AnonymBruker Skrevet 20. februar 2013 #1 Skrevet 20. februar 2013 Kjolen er vakker, og prisen slett ikke verst! Jeg kunne fint kjøpe denne kjolen til den prisen, men... personen har tatt bilder av kjolen i et blad jo?! Er ikke det litt rart da? Jeg blir veldig usikker på hvor legitim den annonsen er... Hva tror dere? http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=39785172&WT.synd_type=agent Anonym poster: c5d4e8e3eebd2fb1c21ccddfe22d26df
Pyntestøv Skrevet 20. februar 2013 #2 Skrevet 20. februar 2013 Bor du i Oslo? Be om å se kjolen i virkeligheten. Ikke betal på forhånd, men etter å ha fått lov til å prøve den på hjemme hos henne. Da finner du fort ut om annonsen er legitim 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2013 #3 Skrevet 20. februar 2013 Jeg bor dessverre ikke i Oslo. Men jeg har venner i Oslo som kanskje kan hjelpe meg. Jeg tør iallfall ikke kjøpe kjolen på god tro. Anonym poster: c5d4e8e3eebd2fb1c21ccddfe22d26df 1
Pyntestøv Skrevet 20. februar 2013 #5 Skrevet 20. februar 2013 Jeg bor dessverre ikke i Oslo. Men jeg har venner i Oslo som kanskje kan hjelpe meg. Jeg tør iallfall ikke kjøpe kjolen på god tro. Det er ikke sikkert dette er svindel, men jeg ville ikke tatt sjansen selv. Skulle jeg ha kjøpt en kjole på finn.no hadde jeg krevd å få sett den, eller fått noen jeg stoler på til å se på den for meg, før jeg betalte. Du kan jo starte med å be selger sende noen ekte bilder av kjolen, som hun har tatt selv og derifra velge om du vil be noen venninner/familie ta en titt på den, eller ei? 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2013 #6 Skrevet 20. februar 2013 Det trodde jeg også. Nå er jeg usikker. Tok kontakt, og fikk beskjed om at det er søsteren til Atoosa som selger for henne, fordi Atoosa allerede har flyttet til USA. Søsteren ga meg navnet sitt og ba meg google henne, og hun er en kjent forretningskvinne. I tillegg oppga hun sitt mobilnummer osv, så... det er nok legitimt. Men syns samtidig det er rart at en suksessfull forretningskvinne legger ut en så dårlig annonse? Kan det være at noen påstår å være henne? Jeg får ringe henne, så finner jeg det vel ut. Anonym poster: c5d4e8e3eebd2fb1c21ccddfe22d26df
Pyntestøv Skrevet 20. februar 2013 #7 Skrevet 20. februar 2013 Det trodde jeg også. Nå er jeg usikker. Tok kontakt, og fikk beskjed om at det er søsteren til Atoosa som selger for henne, fordi Atoosa allerede har flyttet til USA. Søsteren ga meg navnet sitt og ba meg google henne, og hun er en kjent forretningskvinne. I tillegg oppga hun sitt mobilnummer osv, så... det er nok legitimt. Men syns samtidig det er rart at en suksessfull forretningskvinne legger ut en så dårlig annonse? Kan det være at noen påstår å være henne? Jeg får ringe henne, så finner jeg det vel ut. Anonym poster: c5d4e8e3eebd2fb1c21ccddfe22d26df Her blir det mer og mer fishy gitt. Men, ring du og spør om du kan sende noen til å ta en titt på kjolen. Nekter hun, eller oppfører seg på andre måter mistenkelig (skal ha forhåndsbetalt, depositum, etc) hadde jeg sendt en e-post til Finn, for da er det nesten garantert svindel.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2013 #8 Skrevet 20. februar 2013 Her blir det mer og mer fishy gitt. Men, ring du og spør om du kan sende noen til å ta en titt på kjolen. Nekter hun, eller oppfører seg på andre måter mistenkelig (skal ha forhåndsbetalt, depositum, etc) hadde jeg sendt en e-post til Finn, for da er det nesten garantert svindel. Takk for tilbakemelding. Jeg er enig. Har vært i kontakt med henne, og hun sier hun kan sende meg mms av kjolen. Når jeg sier at jeg vil at en venninne skal komme og prøve kjolen, får jeg ingen respons på det, får bare beskjed om at hun kan sende mms. Når det er sagt, er nummeret hun er oppgitt registrert på navnet hun oppgir (den kjente forretningskvinnen), så kanskje hun bare er veldig lite flink til akkurat å selge ting på Finn? Anonym poster: c5d4e8e3eebd2fb1c21ccddfe22d26df
Pyntestøv Skrevet 20. februar 2013 #9 Skrevet 20. februar 2013 Takk for tilbakemelding. Jeg er enig. Har vært i kontakt med henne, og hun sier hun kan sende meg mms av kjolen. Når jeg sier at jeg vil at en venninne skal komme og prøve kjolen, får jeg ingen respons på det, får bare beskjed om at hun kan sende mms. Når det er sagt, er nummeret hun er oppgitt registrert på navnet hun oppgir (den kjente forretningskvinnen), så kanskje hun bare er veldig lite flink til akkurat å selge ting på Finn? Se mms-en, ring på ny og si at du vil gjerne se på kjolen i virkeligheten og at du sender en venninne og spør når det passer best for henne. Nekter hun på dette (eller bare kommer med dårlige unnskyldninger) ville jeg gjort som jeg foreslo over: rapportere det til Finn. Kjipt om det viser seg å være svindel og noen andre blir lurt. Kom med ett på det pay-pal-systemet til Finn. Sikrer det kjøperens rettigheter og er sikker i bruk? I hvert fall bruk det ved kjøp av kjolen, og ikke overfør penger til et kontonummer. 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2013 #10 Skrevet 20. februar 2013 SVINDEL Anonym poster: de9f9f8a65932349d5d619ee02b2c52a 1
Skjønningen Skrevet 20. februar 2013 #11 Skrevet 20. februar 2013 Kan være hun bare ikke tør å få noen på besøk, og at hun derfor prøver å overse at du spør om det, men da blir det jo vanskelig å selge noe.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2013 #12 Skrevet 20. februar 2013 Jeg kan jo gjette meg frem til hvem hun har oppgitt navnet på når jeg ser hvem som bor på den adressen, men jeg tror dette er svindel. Hvis det hadde vært ekte hadde søsteren laget annonsen på norsk. Anonym poster: e47d961b932488ed95bb2b232b538052
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2013 #13 Skrevet 20. februar 2013 Er dere skeptiske fordi annonse teksten er på engelsk eller fordi det benyttes katalog bilder? Hvorfor ikke bare benytte seg av finn.no betalingsgaranti? Anonym poster: d4f298c25d3aa8970cd9f29057b1f3db
Gjest Blondie65 Skrevet 20. februar 2013 #14 Skrevet 20. februar 2013 Er dere skeptiske fordi annonse teksten er på engelsk eller fordi det benyttes katalog bilder? Hvorfor ikke bare benytte seg av finn.no betalingsgaranti? Anonym poster: d4f298c25d3aa8970cd9f29057b1f3db Pleier du å kjøpe ting utsett? Her er det all grun. Til å være skeptisk når en ikke får prøve kjolen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå