Gå til innhold

Noen som har oppnådd gode resultater ved bare å trene på elipsemaskin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har elipsemaskin hjemme og jeg lurer rett og slett på om det er noen her som har erfaring med at det er nok for å stramme opp litt å gå ned i vekt?

Legger også om kostholdet selvfølgelig for å hjelpe på vektnedgangen.

På en elipsemaskin så bruker man både armer og ben, så jeg tenker at det er jo en god trening for hele kroppen, men vet ikke om det fungerer bare med det.

Om noen har erfaring så ønsker jeg gjerne å vite:

-Hvor ofte trente du på elipsemaskinen?

-Hvor lenge?

-Høy eller lav motstand?

-Hvilke resultater oppnådde du?

-Gjorde du noe i tillegg og evt. hva? (annen trening, endret kosthold e.l.)

Takker for tips og tilbakemeldinger.

Videoannonse
Annonse
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet (endret)

Selvfølgelig kan du oppnå gode resultater via kun elipse + kosthold!

Jeg ville rådet deg til å følge samme råd som til annen form for kardio, ikke tren for hardt og lenge begynnelsen, men øk gradvis. Etter en måneds tid hvor du trener 3 ganger i uka og har fått inn en god flyt, kan du for eksempel begynne å trene intervaller: 3 minutter med moderat intensitet (for meg tilsvarer det rundt 7 i motstandslevel) og 1 minutt hvor du sprinter så fort du kan med så høyt motstandslevel du klarer (for meg er det rundt 11, hehe!) . Gjenta et par ganger.

Den største fella man har med elipsemaskina er intensiteten. Alt for mange tråkker rundt på null/lav motstand og blir ikke svette engang. Du må tørre å ta i!

Endret av Kevlarsjäl
Skrevet

jeg trener som regel 4x4-intervaller og bruker pulsklokke. 5 min oppvarming, så 4 min høyintensitet (85-95% av maxpuls) og 3 min aktiv hvile. Gjenta 4 ganger. Trener også litt styrke, og spiser sunt. har gått ned 8 kg så langt, 2 igjen :)

Kostholdet er hundre ganger viktigere når du skal ned i vekt. Trening bidrar selvfølgelig, men personlig velger jeg heller å fokusere på at dette er noe som gjør meg sunn og sprek :)

Anonym poster: 26637d206f43750b13057d72ab5d5cfd

Gjest Katten.
Skrevet

Det beste du gjør for både å forbrenne fett og stramme opp, er å trene styrke.

Skrevet

Ja, men det var kombinert med fjellturer (2-3 timer tur 1-2 ganger i uka, 2-3 halvtimer intervalltrening på ellipsemaskin i uka) og kostholdsendring. Kun snop om lørdager, ingen brus, lite karbo og mye proteiner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...