampo reseptfritt på apoteket for det. Verdt ett forsøk kanskje?
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2013 #3 Skrevet 20. februar 2013 Sjekket legen for sopp? Vet at det starter som "eksem" og kan føre til hartap. Får kjøpt shampo reseptfritt på apoteket for det. Verdt ett forsøk kanskje? Veitu.. det kan faktisk hende.. var svære flekker , klødde sykt flasset og ble røde... Ble borte av fungoral.. Når jeg kjenner de kommer på nytt, vasker jeg med fungoral og da blir det borte igjen, så må nesten være det.. ellers enn det bruker jeg Nisim hele tiden. Men.. hjelper jo ikke på at det blir fett på 123.. Forresten, om man mister håret av sopp.. vokser det ut igjen da? Jeg har virkelig blitt ei ribbet høne Anonym poster: b55d179abff6a79f8a676fb6b2408f6a
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2013 #4 Skrevet 20. februar 2013 Må bare spørre litt mer.. Jeg har da isåfall hatt denne soppen, i omtrent 3 år av og på.. kommer i perioder, men ble som sagt borte med engang av fungoral.. hvordan bli kvitt dette permanent? For håret vil vel bare dette av, om man hele tiden har denne soppen?? Anonym poster: b55d179abff6a79f8a676fb6b2408f6a
Gjest Skjæra Skrevet 20. februar 2013 #5 Skrevet 20. februar 2013 Veitu.. det kan faktisk hende.. var svære flekker , klødde sykt flasset og ble røde... Ble borte av fungoral.. Når jeg kjenner de kommer på nytt, vasker jeg med fungoral og da blir det borte igjen, så må nesten være det.. ellers enn det bruker jeg Nisim hele tiden. Men.. hjelper jo ikke på at det blir fett på 123.. Forresten, om man mister håret av sopp.. vokser det ut igjen da? Jeg har virkelig blitt ei ribbet høne Anonym poster: b55d179abff6a79f8a676fb6b2408f6a Jeg har ikke hatt det selv, så jeg vet ikke. Men ville tro at det vokser ut igjen ja Men sopp er jo mulig å bli helt fri for, så da kan du begynne å bruke vanlig shampo igjen og vaske håret sjeldnere. Ellers kan jeg jo fortelle deg at volumshampo er best å bruke om du har fett og tungt hår, siden det ikke legger igjen masse rester i håret
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2013 #6 Skrevet 20. februar 2013 Jeg har ikke hatt det selv, så jeg vet ikke. Men ville tro at det vokser ut igjen ja Men sopp er jo mulig å bli helt fri for, så da kan du begynne å bruke vanlig shampo igjen og vaske håret sjeldnere. Ellers kan jeg jo fortelle deg at volumshampo er best å bruke om du har fett og tungt hår, siden det ikke legger igjen masse rester i håret Men hvordan bli kvitt det helt? Har da isåfall hatt det av og på i 3 år omtrent.. men ble verst først ifjor med håravfall på toppen av det hele har du noen volum shampoo å anbefale da? hvor lang tid må man regne med å bruke, på å bli kvitt fett hår? Jeg kan strekke meg til 3 dager uten vask.. men da ser det vått ut på 3 dagen Anonym poster: b55d179abff6a79f8a676fb6b2408f6a
Gjest Skjæra Skrevet 20. februar 2013 #7 Skrevet 20. februar 2013 Jeg ville tatt en tur til en lege for å få ordentlige tips, siden jeg har ganske begrenset kunnskap om slikt. Jeg bruker bedhead sine hårprodukter (de har en egen serie for volum) og kjøper de fra feelunique.com. Der er de rimelige og det er trygt å bestille der For å ikke få fett hår så fort, så må du rett og slett begynne å vaske det sjeldnere. Vet ikke om du bør bruke tørrshampo i håret hvis du kan ha sopp da, men det er veldig greit å bruke hvis du får fett hår fort.
Sphynx Skrevet 20. februar 2013 #8 Skrevet 20. februar 2013 http://www.blivakker.no/product/redken/scalp-relief/RED0030/redken-scalp-relief-oil-detox-shampoo-300ml- denne er veldig bra for tynt hår som blir fett og skittent etter en halv dag. Har aldri hatt mye hår. Jeg har tynt og fint hår. Babyhår rett og slett. Så det skal ingenting til for at det blir skittent. Går mye i volum shampoo og balsam som gjør håret tykkere. Hårkremer som gjør håret tykkere osv. Jeg vil anbefale deg å gå til forskjellige frisører å snakke med de. De har jo alle mulige kunder, så det kan godt tenkes at de har noen gode råd.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2013 #9 Skrevet 21. februar 2013 Takk for svar alle sammen Men det jeg er usikker på, er om hva jeg gjør ifht shampoene... Nå bruker jeg jo Nisim mot avfallet, og avogtil fungoral.. Kan jeg da innimellom bruke en volumshampoo? Hvordan er det å bruke så mange forskjellige... eneste jeg vil er å ikke miste mer hår Anonym poster: b55d179abff6a79f8a676fb6b2408f6a
Sphynx Skrevet 21. februar 2013 #10 Skrevet 21. februar 2013 Det er absolutt ikke farlig å bruke forskjellige shampooer! Du tenker sikkert som mange andre at det er farlig å vaske håret for offte. For det får vi jo heletiden høre. Så veldig mange vasker håret, men kutter ut shampoo/balsam fordi de tror det er shampoo/balsam som er skadelig for håret. Dette er IKKE tilfellet. Vannet har en PHverdi som er feil for håret/hodebunnen våres. Shampoo/balsam har derimot PHverdier som er riktig for hår/hodebunn. Så bruk så mange forskjellige shampoo/balsam som du vil Om du vil vil ha flere tips til gode shampoo/balsam/kur/krem for flatt, tynt og lite hår, har jeg mange gode, ettersom dette er noe jeg har slitt med i flere år
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2013 #11 Skrevet 21. februar 2013 Det er absolutt ikke farlig å bruke forskjellige shampooer! Du tenker sikkert som mange andre at det er farlig å vaske håret for offte. For det får vi jo heletiden høre. Så veldig mange vasker håret, men kutter ut shampoo/balsam fordi de tror det er shampoo/balsam som er skadelig for håret. Dette er IKKE tilfellet. Vannet har en PHverdi som er feil for håret/hodebunnen våres. Shampoo/balsam har derimot PHverdier som er riktig for hår/hodebunn. Så bruk så mange forskjellige shampoo/balsam som du vil Om du vil vil ha flere tips til gode shampoo/balsam/kur/krem for flatt, tynt og lite hår, har jeg mange gode, ettersom dette er noe jeg har slitt med i flere år Så snill du er som tar deg tid! Ja altså, dette er jo helt nytt for meg.. Hadde jo hår før og gjorde masse med det, nå er det veldig begrenset. Kan ikke ha det ned, fordi det er for tynt rettogslett.. Må settes opp og burker extensions Du har ikke bilde av ditt hår da? Hadde vært fint å se, hvordan du får det til Hva er det beste du annbefaler da? Jeg tenkte å prøve den ifra Redken, da det er mye talg jeg sliter med og regner med det stopper litt for nytt hår å komme frem.. ellers kan jeg jo si det er tørt og pistrete i lengdene, bruker argan olje men synes det ikke funker noe særlig.. Vasker maks 3 ganger i uka og retter da etter vasken, hvis ikke er det ikke sjangs for at det holder seg samlet tar imot alle gode tips og triks Anonym poster: b55d179abff6a79f8a676fb6b2408f6a
Gjest BabyBlue Skrevet 21. februar 2013 #12 Skrevet 21. februar 2013 Anbefaler ikke nisim, den har masse stoffer i seg som irriterer hodebunnen. Var ikke imponert over den... tror du hadde hatt godt av en mild shampo uten sulfater og uten silikon. Liker selv svært godt DENNE, men vet ikke helt hvordan du med din såre hodebunn kommer til å reagere på minten som gir en slags isende følelse. Jeg synes i hvert fall den er herlig Har lest på nettet at du kan kombinere fungoral med en tablett som heter Lamisil for å ta knekken på soppen, om det er det som er problemet. Det er sikkert ringorm (og nei, det har ingenting med ormer å gjøre, takk og lov )
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2013 #13 Skrevet 21. februar 2013 Samboern har såkalt "alopecia areata" - eller flekkvis hårtap. Han gikk fra å ha fantasitsk tjukt og fint hår, til nå å måtte barbere det helt ned fordi han mistet så mye av det.. Uansett, det er en sykdom som går over av seg selv, men som ikke har noen kur eller behandling. Jeg aner ikke om dette er noe som minner om det du har, det kan jo hende av håravfallet og eksemet har to forskjellige årsaker. Anonym poster: b8979be6206aa90aae88229d9ece72c0
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2013 #14 Skrevet 21. februar 2013 Anbefaler ikke nisim, den har masse stoffer i seg som irriterer hodebunnen. Var ikke imponert over den... tror du hadde hatt godt av en mild shampo uten sulfater og uten silikon. Liker selv svært godt DENNE, men vet ikke helt hvordan du med din såre hodebunn kommer til å reagere på minten som gir en slags isende følelse. Jeg synes i hvert fall den er herlig Har lest på nettet at du kan kombinere fungoral med en tablett som heter Lamisil for å ta knekken på soppen, om det er det som er problemet. Det er sikkert ringorm (og nei, det har ingenting med ormer å gjøre, takk og lov ) Takk for tips, har ikke sår hodebunn.. og disse flekkene er borte nå og har holdt seg unna etter at jeg startet med fungoral, når de komme igjen bruker jeg fungoral og da er det med en gang borte igjen.. Nisim har ( tror jeg iallefall) stoppet mye av håravfallet noe som er viktigst for meg... Anonym poster: b55d179abff6a79f8a676fb6b2408f6a
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2013 #15 Skrevet 21. februar 2013 Samboern har såkalt "alopecia areata" - eller flekkvis hårtap. Han gikk fra å ha fantasitsk tjukt og fint hår, til nå å måtte barbere det helt ned fordi han mistet så mye av det.. Uansett, det er en sykdom som går over av seg selv, men som ikke har noen kur eller behandling. Jeg aner ikke om dette er noe som minner om det du har, det kan jo hende av håravfallet og eksemet har to forskjellige årsaker. Anonym poster: b8979be6206aa90aae88229d9ece72c0 Var hos hudlegen og hun sa ingen ting om dette, regner med hun ville visst at dette var det?? Håret er tynt gjevnt over.. Anonym poster: b55d179abff6a79f8a676fb6b2408f6a
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2013 #16 Skrevet 21. februar 2013 Anbefaler ikke nisim, den har masse stoffer i seg som irriterer hodebunnen. Var ikke imponert over den... tror du hadde hatt godt av en mild shampo uten sulfater og uten silikon. Liker selv svært godt DENNE, men vet ikke helt hvordan du med din såre hodebunn kommer til å reagere på minten som gir en slags isende følelse. Jeg synes i hvert fall den er herlig Har lest på nettet at du kan kombinere fungoral med en tablett som heter Lamisil for å ta knekken på soppen, om det er det som er problemet. Det er sikkert ringorm (og nei, det har ingenting med ormer å gjøre, takk og lov ) Er dette en volum shampoo? Fjerner talg? Hvordan kan jeg være sikker at det er sopp?? Hver gang jeg er hos legen har jeg ingen av symtomene, har vist bilder men de vil ikke si noe da det kun er bilder.. Og i de 2 første årene kom det og gikk av seg selv, uten at jeg brukte sopp shampoo.. Anonym poster: b55d179abff6a79f8a676fb6b2408f6a
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2013 #17 Skrevet 24. februar 2013 Da jeg brukte nisim-produkter ble håret veldig tørt, og jeg mistet utrolig mye av det. En ting du kan prøve, er å kjøpe ricinolje (for eksempel på apotek) og massere det inn i hodebunnen. Bruk google, søkeord "castor oil hair challenge" Anonym poster: fc0adb6132b2150a733db82637f0c59f
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2013 #18 Skrevet 25. februar 2013 Da jeg brukte nisim-produkter ble håret veldig tørt, og jeg mistet utrolig mye av det. En ting du kan prøve, er å kjøpe ricinolje (for eksempel på apotek) og massere det inn i hodebunnen. Bruk google, søkeord "castor oil hair challenge" Anonym poster: fc0adb6132b2150a733db82637f0c59f Mistenker selv, at Nisim har tørket ut det som er igjen av håret.. Prøver å ikke bruke det i lengdene og bytte nå på forskjellige shampoo jeg bruker... Men, takk for tips skal sjekke ut denne oljen! Skal den skylles ut etter å ha vært i hodebunnen? Vil ikke hodebunnen bli enda mer fet?? Anonym poster: b55d179abff6a79f8a676fb6b2408f6a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå