Gjest Starya Skrevet 21. mars 2004 #1 Skrevet 21. mars 2004 Jeg har oppdaget et pussig problem. På enkelte nettsider erstates æøå med div tegn, noen av de ser ut til å være kinesiske. Dette skjer blant annet på PC.no. I dag sjekket jeg mail på en online-adresse, der var det slik. På den andre online-mailen var alt som normalt. Prøver å kopiere inn noe av den uleselige teksten, så får vi se hvordam den ser ut for andre. :-? "God 堨olde i, men noe uvant i starten. Pr?ller en mindre mus, slik at h室leddet f岠hvile p堢ordet. "
Dru Skrevet 21. mars 2004 #2 Skrevet 21. mars 2004 Hvilken nettleser bruker du? Høres ut som om den bruker feil tegnsett. I Internet Explorer(dersom du bruker denne), kan du gå inn på Vis -> Koding. Der finnes mange tegnsett. Jeg bruker Vesteuropeisk - ISO, og da får jeg alt helt riktig. Har iallfall ikke opplevd at æøå vises feil. Tilsvarende finnes i alle andre nettlesere. Det er verd et forsøk, iallfall
Gjest Starya Skrevet 21. mars 2004 #3 Skrevet 21. mars 2004 Hmm. Gjett hvem som nylig har vist ungen hvordan man ser kilden til en nettside. Gjett hvilken unge som nettopp kunne bekrefte at han tok feil og var på koding istedet for kilde. Da tør jeg håpe problemet er løst. Hvorfor skjer det forresten bare på enkelte sider? Det synes jeg var litt pussig.
Crazee Skrevet 21. mars 2004 #4 Skrevet 21. mars 2004 Hvorfor skjer det forresten bare på enkelte sider? Det synes jeg var litt pussig. HTML-sidene kan innehalda ei linje som fortel kva slag teiknsett som skal brukast på sida - denne overstyrer kva som er sett opp som standard i nettlesaren. Sider som inneheld denne headeren vert difor vist korrekt, mens dei andre sidene vert vist i henhold til oppsettet i nettlesaren - som her altså var feil
Gjest Starya Skrevet 21. mars 2004 #5 Skrevet 21. mars 2004 HTML-sidene kan innehalda ei linje som fortel kva slag teiknsett som skal brukast på sida - denne overstyrer kva som er sett opp som standard i nettlesaren. Sider som inneheld denne headeren vert difor vist korrekt, mens dei andre sidene vert vist i henhold til oppsettet i nettlesaren - som her altså var feil Aha! Sånt er kjekt å vite. 8)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå