Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Da jeg kom hjem etter en sen kveld på jobben, møtte en blankøyd mann meg i døra. Han sa han hadde kysset en annen, men at han ikke mente noe med det. Han visste godt at hvis han noen gang gjorde noe sånt, så kom jeg til å gjøre det slutt. Jeg er ganske stiv på det ommrådet. Enten er "du" med meg, eller så er du det ikke. Men jeg klarte ikke holde på den tanken. Han elsker meg. Det vet jeg. Og da han sto der, foran meg, og angret...

Vi snakket ikke mer om det. Det var sent og vi begge måtte opp tidlig i dag. Men vi avtalte at vi skulle prate sammen i kveld.

Jeg vet ikke hva jeg skal si. Jeg hadde aldri trodd jeg kunne tilgi noe sånt, og helt ærlig vet jeg ikke om jeg har tilgit det enda. Jeg er redd. Det er første gangen noe sånt har skjedd, og vi har vært sammen i ca. fire år.

Det at han fortalte det til meg, var godt. Det at han fremdeles er ærlig med meg, og at han ikke prøvde å skjule det gjør at jeg føler at jeg fremdeles kan stole på han... Jeg vet ikke hva jeg skal si i kveld...

Hva mener dere?

Anonym poster: ca78903a2a10c9bb8a8ba2f13308c8d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forholdet er over.

Anonym poster: 64fc72e1833c4ff6f520a7faa5698d00

• Liker 6
Skrevet

Tror du virkelig det? Vi har alltid vært "sterke", og har begge opplevd mye crap. For å være en vandrende klisje, må jeg si at jeg trodde virkelig vi var "ment to be."

Anonym poster: b859e6cda843d9ad1eae23abbbc08b5d

• Liker 1
Skrevet

Du må spørre deg sjølv om du kjem til å stole på han i framtida. Viss du ikkje kan det, så er det jo ikkje vits... :/

Skrevet

Jeg er usikker. Jeg er ganske stiv på det området selv og har aldri opplevd slik anger, så helt ærlig vet jeg ikke hvordan jeg ville reagert og hva jeg ville gjort.

Det beste du kan gjøre er å finne ut om du kan tilgi det eller ei, men så lenge du fortsatt stoler på han så bør det jo gå fint?

• Liker 3
Skrevet

Det treng ikkje vere over! :) Snakk med han i kveld, finn ut av følelsene dine, og ta det derfra? Eg føler sånn med deg!

:hug:

• Liker 4
Skrevet

Ts her.

Takk for svar. Det har gått så kort tid. Jeg klarer ikke tenke klart. Men litt tid tror jeg at jeg kan stole på han igjen...

Gjest Svampebob1
Skrevet

Hva mener dere?

Anonym poster: ca78903a2a10c9bb8a8ba2f13308c8d7

Pass på at det ikke blir en vanesak for han.

Har du spurt han hvorfor han gjorde det?

Hvorfor lot han seg friste når han visste han kunne komme til å miste deg?

Kan det være noe dere kan gjøre bedre i forholdet?

Har han noe han drømmer om som han føler han ikke får utfylt?

Jeg synes det er bra han var ærlig. Men hvis du ikke vil at det skal gjenta seg, så burde dere gå til bunns i dette og finne ut hvorfor han tillot seg selv å gjøre dette. Samlivsterapi kan være en god ting hvis du vil bevare forholdet og dere føler dere ikke klarer å løse dette alene. Da får dere et tredje perspektiv som gir dere innsyn i saken som kan hjelpe dere å forstå hvordan dere kan løse det.

Det kunne også vært verre. Til sammenligning med mange andre historier her, så tenker jeg at du er heldig. Spesielt siden han er ærlig på det. Det viser ryggrad!

• Liker 23
Skrevet

Hvorfor kysset han den dama da? Er det ei han har hatt et forhold til/kjenner godt?

Anonym poster: 011e14efd2c936898fab6e2ebbded660

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er bra han var ærlig. Men hvis du ikke vil at det skal gjenta seg, så burde dere gå til bunns i dette og finne ut hvorfor han tillot seg selv å gjøre dette. Samlivsterapi kan være en god ting hvis du vil bevare forholdet og dere føler dere ikke klarer å løse dette alene. Da får dere et tredje perspektiv som gir dere innsyn i saken som kan hjelpe dere å forstå hvordan dere kan løse det.

Det kunne også vært verre. Til sammenligning med mange andre historier her, så tenker jeg at du er heldig. Spesielt siden han er ærlig på det. Det viser ryggrad!

Skrevet

Takk for svar. Ja, jeg må spørre han om alt det. Fikk litt sjokk når han sa det, så jeg klarte ikke si så mye da...

Skrevet

Jeg tror også det kommer mye an på situasjonen/kysset. Var det med en venninne av ham som han har sterke bånd med, som er en del av livet hans, er det nokså kjipt, og kan ligge mer under enn bare dette kysset.

Var det tilfeldig i fylla utpå byen, er det ikke utenkelig at dette er et engangstilfelle når han angrer så sårt.

Og så kommer det an på hvor lenge forholdet deres har vart. Et trygt og langvarig forhold bør kunne klare å komme seg etter noe slikt.

Anonym poster: c0208e132c30bc30fa8291b279bbe2e1

• Liker 1
Gjest Svampebob1
Skrevet

Takk for svar. Ja, jeg må spørre han om alt det. Fikk litt sjokk når han sa det, så jeg klarte ikke si så mye da...

Ja, det er nok lurt å ta seg litt tid til å fordøye dette.. Til å tenke litt.

Dette klarer dere i fellesskap. Finner dere årsaken og løser det sammen, så går dere sterkere ut av det :-)

• Liker 2
Gjest LineaAlba
Skrevet

Dette skjedde i går, på en hverdag? I forbindelse med fest kan jeg skjønne at en glipp skjedde og at han var for full til å reagere før det var for sent. Men hvis dette skjedde på en tirsdag ettermiddag har han fått et litt for nært forhold til noen andre. Han har antagelig kysset en venninne eller kollega. Kanskje det er følelser involvert. Skulle jeg tilgi dette, måtte han godta å aldri treffe denne damen igjen, pluss en haug med andre tiltak.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har nettopp gjort det slutt med min samboer som var utro. Det føles deilig. Jeg hadde aldri tolerert det du beskriver. Alt for mange lager unnskylndinger for sin kjæreste og sånn, og det er ikke helt rette veien og gå. Synes jeg. Men det er ditt valg, håper bare du ikke angrer og blir såret igjen. Han må jo har hatt en tanke før dette skjedde som har latt han gjennomføre det han gjorde.

Anonym poster: 3cd176289d3d7037efd3fde5cf4e80e2

• Liker 2
Skrevet (endret)

Du bør tenke godt på det. Samtidig på hvor vanskelig det er å komme over utroskap. Det er tøft. For oss er det snart fem måneder siden han var utro, og jeg klarer enda ikke stole helt på han... Det er vondt og redselen om han kommer til å gjøre det igjen er stor. Vær sikker på at det er verdt det om du fortsetter. Ønsker deg lykke til!

Edit: Glemte ordet - tenke..

Endret av dobri123
  • Liker 1
Skrevet

Dette kan dere så absolutt komme dere gjennom, sammen! :) Dere har vært sammen i fire år, og som i alle forhold vil det være både opp-og nedturer. Jobb dere gjennom dette, sørg for at han legger alle kortene på bordet, slik at du kan føle tilitt til ham igjen. Det at han fortalte deg det, og at han så tydelig angrer, er det godt tegn. Når alt har roet seg, kan dette til og med fører dere nærmere enn noen gang. Man vet ikke hva man har før man (nesten) mister det. Jeg godtar ikke utroskap, men alt er ikke bare sort/hvitt. Alle kan gjørre feil, og dersom forholdet ikke er verdt å kjempe for over et kyss, så er det ikke liv laga i utgangspunktet.

Lykke til, jeg tror dette kommer til å gå bra :)

Anonym poster: e68234b8afea463ae731dae20f648bf5

• Liker 4
Skrevet

Si at den eneste grunnen til at du fortsetter(om du gjør det) er fordi du så hvor lei deg han var og nettopp fordi han var ærlig! Hadde du funnet ut det uten at han hadde sagt det, hadde det vært over. Men sørg for at det aldri skjer igjen!

Anonym poster: fc385c57e447326d9b1f54c85d97ca63

Skrevet

Forholdet er over.

Anonym poster: 64fc72e1833c4ff6f520a7faa5698d00

trenger det overhodet ikke være. jeg har et vennepar(gift) som har gått igjennom helvete og tilbake igjen og det var verre ting enn bare kyssing. nå noen år etter har de et sterkere forhold enn noen jeg kjenner og han var ikke en gang ærlig å begynnelsen

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg er så kynisk, at jeg hadde lurt på hvorfor han gråt og ba om tilgivelse over et kyss. Eller er det nettopp derfor, det var Ikke bare et kyss?

Virker litt spesielt at han var så over seg angerfull over et kyss at han gråt. Synes bare det virker spesielt..

Men jeg tror du bør få han til å forstå akkurat hvor nær han er ved å miste deg nå, for hvis du bare tilgir uten videre så vil det ikke bli så vanskelig å gjøre det neste gang. Han har krysset en grense, og har man først krysset en grense så er det alltid lettere å gjøre det andre og tredje gang.

Anonym poster: 12e2cd057ac83370497ba82a03c10714

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...