roflgirl Skrevet 20. februar 2013 #1 Skrevet 20. februar 2013 Jeg syns hamsteren min oppfører seg rart!!! hu er ikke som alle andre hamstre føler jeg... Gerd, som er dverghamsteren min som er ca 4 mnd gammel... Buret har 3 etasjer, hun river ned stigene for hu vil ikke ha dem der.... hu bruker ikke hjulet sitt i det heletatt det bare står der, istedetfor og bruke det klatrer hu oppned oppi taket i ca 20 min? hu gnager veldig mye på gitteret... jeg får lov og klappe hu på ryggen osv men med engang jeg tar hånda i buret løper hu etter den for og ta den, hu biter HARDT!! tips?? hva tror dere om det her? er det normalt?
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2013 #2 Skrevet 20. februar 2013 Spør her: http://www.hamsterforening.no/vbulletin/forum.php Anonym poster: 0e2abbd139b308a83be095951725a2a8
Sueno Skrevet 20. februar 2013 #3 Skrevet 20. februar 2013 Hehe høres litt sinna ut ho Gerd kanskje du sku pusset opp litt. Ring tid for hjem Fra spøk til alvor så høres hun litt annerledes ut ja.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2013 #4 Skrevet 20. februar 2013 Dverghamstere er søte å se på, men ikke særlig hyggelige å ha med å gjøre. Når det gjelder biting i buret kan det være tegn på mistrivsel eller at hun må slipe tennene. Kjøp inn en stor pose med hasselnøtter MED skall og la henne alltid ha en i buret som hun må gnage på for å få ut nøtten. Når hun har fått hull på nøtteskallet og fått ut nøtten sålegger du inn en ny. Når det gjelder stiger og sånn som gun river ned så må du huske at hun ser ikke på det på samme måte som oss. Hun har hjerne på størrelse med et halvt riskorn og skjønner ikke alltid poenget med ting. Løpehjulet: Er det for store mellomrom mellom stengene som hun løper på? Det kan være farlig. Kjøp henne heller et UFOformet løpehjul. Det kan også høres ut som om buret får for mye trekk. Strimle opp masse ubleket dopapir og legg inn i buret så kan hun selv velge hvordan hun skal dandere det. Anonym poster: 9ab72ae92f69af09529a85ac0c8335ed
Sugerøret Skrevet 20. februar 2013 #5 Skrevet 20. februar 2013 Du kan smøre lypsyl på steder der hun tygger på buret.Det hjalp mot tygginga til vårt hamster og marsvin. At hun krabber i taket,vel -det gjorde vår også.Bare pass på at hun ikke kan falle for langt ned.Det kan være farlig. Rådet med nøtt har jeg ikke hørt før,men du burde ha noe hun kan slipe tennene på. Mulig nøtta kan funke
roflgirl Skrevet 21. februar 2013 Forfatter #6 Skrevet 21. februar 2013 Du kan smøre lypsyl på steder der hun tygger på buret.Det hjalp mot tygginga til vårt hamster og marsvin. At hun krabber i taket,vel -det gjorde vår også.Bare pass på at hun ikke kan falle for langt ned.Det kan være farlig. Rådet med nøtt har jeg ikke hørt før,men du burde ha noe hun kan slipe tennene på. Mulig nøtta kan funke Lypsyl? er det bra da? hun kan ikke bli syk eller noe? ikke tåle det ? *dum* hehe
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2013 #7 Skrevet 21. februar 2013 Hadde hamster for litt over ett år siden, den rømte og gikk inn i veggen bak kjøleskapet- Der ble den også, vi fikk den ikke ut og den kom heller ikke ut selv om vi la mat der. Stakkars hamster. Føler hamster er sånt dyr som bare vil stikke av. Hadde en hamster når jeg var barn, den rømte også- helt ut av huset og under plattingen, men den kom faktisk til rette igjen Anonym poster: 50eb92daee5931c2edcebe1bf482c47d 1
Tøffeldyret Skrevet 21. februar 2013 #8 Skrevet 21. februar 2013 Jeg hadde en hamster for mange år siden. Jeg pleide å ha en vedkubbe i buret. Hamsteren gnagde på den, og fikk holdt tennene under kontroll. Den pleide også å klatre på den, virket som den syntes det var gøy, og fikk også kvesset neglene på den måten.
Sugerøret Skrevet 21. februar 2013 #9 Skrevet 21. februar 2013 Lypsyl? er det bra da? hun kan ikke bli syk eller noe? ikke tåle det ? *dum* hehe Ikke farlig.De liker ikke lukten/smaken og vil ikke gnage der du har puttet det på.Jeg brukte vanlig blå lypsyl. Det med å ha noe som den kan gnage på er smart,vi hadde også en liten vedkubbe i buret.Det glemte jeg i farta. Samme sak hadde vi til marsvinet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå