Gå til innhold

Overreagerer jeg...eller??

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Klarer ikke helt å kvitte meg med tanken på noe som skjedde i helgen - og håper på noen innspill fra de kloke hodene her inne...

Saken er at jeg og samboeren var ute på byen sammen med flere gode venner. Han har ikke hatt et rødt øre de siste månedene, og levd helt og holdent på meg. Nå hadde han imidlertid omsider fått litt penger igjen, og vet dere hva han gjorde? Jo, flere ganger spanderte han øl på de andre jentene - men ikke en eneste en på meg! Jeg ville egentlig ikke si noe særlig på det, for jeg så jo at han var i et strålende godt humør...men desto mer jeg tenker på det, jo mer grubler jeg! Det hører med til historien at dette ikke var flørting, så det er ikke der "problemet" mitt ligger! Jeg skjønner jo at han bare ville være grei - men synes det ble en temmelig dårlig måte å behandle meg på... Drive og spandere på andre, men ikke dama si - som han i tillegg lever på uke etter uke...?

Et forhold skal ikke regnes i penger - og det er heller ikke penger som er saken her; jeg syntes bare det ble så uendelig rart??

Det hører også med til historien at vi skal gifte oss om en måned...så jeg er kanskje på jakt etter alle mulige rare tegn på om vi gjør det rette osv icon_smile.gif Elsker ham over alt i verden, men etter å ha blitt utnyttet av gutter før - blir jeg plutselig redd for at han er "enda en" av de gutta icon_frown.gif

Hva synes dere? ER det bare en liten bagatell...eller synes dere også at jeg hadde rett til å reagere???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kinga

Kan du ikke fortelle han hvordan det fikk deg til å føle deg? Det er ikke sikkert at din oppfatning av situasjonen har streifet han overhode.

Prøv å ta det opp på en måte der du unnlater å anklage din kjære, men sier det på en måte som kanskje får han til å se ting fra et annet perspektiv.

Lykke til, jeg skjønner veldig godt at du ble lei deg og følte deg tilsidesatt.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg reagerte mest på var at han brukte penger på dette. Hvis han har vært blakk så lenge burde han være litt gnien på kronene. Vet jo ikke så mye om den økonomiske situasjonen deres fremover, men hvis det ikke venter mer penger fremover ville jeg nok lagt igjen visa-kortet hjemme.

Hadde nok også følt meg litt teit hvis ikke kjæresten hadde spandert på meg også. Og forhold kan ikke regnes i penger. Men det hender ganske ofte at forhold går rett vest pga at den ene er blakk til stadighet og bruker pengene sine på tull og tøys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lea har helt rett! maaaange forhold skjærer seg pga økonomiske problemer. Hvor den ene til stadighet/perioder lever på den andre, og hvor den blakke bruker pengene på alt mulig annet når h*n for engangs skyld har noen penger.

Det tærer vanvittig! Man føler seg gjerne oversett, tatt som en selvfølge.

Jeg har på følelsen av at den som sitter med penger, ofte må kutte ut "egne" ting for å få råd til å brødfø begge, og når den blakke da løper ut å bruker pengene sine på tull, føles det så innmari mye mer urettferdig!

Du skal ikke bare finne deg i! Si ifra til ham hvordan du føler det! si ifra at du ønsker en noe mer "felles" forståelse av pengebruken når ting er som de er. Så får han jo heller spandere buksa av seg når dere begge er økonomisk stødige igjen.

Men som de andre sier, ikke anklag ham, da vil han sikkert bare bli lei seg og evt trekke seg unna, eller nekte og si at du overreagerer. Ta det opp på en ordentlig måte.

Lykke til, det er bedre å ta det nå mens det er "tidlig" en å vente til du er drittlei denslags. Da risikerer du at alt er for sent.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med ovenfor svar. Dessuten synes jeg det er litt snodig at han spanderer, er "gentleman" med andre damer (ser bort i fra gamle damer;) ) i det hele tatt. Jeg synes ikke en som er "opptatt" har noe med å varte opp andre damer mer enn andre kompiser. Frekkest er det jo at du blir oversett på linje med kompisene... Jeg er så direkte at jeg nok hadde tatt det opp med et skrått smil der og da, og så hadde alle ledd litt av ham, og han hadde skjønt at det var litt teit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du har lov til å reagere litt, jeg. Jeg hadde også blitt litt snurt hvis min kjære hadde levd på meg en god stund, og så spandert på alle andre damer enn meg. Skjønner heller ikke hvorfor han plutselig skulle spandere på dem, men menn er litt rare, så han hadde sikkert en grunn. icon_wink.gif

Jeg synes Vibekes råd er bra, fortell ham hva du følte når han gjorde det. Ingen anklagelser, bare at han fikk deg til å føle seg oversett. Kanskje han forteller deg hvorfor, og kanskje dere kan diskutere om det var en god grunn eller ikke. I alle tilfelle bør du si fra, så du kan redusere sjansen for at det skjer igjen. Snart sitter du i saksa. icon_wink.gif

Bedre å fortelle hvordan du følte det, enn å si at han er uansvarlig og tullete med penger. Da går han bare i forsvarsposisjon, sikkert. Ta det i et avslappet øyeblikk, prøv å være rasjonell, ikke stirr ham i øynene og ikke grin. Beste måten å kommunisere med menn på.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hei igjen, jenter!

Tusen takk for svarene deres! Jeg fulgte rådene, og snakket litt mer ut med ham om dette i går.

Han ble helt paff - og sa at han ikke hadde hatt noen anelse om at jeg hadde følt det slik. Han sa også at han ikke hadde tenkt noe over det da vi var på byen,- men at når han tenkte på det nå i ettertid, og fra mitt ståsted - så så han at det ble feil icon_smile.gif

Mmm...så deilig at det faktisk går an å snakke ut om ting, uten at det skal bli noe stort nummer ut av det! Han skjønte poenget mitt...og jeg antar at han dermed vil huske på dette andre ganger vi er ute sammen også icon_wink.gif

Stor fornøyd klem til dere fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI.

Så fint at dere fikk snakket ut om det, kommunikasjon hjelper alltid !!! icon_smile.gif

MEN: Jeg for MIN del ville ALDRI ha giftet meg med en mann som "levde" på meg. icon_eek.gif Og hverken hadde jobb eller inntekt. Så lite attraktivt og trygt liksom. icon_frown.gif Men det er nå MIN mening... icon_wink.gif

Foresten hørt ordtaket "Utakk er verdens lønn." eller: "Verden vil bedras." ? Jeg liker disse, for de sier så mye... icon_wink.gif

Jeg ønsker deg lykke til.

Venus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vel...fullt SÅ dramatisk er det ikke!

Han har både jobb og inntekt - men har hatt en periode hvor inntekten er blitt slukt av utgifter. Hvem vet? Slikt kan jo snu, og kanskje det en dag er jeg som trenger hjelp fra ham?! Men ok..når det er sagt, så synes jeg selvfølgelig det er aller best når partene er mer likestilte, og at ingen trenger å leve på den andre icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...