Gå til innhold

Barn og klokke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg begynte på skolen fikk jeg min egen klokke. Da fikk jeg jo behov for å forholde meg til klokka.

Nå ser jeg at det er så mange barn i småskolen som ikke har klokke. Er det ikke naturlig at barn får klokke og lærer hva klokka er når de begynner på skolen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Niesa mi på tre og et halvt har armbåndsur og elsker å fortelle oss hva klokka er, når hun skal legge seg, gå i barnehagen og sånn! Hun har kanskje ikke den store forståelsen av tid og timer og sånn enda, men jeg regner med hun kan klokka til hun begynner på skolen i alle fall!

Skrevet

Datteren min på 8 har hatt sikkert 3-4 forskjellige klokker opp igjennom, den første fikk hun vel som treåring. Men hun går aldri med de, de er bare i "veien". Hun kan klokken, men vil bare ikke ha noe på armen. Hun har mobil så har klokke der :) sikkert mange barn som bruker mobil klokka i stedet..

Skrevet

Kan vel tenkes at de kan klokka uten at de har den på armen? Jeg bruker sjelden armbåndsur selv.

Skrevet

7-åringen min har ofte klokke på armen om morgenen, men når hun kommer hjem, ligger klokka nederst i skolesekken.

Tror hun føler at klokka er i veien.

Hun kan klokka, altså!

Skrevet

4 åringen min har akkurat begynt med klokke. Han er veldig stolt over å ha lært klokka og å få ha noe så "voksent" :)

Skrevet

Hun har mobil så har klokke der :) sikkert mange barn som bruker mobil klokka i stedet..

Men mobilen får de jo ikke lov til å bruke på skolen.

Skrevet

I løpet av skoledagen har de vel ikke så mye behov for å vite hva klokka er? Om så er det sikkert klokke på veggen inne i klasserommet.

Skrevet

Min datter fikk klokke til 6-årsdagen, rett før hun begynte på skolen. Hun er kjempestolt av den og bruker den hele tiden, men hun kan ikke klokka helt enda... Hun klarer alle hele klokkeslett, men har ikke knekt koden på systemet enda.

Tenker at hun lærer det nok når hun er klar og da er det jo en fordel at den er lett tilgjengelig (på armen).

Skrevet

Men mobilen får de jo ikke lov til å bruke på skolen.

Mobilen er avslått på skolen. Hun bruker den på vei til skolen for å følge med at hun rekker frem i tide, og bruker den på vei hjem. De har klokke på veggen i klasserommet, så kan også følge med der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...